Dobre praktyki wdrożone przez Credit Agricole Bank Polska zostały opisane w raporcie „Beyond Compliance the EAA Implementation” opracowanym przez organizację Business Accessibility Forum. Publikacja dotyczy wdrażania Europejskiego Aktu o Dostępności (EAA).
To pierwsza tak szeroka, biznesowa analiza tego, jak firmy w Europie wdrażają wymagania Europejskiego Aktu o Dostępności (EAA) w praktyce, szczególnie w sektorze bankowym, e-commerce i telekomunikacji. Dokument powstał po to, aby pokazać realne działania firm i dobre praktyki, a nie tylko formalną zgodność z przepisami. Ma on być wsparciem dla organizacji, które chcą systemowo i skutecznie poprawiać dostępność swoich usług.
W raporcie zostały opisane działania Credit Agricole na rzecz kształtowania kultury prostego języka i dostępnej komunikacji w banku, zarówno wewnętrzne – dla pracowników, jak i zewnętrzne dla klientów. Przykładem takich działań mogą być organizowane cyklicznie „Dni prostego języka”.
W tym roku w ramach wydarzenia zorganizowanych zostało 11 webinarów poświęconych dostępności i zrozumiałej komunikacji. Uczestnicy webinarów poznawali zasady tworzenia treści zgodnych z WCAG oraz ETR (Easy-To-Read), a także mogli lepiej zrozumieć wyzwania osób z różnymi niepełnosprawnościami.
– Nasza obecność w raporcie potwierdza, że działania, które podejmujemy w obszarze prostego języka i dostępności są zauważalne na poziomie międzynarodowym i mogą być inspiracją dla innych organizacji. To także motywacja, aby dalej rozwijać rozwiązania przyjazne i dostępne dla wszystkich klientów – mówi Agnieszka Gorzkowicz, zastępczyni rzecznika prasowego i jedna z ekspertek prostego języka w Credit Agricole.
Pełny raport można ściągnąć tutaj: chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://flotiq-canews.creditagricole/image/0x0/_media-f215bc6c-deb1-451d-86c4-d3aafa5cea6e/EAA%20Implementation%20BAF%20Report%202025.pdf


