Concordia Ubezpieczenia wdrożyła system analizujący dane biznesowe oparty na wybranych modułach pakietu Oracle Business Intelligence (OBI). Prace wdrożeniowe trwały cztery miesiące i zostały przeprowadzone przez informatyków i analityków Biura Oprogramowania Ubezpieczeniowego Concordia Ubezpieczenia. Z systemu mogą obecnie korzystać pracownicy sieci sprzedaży Ubezpieczyciela.
System został wyposażony w trzy istotne moduły OBI: Answers do tworzenia raportów, Delivers – odpowiedzialny za harmonogramy i wysyłkę raportów do odbiorców oraz Interactive Dashboard, prezentujący dane w sieci sprzedaży. Dane pobierane są z najważniejszych systemów transakcyjnych spółek Concordia Ubezpieczenia oraz z innych źródeł zewnętrznych.
Głównym zadaniem systemu jest wsparcie zarządzania sprzedażą poprzez dostarczanie informacji o sprzedaży i realizacji planu. Wspomaga on również rozwój sieci sprzedaży. Informuje o wynikach osiąganych przez poszczególnych Pośredników.
Jednym z najważniejszych zalet wdrożonego systemu jest aktualizowanie danych w cyklu dziennym. Oparcie aplikacji na modułach OBI dało także możliwość uatrakcyjnienia grafiki wykorzystywanej w prezentacji analiz oraz znacznie skróciło czas potrzebny do tworzenia i dystrybucji raportów.
Na współpracę z Oracle Concordia zdecydowała się m.in. ze względu na doskonałe referencje wdrożeniowe. Ważna była także stabilność rozwoju systemu zapewniana przez uznanego na rynku partnera oraz możliwość uzyskania kompetentnego lokalnego wsparcia serwisowego.
– Wdrożony przez nas system różni się od poprzednio stosowanych narzędzi dostarczaniem informacji niemal w czasie rzeczywistym – mówi Piotr Grabowski, Dyrektor Biura Oprogramowania Ubezpieczeniowego Concordia Ubezpieczenia. – W rezultacie mamy możliwość płynniejszej analizy realizowanych celów sprzedażowych, a także zmniejszenie ryzyka związanego ze szkodowością oraz mamy szansę na precyzyjniejszy dobór oferty dla naszych Klientów – dodaje Piotr Grabowski.
– Wybierając platformę do swojego systemu analitycznego, firma Concordia Ubezpieczenia brała pod uwagę wszystkie najważniejsze produkty obecne dziś na rynku – podkreśla Tomasz Chałowski, BI Sales Leader w Oracle Polska. -Tym bardziej jesteśmy zadowoleni, że ostatecznie wybór dotyczył rozwiązania Oracle Business Intelligence, zdobywającego w ostatnich latach ogromną popularność w naszym kraju. Pakiet ten zapewnia wyjątkową szybkość wdrożenia oraz łatwość obsługi, dostarczając użytkownikom biznesowym portal analityczny, który jest intuicyjny i powszechnie dostępny nawet dla osób nie posiadających specjalistycznej wiedzy informatycznej.