Comarch, globalny dostawca rozwiązań telekomunikacyjnych ogłosił dzisiaj, że Mobile One GmbH z Dusseldorfu wybrał Comarch jako dostawcę kompleksowe rozwiązań BSS. Technicznie zintegrowana z siecią Telekom Germany firma Mobile One świadczy usługi zarządzane, umożliwiając operatorowi wirtualnemu Turkcell Europe oferowanie szerokiej gamy usług klientom w Niemczech.
W ramach projektu wdrożono następujące rozwiązania: Comarch Convergent Billing, Comarch CRM, Comarch Self Care, Comarch Billing Mediation, Comarch B2B Gateway oraz Comarch Service Activation.
Ten zestaw narzędzi pozwoli Turkcell Europe szybko i efektywnie uruchamiać innowacyjne, personalizowane usługi, zarówno w modelu postpaid jak i prepaid. Jednocześnie rozwiązanie to zapewnia bezproblemową obsługę klientów, zarówno w języku niemieckim jak i tureckim, oraz wspiera zarządzanie danymi partnerów wszystkich zaangażowanych stron.
Comarch był odpowiedzialny za projekt od momentu zaprojektowania platformy i aktywnie uczestniczył w budowaniu trójstronnego partnerstwa pomiędzy Comarch, Mobile One i Turkcell Europe.
– Platforma Comarch BSS pomogła nam bardzo szybko uruchomić usługi wirtualnej sieci mobilnej na rynku niemieckim i zdobyć 300 000 klientów w rok. Rozwiązanie Comarch pozwala Turkcell Europe stopniowo rozwijać działalność i rozszerzać ofertę usług spełniających wymagania obecnych i przyszłych klientów. – mówi Ugur Serkan Taskin, Program Manager for TurkcellEurope’s MNVO Project w Turkcell.
– Nasza współpraca z Mobile One po raz kolejny dowodzi, że Comarch jest w stanie wdrożyć swoje rozwiązania w kilka miesięcy. Dzięki temu zapewniliśmy niskie koszty implementacji, a jednocześnie pomogliśmy Turkcell Europe w szybkim wejściu na rynek niemiecki. – mówi Piotr Piątosa, Dyrektor Sektora Telekomunikacji oraz Wiceprezes Zarządu Comarch.
O Turkcell Europe
Turkcell Europe uruchomił swoją działalność komercyjną w Niemczech w marcu 2011 roku. Mająca siedzibę w Kolonii firma oferuje różnorodne usługi mobilne, w głównej mierze w komunikacji pomiędzy Turcją a Niemcami. Klientami operatora są głównie obywatele Turcji żyjący w Niemczech oraz obywatele Niemieccy mający bliskie związki z Turcją.
Turkcell Europe jest filią wiodącego operatora tureckiego posiadającego 34,7 mln abonentów i 53% udziału na rynku krajowym (wg danych z czerwca 2012 roku). Turkcell działa także w 9 innych krajach, w których łącznie posiada ok. 65,8 mln abonentów (wg danych z czerwca 2012).
Turkcell był jednym z pierwszych globalnych operatorów, który wdrożył technologię HSPA+. Używając technologii Dual Carrier osiągnął prędkość przesyłu danych nawet do 43,2 Mbps i systematycznie stara się dostarczać swoim klientom coraz to nowocześniejszych technologii.
Turkcell osiągnął dochód netto w wysokości $1,4 mln (wg danych z 30 czerwca 2012), a wraz z przychodami z aktywów $9,6 mln. Firma jest notowana na giełdach NYSE i ISE od lipca 2000 roku i jest jedyną firma turecką notowaną na giełdzie nowojorskiej.
O Comarch
Comarch jest globalnym dostawcą produktów i usług IT dla sektora telekomunikacji. Firma wyróżnia się zorientowaniem na elastyczność i konfigurowalność dostarczanych rozwiązań, które opracowywane są w całości przez Comarch, odpowiednio do indywidualnych potrzeb klienta. Od 1993 roku firma gromadzi doświadczenie i wiedzę w dziedzinie projektowania, wdrażania i integrowania rozwiązań IT. Comarch posiada klientów na czterech kontynentach, w tym m.in. wiodące firmy telekomunikacyjne jak Telekom Deutschland (Niemcy), T-Mobile (Austria), E-Plus (Niemcy), Vodafone (Niemcy), Telefónica O2 (Niemcy), KPN (Holandia), oraz Polkomtel, T-Mobile czy TPSA z Polski. Lojalność klientów jest najlepszym potwierdzeniem wysokiej jakości produktów Comarch, w obszarach takich jak biling, CRM, rozliczenia międzyoperatorskie czy zarządzanie siecią i usługami.