w ,

Chile na polskim i międzynarodowym rynku spożywczym

W tym okresie przemysł spożywczy stał się najważniejszym sektorem i obecnie stanowi 10,3% PKB. Jest to najważniejsza oś wzrostu ekonomicznego i rozwoju kraju. Dziś Chile pragnie rozszerzyć swoje wpływy na scenie międzynarodowej.

Santiago, Chile – 25 października 2012 – Chile, kraj członkowski Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD), którego ekonomia jest uważana za jedną z najbardziej stabilnych w Ameryce Południowej, stał się dziś modelem ekonomicznym w regionie. W przeciągu ostatnich 24 lat roczne tempo wzrostu kraju wynosiło średnio 5,2%, a w 2011 PKB wynosiło 16 171 dolarów na jednego mieszkańca.

W tym okresie przemysł spożywczy stał się najważniejszym sektorem i obecnie stanowi 10,3% PKB. Jest to najważniejsza oś wzrostu ekonomicznego i rozwoju kraju. Dziś Chile pragnie rozszerzyć swoje wpływy na scenie międzynarodowej.

Chile zajmuje obecnie 16. miejsce w rankingu krajów eksportujących produkty żywnościowe, co gwarantuje  ważną pozycję w międzynarodowym przemyśle spożywczym. Celem kraju  jest znalezienie się na 10. miejscu do 2020 roku jak również zwiększenie poziomu eksportu  z 12 miliardów dolarów w dniu dzisiejszym do 20 miliardów.

Zalety geograficzne i ekonomiczne Chile

Dzięki swojemu uprzywilejowanemu położeniu geograficznemu, Chile korzysta z klimatu śródziemnomorskiego, który gwarantuje najwyższą jakość produktów rolniczych. Kraj wiedział w jaki sposób wykorzystać swoje mocne strony i podkreślić swoje zalety w sektorze : sprzyjający klimat, zbiory poza sezonem łatwiejsze dzięki suchym jesioniom, oraz płaskie tereny, które pozwalają na mechanizację procesów produkcji.

Terytorium chilijskie jest otoczone pustynią Atakama na północy, Oceanem Spokojnym na zachodzie, pasmem Andów na wschodzie oraz lodowcem na południu. Ta bariera fitosanitarna w naturalny sposób zmniejsza ryzyko chorób i epidemii.

Chile cieszy się znakomitą reputacją jako partner ekonomiczny i handlowy, jest uważany za najbardziej stabilny z krajów Ameryki Południowej. Najlepiej świadczą o tym 22 umowy handlowe z 59 krajami.

Wśród swoich wielu partnerów handlowych, Chile utrzymuje uprzywilejowane relacje z Unią Europejską. W 2003 roku został podpisany układ handlowy z założeniem rozwoju poziomu wymiany handlowej o 15%. Sukces tej współpracy został zilustrowany wynikami z 2011 roku, które informują, że wymiana handlowa między Chile i Europą wzrosły o 19% w stosunku do 2010 roku. Wymiana handlowa między Chile a Polską wzrosła o 157,8%. Europa jest na dzień dzisiejszy drugim najważniejszym importerem produktów chilijskich, zaraz po Chinach.

Produkty chilijskie na całym świecie

Owoce (świeże, mrożone lub suszone) to najważniejsze produkty eksportowe stanowiące 34% des eksportu. Borówki, winogrona, i awokado to priorytetowe chilijskie produkty eksportowe. Przemysł suszonych owoców znacząco się rozwinął, wartość eksportu w tym segmencie podwoił się w przeciągu ostatnich 3 lat, z 130 milionów dolarów w 2009 roku do 274 w 2011 roku.

Wśród eksportowanych suszonych owoców chilijskich znajdują się również suszone jabłka, orzechy, rodzynki, migdały, śliwki. Chile jest pierwszym światowym eksporterem tych owoców.

Chilijskie mięsa, ryby, i owoce morza są uznawane na całym świecie za bardzo konkurencujne produkty. Chile jest pierwszym światowym eksporterem pstrąga i znajduje się na drugiej pozycji w eksporcie łosisia, tuż po Norwegii. Chilijskie przedsiębiorstwa sektora spożywczego, zaufani dostawcy, są częścią silnej etyki środowiskowej.

Chile na targach SIAL

W celu promowania i wzmocnienia dynamiki rozwoju 33 przedsiębiorstwa chilijskie zostana przedstawione na targach SIAL (od 21 do 25 października 2012, w Paryżu, Hala 3 – J041) i zaproponują szeroką gamę swoich produktów : suszone owoce, skoncentrowane soki owocowe, owoce i warzywa mrożone, itd. Wybór najbardziej innowacyjnych produktów takich jak dzikie przyprawy, woda mineralna z Patagonii, miejscowe piwa, tradycyjne Pisco i szynka z Wagyu w Patagonii, uwiodą odwiedzających targi.

SIAL, najważniejsze Targi Żywnościowe we Francji odbywające się co 2 lata, to idealne miejsce obserwacji trendów konsumenckich i najnowszych innowacji. Edycja SIAL 2012 to 140 000 odwiedzających, w większości profesjonalistów z branży, oraz ponad 5 000 wystawiających, przybyłych z ponad 100 krajów.

W celu przeprowadzenia ywiadu, zdobycia dodatkowych informacji lub uczestnictwa w imprezach organizowanych przez Chile w ramach SIAL prosimy o kontakt z serwisem prasowym Open2Europe :

Barbara Gruca
[email protected]
+33 (0) 1 55 02 14 70

O ProChile: ProChile to instytucja Ministerstwa Spraw Zagranicznych Chile odpowiedzialna za promocję eksportu produktów i usług jak również za wspieranie inwestycji i turystyki w Chile.

ProChile posiada filie handlowe w ponad 50 krajach oraz 15 biur regionalnych w Chile złożonych z ekip specjalizujących się w promocji kraju na rynkach międzynarodowych. ProChile jest pierwszym źródłem informacji oraz dostarcza narzędzi ekporterom dla lepszego zarządzania przedsiębiorstwem na międzynarodowych rynkach. Instytucja jest również odpowiedzialna za wskazywanie biznesowych możliwości dla importerów .

Więcej informacji na : www.prochile.cl/importers

Avatar photo

Napisane przez Barbara Gruca

Hala stoi, czas na maszyny. Promotech zwiększa moce produkcyjne

Handlowcy nagrodzili Śmietanę 18% Piątnicy