Media bacznie przyglądały się też Luigiemu Lovaglio, który miał nie kryć zadowolenia, że udało mu się w końcu zamienić żubra na czerwoną kulkę.
Telekomunikacja
Największy udział w mediach miały w analizowanym czasie wystąpienia szefów firm branży telekomunikacyjnej – głównie Zygmunta Solorza-Żaka , jako szefa Polkomtelu. Największe zainteresowanie wzbudziła informacja, że Cyfrowy Polsat wspólnie z Plusem uruchomiły TV Mobilną.
Na drugim miejscu wśród najpopularniejszych szefów telekomów znalazł się Maciej Witucki. Najintensywniej w mediach pojawiał się w związku z… EURO 2012. Orange był oficjalnym partnerem technologicznym mistrzostw, a prezes telekomu dodatkowo typował w mediach wyniki rozgrywek.
Na trzeciej pozycji pod względem liczby informacji w mediach znalazł się Mirosław Godlewski, kierujący Netią.
Energetyka
Najczęściej obecną w mediach osobą z branży energetycznej była Grażyna Piotrowska-Oliwa, głównie w kontekście gazu łupkowego. Z kolei media społecznościowe odnotowały, że prezes PGNiG odwiedziła oddział spółki w Sanoku.
Krzysztof Kilian uplasował się na drugim miejscu zestawienia dla branży energetycznej. Prezes PGE pojawiał się w mediach w kontekście przetargu na wybór technologii jądrowej dla pierwszej polskiej elektrowni atomowej oraz w związku ze zmianami w statucie spółki.
Dariusz Lubera z Tauronu zajął trzecią pozycję.
Bankowość
Zbigniew Jagiełło był najczęściej eksponowanym w mediach prezesem z branży bankowej, jednak największy zasięg i moc przekazu osiągnęły publikacje dotyczące Luigiego Lovaglio i zmiany logo banku Pekao.
Na trzecim miejscu uplasował się Krzysztof Rosiński, szef Getin Noble.
Paliwa
Niekwestionowanym liderem, jeśli chodzi o ekspozycję w mediach branży paliwowej, był w czerwcu Paweł Olechnowicz. Media informowały szeroko o powołaniu go na kolejną kadencję na stanowisku prezesa Grupy Lotos. Olechnowicz szefuje spółce od 2002 roku, dlatego ponowny wybór stał się okazją do podkreślenia jego wkładu w rozwój Lotosu, a także faktu, że na stanowisku jest od ponad dekady, niezależnie od nastrojów i zmian w resorcie skarbu.
Na drugim miejscu wśród szefów firm paliwowych uplasował się Jacek Krawiec, prezes PKN Orlen, a na trzecim Andrzej Magryś, dowodzący Statoil Polska.
Ubezpieczenia
Andrzej Klesyk (PZU) niezmiennie od miesięcy jest najczęściej prezentowanym, cytowanym i eksponowanym szefem z branży ubezpieczeniowej. W czerwcu nadal pojawiał się w kontekście wypowiedzi o stanie polskich uczelni wyższych oraz rebrandingu PZU. Wypowiadał się też na temat podwyżki OC.
Na drugim miejscu znalazł się Jacek Podoba (Grupa Europa), a na trzecim Piotr Śliwicki z STU Ergo Hestia.
Autor:
Magdalena Grabarczyk – Tokaj, kierownik ds. Rozwoju Badań IMM.
O raporcie:
Analizę wykonano na podstawie 3 036 materiałów z prasy i internetu, w których pojawili się prezesowie analizowanych firm (pełna lista firm w raporcie). Raport obejmuje okres od 1 do 30 czerwca 2012 roku. Wyselekcjonowano również wzmianki na temat bossów w mediach społecznościowych monitorowanych przez Instytut Monitorowania Mediów (lista dostępna na stronie Kompas Social Media oraz IMM). W analizie uwzględnione zostały również firmowe blogi oraz profile bossów w portalach społecznościowych. Materiały z mediów społecznościowych obejmują wyłącznie ogólnodostępne wpisy internautów.
„Bossowie polskiej gospodarki” to nowa odsłona raportu IMM publikowanego od stycznia 2005 r. do czerwca 2006 r. Dla dużych firm i korporacji w Polsce, a także mediów finansowych i gospodarczych prowadzony był ranking „Bossowie polskiej gospodarki w mediach”. Badaliśmy obecność w mediach szefów największych firm w Polsce na podstawie comiesięcznej analizy przekazów prasowych, radiowych i telewizyjnych. Dla firm, których reprezentanci znajdowali się w rankingu była to ważna informacja na temat ich wizerunku w mediach.
O Kompasie Social Media:
Kompas Social Media to najnowszy projekt Instytutu Monitorowania Mediów. Jest to audyt dotychczasowej obecności firmy, marki, osoby czy całej branży w mediach społecznościowych na tle jej obecności w Internecie. Raport umożliwia identyfikację najbardziej popularnych miejsc dyskusji na temat marki lub firmy, wskazuje również kanały jeszcze niezagospodarowane. Audyt sygnalizuje momenty największego nasilenia komentarzy, z uwzględnieniem głównych tematów, co pomaga w szczegółowej analizie komentarzy internautów na badany temat. W raporcie uwzględniony jest też wydźwięk publikacji na temat badanego hasła. Analiza wyszczególnia również autorów treści w sieci, będących lub mogących się stać liderami opinii. Kompas pomaga ocenić dotychczasowe przekazy na temat firmy/ marki i znaleźć miejsca w Internecie, w których pojawia się ona jak i jej klienci. To pomoc w dostosowaniu lub zoptymalizowaniu komunikacji w poszczególnych kanałach w Internecie.
O IMM:
Instytut Monitorowania Mediów od ponad 10 lat świadczy usługi wyszukiwania i analizy informacji publikowanych w mediach oraz tworzenia raportów wizerunkowych. Stale monitoruje ponad 900 tytułów gazet i czasopism ogólnopolskich, regionalnych i anglojęzycznych, ponad 100 stacji RTV, polskie zasoby Internetu oraz social media. Od 2002 roku Instytut Monitorowania Mediów jest członkiem FIBEP – elitarnej organizacji zrzeszającej ponad 90 firm monitorujących media z przeszło 40 krajów świata. IMM jest twórcą kwartalnego newslettera FIBEP, poświęconego PR i komunikacji, dedykowanego firmom monitorującym media.