Z usług: Express Elixir i BLIK mogą korzystać osoby, które zdecydowały się na nową ofertę Credit Agricole. Wystarczy wybrać: Konto dla Ciebie, Konto dla Ciebie VIP, Konto dla Ciebie GO! (dla nastolatków wieku 13-18 lat), Konto dla Ciebie MOVE! (dla młodzieży w wieku 18-27 lat). Z przelewów natychmiastowych mogą korzystać także klienci biznesowi – posiadacze pakietów Kont Biznes: Solista, Sonata, Symfonia oraz Konto Agricole. – Wsłuchujemy się w to, co mówią nasi klienci i dostosowujemy się do ich potrzeb. Express Elixir i BLIK stanowią bardzo oczekiwane przez klientów uzupełnienie oferty naszego banku w zakresie płatności – mówi Janusz Kępiński, dyrektor Departamentu Bankowości Internetowej i Mobilnej w Credit Agricole.
Przelewy natychmiastowe Express Elixir i system BLIK są doskonałymi rozwiązaniami dla klientów potrzebujących szybkiego uregulowania płatności czy przesłania pieniędzy, dla których znaczenie ma czas ich dostarczenia np. szybka spłata raty kredytu czy płatność za rachunki. BLIK daje także możliwość wypłacania pieniędzy z bankomatu bez karty oraz umożliwia szybkie i bezpieczne płacenie w sklepach internetowych oraz stacjonarnych. Z obydwu rozwiązań można korzystać za pośrednictwem aplikacji mobilnej CA24 instalowanej na smartfonach.
Klienci Credit Agricole mogą zlecać i przyjmować Express Elixir codziennie między godziną 6:00 a 22:00. Limit pojedynczego przelewu natychmiastowego dla klientów indywidualnych wynosi 5000 PLN, a dla klientów biznesowych – 10000 PLN. W przypadku BLIKA limit wynosi 1000 zł dziennie dla transakcji bezgotówkowych (przelewy, a także płatności w sklepach i w Internecie) oraz 1000 zł na wypłatę z bankomatów.
Express Elixir, obecny na rynku od blisko sześciu lat, rozlicza komunikaty płatnicze w trybie ciągłym – przez całą dobę, 7 dni w tygodniu, także w dni ustawowo wolne od pracy. W 2017 r. przetworzył 4,96 mln przelewów natychmiastowych o wartości 16,98 mld zł. System umożliwia także realizację przelewów na numer telefonu między indywidualnymi użytkownikami systemu BLIK (dla klientów Credit Agricole taka funkcjonalność udostępniona zostanie pod koniec 2018 r.)
– Klienci banków oczekują usług umożliwiających zarządzanie finansami w sposób elastyczny i rozwiązań pozwalających na dokonywanie płatności na zasadzie „tu i teraz” – mówi Grzegorz Leńkowski, dyrektor Linii biznesowej płatności natychmiastowe w KIR. – Oferowane przez KIR przelewy natychmiastowe w pełni odpowiadają tym preferencjom. Dlatego systematycznie z roku na rok rośnie ich popularność, zarówno wśród klientów indywidualnych, jak i przedsiębiorców – podsumowuje Grzegorz Leńkowski.
Z płatności mobilnych BLIK korzysta obecnie ponad 6 mln użytkowników. W 2017 roku Polacy zapłacili w ten sposób w Internecie niemal 22 mln razy. Łącznie BLIKIEM zrealizowano 33 miliony transakcji (płatności w sieci, punktach sprzedaży, wypłaty z bankomatów oraz przelewy na numer telefonu) – to prawie cztery razy więcej niż rok wcześniej.
– BLIK staje się coraz bardziej powszechny wśród użytkowników bankowości mobilnej w Polsce. Potwierdzają to dane, według których w każdym kolejnym kwartale realizowanych jest o kilka milionów transakcji BLIKIEM więcej. Credit Agricole jest kolejnym bankiem, który udostępnia swoim klientom BLIKA, co daje nam możliwość dotarcia do nowych potencjalnych użytkowników – mówi Adam Kokoszkiewicz, dyrektor sprzedaży i rozwoju biznesu Polskiego Standardu Płatności, operatora systemu BLIK.