Celem kampanii BezpieczneWarzywa.pl, która potrwa do końca września, jest odbudowanie zaufania do polskich warzyw i owoców oraz przekonanie Polaków, że są one nie tylko bezpieczne, ale i niezwykle smaczne.
Kampania wystartowała 22 lipca wraz z uruchomieniem strony internetowej www.bezpiecznewarzywa.pl, która zawiera m.in.:
- informacje na temat bezpieczeństwa i jakości handlowej warzyw i owoców,
- zasady postępowania i spożywania świeżych produktów,
- aktualne informacje dotyczące bezpieczeństwa i jakości warzyw i owoców,
- formularz kontaktowy „Zapytaj eksperta”, za pomocą którego można uzyskać odpowiedź na nurtujące internautów pytania.
ITBC Communication odpowiada za działania public relations: prowadzenie biura prasowego, media relations, stworzenie koncepcji strony WWW, współpracę z patronami medialnymi i wsparcie działań niestandardowych prowadzonych przez agencję Brainshop U-boot w ramach kampanii (akcja „Pora na pomidora, czyli jak tu nie kochać polskich warzyw i owoców" – happeningi, działania na Facebook.com, materiały promocyjne, działania w sieci we współpracy z patronem medialnym).
Działania dla kampanii BezpieczneWarzywa.pl realizuje zespół Dominiki Malik.
Inicjatorem kampanii, sfinansowanej ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw, jest Federacja Branżowych Związków Producentów Rolnych. W kampanię zaangażowane są: Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Inspekcja Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych, Państwowa Inspekcja Ochrony Roślin i Nasiennictwa.