Dziś niezbędne formalności można załatwić bez wychodzenia z domu, nie tracąc jednocześnie komfortu kontaktu twarzą w twarz z pracownikiem interesującej nas instytucji, pomagającym przebrnąć przez formularze, trudne pytania czy doradzającym w kwestiach wzbudzających wątpliwość. To wszystko jest możliwe dzięki nowym rozwiązaniom technologicznym wyposażającym call center w nowy kanał komunikacji z klientem – kanał wideo.
Nowe rozwiązanie jest genialne w swojej prostocie. Wystarczy wejść na stronę WWW instytucji, która korzysta z takiego narzędzia, i uruchomić rozmowę z doradcą. Nie potrzebne są dodatkowe aplikacje, skomplikowane instrukcje obsługi ani pełne cyfr i liter loginy i hasła. Więcej – z kanału wideo można skorzystać również za pomocą urządzeń mobilnych, a ci, którzy wolą pisać, niż mówić, mają do dyspozycji także czat tekstowy z konsultantem.
Pomocna dłoń z komputera
Dzięki rozmowie twarzą w twarz z doradcą klient może zupełnie spokojnie, bez wychodzenia z domu, bez pośpiechu i bez niechcianego towarzystwa zapytać o interesujące go kwestie, zawrzeć umowę, wypełnić formularz, korzystając z pomocy i wiedzy konsultanta.
– Kanał wideo to dodatkowy kanał komunikacji z klientem – zwłaszcza z tym, który przywiązany jest do tradycyjnych form kontaktu z doradcą. Rozmowa twarzą w twarz podnosi zaufanie klienta do konsultanta i proponowanych przez niego rozwiązań – mówi Janusz Tomiczek, prezes Alfavox, producenta platformy alfa Video Contact Center. – Taki sposób komunikacji umożliwia też bieżącą pomoc np. w procesie wypełniania formularza czy wniosku. Doradca, z którym klient rozmawia, może przeprowadzić klienta przez procesy związane ze składaniem zamówień, wyjaśniając na bieżąco problematyczne kwestie, odpowiadając na dodatkowe pytania, czy doradzając, jak wypełnić poszczególne rubryki. W przypadku integracji z systemami wewnętrznymi narzędzie zapewnia również autoryzację klienta, co pozwala na zawieranie transakcji na odległość.
Narzędzia proponowane przez producentów rozwiązań dla branży call center są nie tylko nastawione na potrzeby klienta, ale też bezpieczne. Rozwiązania odpowiadają najwyższym standardom bezpieczeństwa, jakich wymaga bank, wykorzystując szyfrowane kanały transmisji i autoryzacji oraz inne zaawansowane mechanizmy.
W kolejce bez nudy
Oczywiście ponieważ wirtualna komunikacja jest coraz popularniejsza, w internetowym oddziale banku czy firmy ubezpieczeniowej można również trafić na kolejkę. Ale ta w Internecie nie musi być nudna. Narzędzia IT umożliwiają wyświetlanie oczekującym na rozmowę treści reklamowych, promocyjnych lub edukacyjnych. Dla klienta to okazja zdobycia nowych informacji, natomiast dla instytucji dodatkowy kanał informowania o nowościach czy wydarzeniach. Naturalnie ten, kto nie ma ochoty czekać nawet w wirtualnej kolejce, może pozostawić na stronie prośbę o kontakt i opuściwszy stronę instytucji, spokojnie czekać na telefon od doradcy.
Gdy świat pędzi do przodu, a ludziom ciągle brakuje czasu, narzędzia umożliwiające załatwienie spraw urzędowych bez wychodzenia z domu są prawdziwym luksusem. Dzięki najnowszym narzędziom IT ten luksus może stać się udziałem nas wszystkich.