w

Aż 7 z 10 polskich firm spodziewa się cyberataku. VeloBank rusza z kampanią podnoszącą cyfrową świadomość klientów

Nawet 66% firm działających w Polsce, ocenia, że w perspektywie 2 lat stanie się ofiarą ataku hakerów, który zakłóci ich codzienną pracę1. Zaś tylko 2% organizacji deklaruje wysoki poziom odporności na cyberzagrożenia2. Wraz z rozpoczęciem tegorocznej edycji Europejskiego Miesiąca Cyberbezpieczeństwa, VeloBank uruchamia kampanię edukacyjną skierowaną do klientów indywidualnych i firmowych. Od października w kanałach banku pojawią się materiały, które podniosą ich świadomość związaną z wirtualnym bezpieczeństwem.

Europejski Miesiąc Cyberbezpieczeństwa to inicjatywa Komisji Europejskiej. W październiku w krajach UE odbywają się wydarzenia i kampanie mające na celu zwiększenie poziomu wiedzy na temat bezpieczeństwa w internecie oraz szeroko rozumianej cyfryzacji. VeloBank dołącza do tej inicjatywy, rozpoczynając edukowanie konsumentów i firm w zakresie profilaktyki cyberzagrożeń.

Cyberbezpieczeństwo ważne dla technologicznego banku

Stawiający na cyfryzację VeloBank systematycznie rozwija funkcjonalności zwiększające cyberbezpieczeństwo klientów. Aplikacja banku ma rozwiązania zabezpieczające – pozwalające zweryfikować użytkownika przy użyciu biometrii (z pomocą odcisku palca lub zdjęcia twarzy) oraz dzięki weryfikacji behawioralnej. Włączając dodatkową warstwę ochrony, aplikacja „uczy się” w jaki sposób klient korzysta ze swojej internetowej i mobilnej bankowości, rozpoznając tempo i sposób pisania, charakterystykę korzystania z myszki czy kąt nachylenia telefonu podczas realizowania operacji. W razie wątpliwości system zablokuje transakcje, których potencjalnie mogłaby dokonać niepowołana do tego osoba.

Wraz z rozpoczęciem tegorocznej edycji Europejskiego Miesiąca Cyberbezpieczeństwa, VeloBank inicjuje kampanię edukacyjną, która ma na celu uświadomienie konsumentów, że ich cyfrowa ochrona zależy w dużej mierze od ich własnych nawyków i czujności. W ramach działań komunikacyjnych zaplanowano m.in. cykliczne publikowanie poradników, które w kanałach banku informować będą o tym jak w prosty sposób uchronić się przed czyhającymi w sieci zagrożeniami. Oprócz profili social media do działań wykorzystany zostanie nowoczesny system CRM VeloBanku, by z komunikatami jak najskuteczniej trafić do odbiorców. Treści zawarte w kampanii opracowali eksperci ds. cyberbezpieczeństwa, którzy na co dzień rozwijają nowoczesne systemy chroniące klientów banku w sieci.

Rozwijany na technologicznym fundamencie VeloBank ma w swoim DNA cyfrowe bezpieczeństwo. Zarówno infrastruktura banku, jak i aplikacje dla klientów, wykorzystują zaawansowane rozwiązania zwiększające naszą odporność. Działające w trybie real-time, przez 24 godziny na dobę rozwiązania oparte na zaawansowanych modelach algorytmicznych, chronią ekosystem banku oraz finanse klientów. Nasze statystyki pokazują, że udaremniamy nawet 99% ataków phishingowych. Dodatkowo klienci mają możliwość włączenia w internetowej i mobilnej bankowości dodatkowej warstwy zabezpieczeń, tzw. biometrii behawioralnej. Usługa ta uczy się nawyków naszych klientów i udaremnia działania hakerów, którzy np. pozyskali credentiale klienta, zalogowali się do jego bankowości i próbują wykraść jego środki. Przestępcy przecież będą inaczej pisać na klawiaturze, ruszać myszką, klikać po ekranach bankowości, czy pod innym kątem trzymać smartfon. A takie działania, niepasujące do wzorca biometrycznego, natychmiast wykrywamy, wstrzymujemy i potwierdzamy z klientem – podkreśla Przemysław Koch, Członek Zarządu ds. operacji i IT w VeloBanku.

Firmy świadome zagrożeń, ale niegotowe do wirtualnej obrony

Zgodnie z danymi płynącymi z branży IT, polskie firmy są świadome zagrożeń, które mogą pojawić się ze strony hakerów. Aż dwie trzecie z nich ocenia, że w ciągu 2 lat padnie ofiarą cyberataku, który utrudni pracę organizacji3. Niestety jednocześnie niemal 90% biznesów deklaruje, że ich odporność na wirtualne ataki znajduje się na poziomie początkującym lub średnio zaawansowanym4.

Inicjowana przy okazji Europejskiego Miesiąca Cyberbezpieczeństwa kampania VeloBanku zakłada też działania skierowane do przedsiębiorców. Utrzymane w edukacyjnej i poradnikowej konwencji treści pomogą w jak najlepszym wykorzystaniu dostępnych dla firm rozwiązań, a także wesprą edukowanie pracowników, którzy własną ostrożnością są w stanie zniwelować szereg zagrożeń pojawiających się ze strony hakerów.

– Mamy świadomość, że dynamiczny postęp oraz coraz to nowsze i bardziej wymyślne wektory ataków cyberprzestępców, muszą być skutecznie i w przystępny sposób komunikowane konsumentom oraz klientom biznesowym. Tej jesieni rozpoczynamy w kanałach banku bogatą merytorycznie i podaną w ciekawej formie kampanię, która zwiększy ich poziom wiedzy, a co za tym idzie, szansę skutecznej ochrony przed cyberzagrożeniami – wskazuje Przemysław Koch.

[1][2][3][4] https://news-blogs.cisco.com/emea/pl/2024/04/17/zdecydowana-wiekszosc-polskich-firm-nie-jest-przygotowana-do-obrony-przed-aktualnym-dynamicznie-zmieniajacym-sie-krajobrazem-cyberzagrozen/

Kontakt dla mediów:
Monika Banyś
Rzeczniczka prasowa
VeloBank S.A.
t. +48 500 140 263
e. [email protected]

Napisane przez VeloBank

III „FARMACEUTYCZNE FORUM ZDROWIA ZIKO APTEKA” zakończone sukcesem. Było na nim wszystko – merytorycznie, integracyjnie, innowacyjnie i towarzysko.

Polskie Trendy Grillowe 2024: Steki Premium na Topie