Początkowo zastosowanie Auto-Dialer ograniczało się wyłącznie do urządzeń takich jak: alarmy, systemy monitoringu, urządzenia drukujące i radiotelefony. Możliwości tego rozwiązania sprowadzały się wówczas do dwóch opcji: ustawienia programu automatycznego wybierania numerów oraz zaprogramowania krótkiej sekwencji, która reprezentuje długi numer. Dopiero w branży telekomunikacyjnej można wykorzystać pełny potencjał systemu i zautomatyzować realizację połączeń.
Przed zastosowaniem technologii Auto-Dialer czas zestawiania połączenie telefonicznego z klientem z bazy danych firmy był znacznie dłuższy. Agenci musieli wybierać każdy numer ręcznie i czekać do momentu uzyskania odpowiedzi od odbiorcy. Jeśli telemarketer nie uzyskał pełnej odpowiedzi, albo połączył się z automatyczną sekretarką, każdorazowo tracił od 2 do 3 minut.
– Wdrożenie systemu automatycznej realizacji połączeń telefonicznych poprawia pracę działów call center. Zwiększa się efektywność i wydajności pracowników oraz jakość obsługi klienta, przy jednoczesnej redukcji czasu trwania połączenia i poniesionych kosztów. Auto-Dialer dostosowuje komunikat do odpowiedniej sytuacji, wprowadza możliwość automatycznego ponownego wybierania numerów oraz zmianę terminu rozmowy – wyjaśnia Ryszard Karolczyk , z firmy CETEKOM , dostarczającej rozwiązania telekomunikacyjne i oprogramowanie dla systemu call center.
To rozwiązanie jest ciągle rzadkością w punktach call center. Większość dostawców tej technologii nie posiada w swojej ofercie zintegrowanego systemu Auto-Dialer i dodaje go jako oddzielną aplikację, niezintegrowaną z pozostałymi elementami. Jednym z niewielu rozwiązań w pełni zintegrowanym z systemem call center jest dialer firmy CETEKOM . System CETEKOM ContactCenter posiada w pełni z nim zintegrowany system ceteDialer. Korzystający z niego telemarketerzy pracują w jednej okienkowej aplikacji, co zwiększa wydajność i ułatwia pracę.
Zastosowanie nowoczesnych technologii skutecznie zwiększa słupki sprzedaży i pozwala uzyskać przewagę nad konkurencyjnymi firmami. Jednak zautomatyzowanie realizacji połączeń telefonicznych przyczynia się nie tylko do wzrostu wydajności punktów telemarketingowych. Rozwiązanie to znalazło szerokie zastosowanie we wspieraniu działań organizacji non-profit: charytatywnych i kościelnych, a także podczas kampanii wyborczych.
Joanna Kowalczyk