Audi dostarczyło około 1,9 miliona samochodów w 2023 r. Dostawy ponad 178 tys. w pełni elektrycznych pojazdów spowodowały wzrost o 51 proc. w porównaniu z rokiem 2022. Wysoki popyt stanowi solidną podstawę dla trudnego roku transformacji z wyraźnym naciskiem na elektromobilność. Kolejnym ważnym krokiem będzie światowa premiera Audi Q6 e-tron pod koniec pierwszego kwartału 2024 roku.
„Audi to silna marka z wyraźnym naciskiem na elektryczną przyszłość” – mówi prezes Audi Gernot Döllner. „Wysoki popyt na nasze modele stanowi solidny punkt wyjścia na nowy rok. Jednocześnie zdajemy sobie sprawę, że 2024 będzie rokiem pełnym wyzwań ze względu na rosnącą konkurencję i globalną niepewność gospodarczą. Tym ważniejsze jest przestrzeganie jasnego planu, który odpowiada na te wyzwania i koncentruje się na rentowności naszych pojazdów. W latach 2024 i 2025 wzmocnimy i odmłodzimy nasze portfolio o liczne nowe modele. Skupimy się na naszych przełomowych samochodach elektrycznych. Zapewniamy również marce solidne pozycjonowanie na nadchodzące lata dzięki zupełnie nowej generacji modeli z silnikami spalinowymi i hybrydami plug-in”.
W 2023 r. Audi zwiększyło dostawy we wszystkich regionach świata i wykazało większy wzrost niż ogólny rynek. Silny wzrost popytu w szczególności na modele w pełni elektryczne potwierdza konsekwentną strategię elektryfikacji firmy.
Dobre wyniki sprzedaży w Europie, USA i Chinach
„Byliśmy w stanie zwiększyć dostawy w 2023 roku o ponad 17 proc.” – mówi Hildegard Wortmann, członek zarządu ds. sprzedaży i marketingu w Audi. „Było to możliwe dzięki wysiłkom naszego międzynarodowego zespołu i naszych partnerów dealerskich na całym świecie – dziękujemy za imponujące wyniki! Odnotowaliśmy silny wzrost, szczególnie na naszych głównych rynkach w Europie, USA i Chinach, jednocześnie nadal przyspieszając w zakresie elektryfikacji. Wprowadzamy naszą strategię na drogi i umożliwiamy coraz większej liczbie klientów doświadczenie jej na własnej skórze”.
Popyt na modele elektryczne jest wysoki: w 2023 roku Audi dostarczyło klientom ponad 178 tys. w pełni elektrycznych pojazdów Audi (+51 proc.). Szczególnie dużym zainteresowaniem cieszyło się Audi Q4 e-tron (+112 proc.). W 2024 r. Audi będzie nadal konsekwentnie napędzać tę transformację. Światowa premiera Audi Q6 e-tron pod koniec pierwszego kwartału tego roku oznacza również debiut nowej platformy Premium Platform Electric (PPE), która została opracowana specjalnie dla modeli elektrycznych. Po Audi Q6 e-tron pojawią się kolejne modele.
Częściowo dzięki poprawie sytuacji pod względem dostaw, Audi było w stanie lepiej zaspokoić zwiększony popyt na modele z całego swojego portfolio w ubiegłym roku. Oprócz w pełni elektrycznych modeli marki, szczególną popularnością cieszyły się Audi Q5 (332 tys. sztuk), Audi A6 (267 tys. sztuk) i Audi A4 (237 tys. sztuk).
Audi Sport dostarczyło na całym świecie około 48 tys. pojazdów, co stanowi wzrost o 5 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim.
W Europie, pomimo trudnego rynku, dostarczono około 748 tys. pojazdów (+20 proc.). Największy wzrost odnotowały modele w pełni elektryczne (+30 proc.), z Audi Q4 e-tron na czele (+68 proc.).
Audi umocniło swoją silną pozycję w Niemczech, zwiększając dostawy na rodzimym rynku marki o ponad 17 proc. do ponad 252 tys. pojazdów. Dostawy modeli w pełni elektrycznych wzrosły o około 13 proc. do 32 tys. sztuk.
Również w Polsce, miniony rok Audi zakończyło ze wzrostem na poziomie 35 proc., sprzedając ponad 26 tys. nowych samochodów. Taki wynik zagwarantował pierwsze miejsce wśród marek premium na rynku krajowym. Znaczący wzrost odnotowały również modele elektryczne – 51 proc. w stosunku do 2022 r.
Marka postrzega USA jako rynek przyszłości i wzrostu o dużym potencjale. Potwierdzają to dane za rok 2023. Z około 229 tys. dostaw (+22 proc.), ubiegły rok był najlepszym rokiem sprzedaży marki do tej pory. Popyt był szczególnie wysoki na modele w pełni elektryczne, a dostawy wzrosły o około 55 proc. do 25 tys.
Odnotowano również wzrost dostaw na ważnym rynku chińskim: firma dostarczyła klientom w Chinach i Hongkongu łącznie ponad 729 tys. samochodów, co oznacza wzrost o ponad 13 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim.
Na wszystkich pozostałych rynkach na całym świecie Audi dostarczyło w 2023 r. około 190 tys. pojazdów (+19 proc.). Silny wzrost odnotowano na przykład w Argentynie (+109 proc.), Indiach (+90 proc.), Meksyku (+32 proc.) i Australii (+29 proc.).