w

Apsys podpisał przedwstępną umowę sprzedaży Manufaktury z Union Investment

Manufaktura: gwarantowany sukces w portfolio 

Otwarta w 2006 roku Manufaktura obejmuje swoim zasięgiem strefę zamieszkałą przez 2,5 miliona ludzi. Status centralnego miejsca wydarzeń zyskała dzięki organizacji szeregu koncertów, seansów kina plenerowego oraz różnorodnych imprez publicznych.

Centrum Handlowe Manufaktura jest kluczowym elementem większej, wielofunkcyjnej, miejskiej rewitalizacji dawnej fabryki włókienniczej, zbudowanej pod koniec XIX wieku. Ceglane, historyczne budynki zostały odnowione i przywrócone do życia. Projekt składa się z 3 muzeów, 4-gwiazdkowego, designerskiego hotelu z centrum konferencyjnym oraz z Centrum Handlowego Manufaktura.

Centrum Handlowe Manufaktura zostało otwarte 17 maja 2006 roku. Mieści 307 sklepów na 112 000 m2 powierzchni najmu oraz 2 955 miejsc parkingowych. Centrum jest laureatem nagrody „Global Award for Excellance” przyznanej przez Urban Land Institute oraz nagrody dla Najlepszego Europejskiego Centrum Handlowego w kategorii „Bardzo Duże” przyznawanej przez International Council of Shopping Centers.

W Centrum obecne są znane marki takie, jak: Real, Leroy Merlin, Cinema City, Van Graff, marki z grupy Inditex, C&A, H&M, Alma, Saturn oraz wiele innych.

Dowodem na wiodącą pozycję Manufaktury w regionie jest około 20 milionów klientów odwiedzających to centrum rocznie. Manufaktura posiada także bardzo niski wskaźnik niewynajętych powierzchni (średnio 3 puste lokale) oraz wskaźnik ściągalności czynszu na poziomie 99,7%.

Manufaktura jest unikalnym projektem nie tylko z uwagi na jej rozmiar, ale także dzięki walorom architektonicznym, jakości, portfolio najemców, lokalizacji w centrum miasta oraz funkcjonalności. Centrum zostało zaprojektowane tak, aby jego goście w pierwszej kolejności zawitali na Rynek – główny plac kompleksu, z którego następnie mogą przejść do części handlowych, rozrywkowych czy kulturalnych.

Za swoje zrównoważone działania Manufaktura otrzymała certyfikat „BREEAM-In-use” z oceną „Bardzo Dobrą”.

Kluczowa transakcja Apsys

Przedwstępna umowa sprzedaży dotyczy obszaru całego centrum handlowego, oprócz lokali należących do Leroy Merlin i Cinema City. Na prośbę Union Investment Apsys będzie zarządzać projektem przez następne 10 lat.

Maurice Bansay, Założyciel i Prezes Apsys deklaruje: „Sprzedaż Manufaktury wzmocni kapitał Grupy Apsys i umożliwi jej dalszy rozwój centrów handlowych w Polsce i we Francji”.

Apsys planuje rozwój projektów o łącznej powierzchni najmu wynoszącej 450 000 m2 (290 000 m2 we Francji oraz 160 000 m2 w Polsce):

– Łacina w Poznaniu – imponujący projekt o powierzchni najmu wynoszącej 100 000 m2, który właśnie otrzymał pozwolenie na budowę,

– Beaugrenelle w Paryżu – najbardziej oczekiwany paryski projekt, którego otwarcie zaplanowano na wiosnę 2013 r.,

– Rive de l’Orne w Cean w Normandii – którego otwarcie przewidziane jest na rok 2013,

– La Vill’Up w Paryżu – innowacyjny projekt o powierzchni najmu 20 000 m2 zlokalizowany w sąsiedztwie istniejącego muzeum Miasto Nauki,

– Muse w Metz – w którym rozpoczęcie prac konstrukcyjnych zaplanowano na roku 2013.

Maurice Bansay podkreśla: „Apsys jest dumny z tej transakcji, gdyż odzwierciedla ona zaufanie jakie Union Investment pokłada w naszym know-how jako dewelopera i zarządcy nieruchomości z dalekosiężną wizją”.

Dzięki tej transakcji, Apsys potwierdził swoją wiodąca pozycję jako zarządcy centrów handlowych. Obecnie, Apsys zarządza 20 centrami handlowymi o powierzchni najmu wynoszącej ponad 600 000 m2. 

Avatar photo

Napisane przez Effective PR

ViDiS: Panasonic na InfoComm 2012 zaskoczył nowościami!

Marka SA planuje start na głównym parkiecie giełdy