Warszawa / Wrocław, 14 maja 2012 r. – Firma SAP Polska poinformowała o wdrożeniu aplikacji mobilnej SAP w firmie TOYA S.A. – wiodącego producenta i dystrybutora elektronarzędzi i narzędzi ręcznych. Aplikacja mobilna, budowana w oparciu o Sybase Uniwired Platform, ma za zadanie usprawnić pracę przedstawicieli handlowych spółki w Polsce i w Rumunii. Za przygotowanie i wdrożenie projektu odpowiedzialna jest firma konsultingowa Nubiz Sp. z o.o.
Przedstawiciele handlowi TOYA S.A. zajmują się obsługą nawet kilkunastu kontrahentów dziennie, co wymusza konieczność podejmowania szybkich decyzji biznesowych w krótkim czasie. Rozwiązanie mobilne SAP poprzez nowoczesne tablety uwolni 60-osobowy zespół od biurowych ograniczeń, umożliwiając zdalny wgląd w informacje na temat dostępności towarów, cen, stanów magazynowych, historii zamówień, faktur czy należności. Zintegrowana z systemami SAP ERP i SAP CRM aplikacja pozwoli też na sprawną realizację zamówień oraz pełną kontrolę i monitoring pracy w terenie.
„Jakość obsługi Klientów TOYA zależy w dużej mierze od możliwości dostępu do informacji dotyczących zamówień i stanów magazynowych w dowolnym miejscu i czasie” – powiedział Robert Borys, Dyrektor IT w TOYA S.A. „Nowa aplikacja mobilna pozwoli nam błyskawicznie reagować na potrzeby Klientów oraz w pełni wykorzystać możliwości naszej sieci logistycznej i stale rozwijanej infrastruktury informatycznej. Mamy nadzieję, że inwestycja w zaawansowane rozwiązania informatyczne wzmocni pozycję konkurencyjną spółki.”
Rozwiązania SAP wspierają większość procesów działalności biznesowej TOYA S.A – spółka wdrożyła w ubiegłych latach system SAP ERP m.in. w zakresie sprzedaży, finansów, kontrolingu, gospodarki magazynowej, serwisu i hurtowni danych. O wyborze rozwiązania Sybase Unwired Platform zdecydowała jego kompatybilność z systemami operacyjnymi licznych urządzeń mobilnych (Windows Mobile, iPhone, iPad, Android, BlackBerry, Symbian), a także możliwość integracji z aplikacjami SAP ERP, SAP CRM i ze standardowymi środowiskami programistycznymi. Aplikacja mobilna SAP zastąpi używane wcześniej w TOYA S.A. oprogramowanie mobilne klasy SFA. Zakończenie wdrożenia jest planowane w połowie roku, równolegle z implementacją wybranych obszarów SAP CRM (m.in. jako systemu nadrzędnego dla aplikacji mobilnej), prowadzoną przez firmę Nubiz Sp. z o.o. z Wrocławia.
„Przygotowanie i wdrożenie aplikacji mobilnej SAP w firmie TOYA to innowacyjny projekt, pierwszy tego typu realizowany przez SAP w Polsce” – mówi Paweł Dziemski, Mobility Solutions Manager w SAP Polska. „Jesteśmy przekonani, że rozwiązanie SAP da firmie TOYA nowe możliwości szybkiego i elastycznego reagowania na potrzeby rynku i przyczyni się do jej sukcesu. Cieszy nas też ogromna determinacja i zaangażowanie Klienta oraz firmy Nubiz w projekt, dzięki czemu przebiega on bardzo sprawnie."
TOYA S.A. jest jednym z czołowych producentów i dystrybutorów elektronarzędzi i narzędzi ręcznych w Polsce. W asortymencie TOYA znajduje się ponad 7 tys. artykułów sprzedawanych pod siedmioma markami własnymi – YATO, POWER UP, VOREL, STHOR, FLO, FALA i LUND. Firma powstała w 1990 roku, a w 2003 roku utworzono oddział w Rumunii. Działalność spółki obejmuje projektowanie produktów, zlecanie i nadzór jakościowy nad ich produkcją oraz dystrybucję poprzez rozwiniętą sieć sprzedaży na rynku krajowym i zagranicznym: w Europie, Azji, Afryce, Australii i w Ameryce Środkowej i Południowej. Więcej informacji: www.TOYA.pl.