Projekt zainicjowany w Polsce w 2012 roku stał się międzynarodową kampanią, w ramach której pracownicy z kilkunastu krajów świata 15 maja wracają do domu dwie godziny wcześniej, aby móc spędzić ten czas z bliskimi.
W zamyśle organizatorów przedsięwzięcia niestandardowa pora powrotu z pracy ma być bodźcem, który skieruje uwagę jego uczestników na fakt, że więzi rodzinne należy pielęgnować każdego dnia, jednocześnie podkreślając, iż ważna jest przede wszystkim jakość relacji, a nie tylko ilość poświęcanego najbliższym czasu. W tym wymiarze wartościowe spędzenie symbolicznych dwóch godzin może stanowić coś o wiele cenniejszego od tygodni bycia blisko siebie, ale nie ze sobą.
Włocławska spółka z Grupy ORLEN z okazji obchodów Międzynarodowego Dnia Rodzin, oprócz udziału w akcji, zorganizowała dla swoich pracowników także specjalny konkurs plastyczny. W ten sposób chemiczna firma zachęca do aktywnego spędzenia czasu w rodzinnym gronie. Proces tworzenia prac konkursowych ma być pretekstem do wspomnień o odbytych wspólnie z najbliższymi podróżach i snucia marzeń o realizacji kolejnych.
Jedyny polski producent suspensyjnego PCW oraz czołowy krajowy wytwórca nawozów azotowych zatrudnia aktualnie ponad 1300 osób i należy do grona największych pracodawców w województwie kujawsko-pomorskim. Za swoją działalność na rzecz środowiska, pracowników i społeczności lokalnej ANWIL został w tym roku uhonorowany piątym Białym Listkiem CSR POLITYKI.