Tygodnik Polityka we współpracy z firmą doradczą Deloitte oraz Forum Odpowiedzialnego Biznesu już tradycyjnie przyjrzał się temu, jak największe firmy w Polsce uwzględniały w swojej ubiegłorocznej działalności interes społeczny, ochronę środowiska, prawa człowieka oraz dobro pracowników. W ten sposób dokonano wyboru laureatów VIII edycji rankingu Listków CSR POLITYKI, w gronie których znalazła się włocławska spółka z Grupy ORLEN.
Wdrażanie najistotniejszych kategorii zarządczych rekomendowanych przez normę ISO 26000 oraz ciągłe doskonalenie swoich działań na rzecz efektywnego zarządzania wpływem swojej firmy na otoczenie to kryteria, które zdecydowały o przyznaniu ANWILOWI Białego Listka CSR POLITYKI za rok 2018. Jedyny polski producent suspensyjnego PCW oraz czołowy krajowy wytwórca nawozów azotowych od wielu lat stawia na rozwój w oparciu o koncepcję CSR (ang. corporate social responsibility). Służy temu nie tylko szereg projektów własnych, realizowanych wewnątrz organizacji, ale także inicjatywy podejmowane wspólnie z partnerami zewnętrznymi oraz działalność programowa fundacji korporacyjnej ANWIL dla Włocławka.