w , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

AMKA: Polacy pokochali bąbelki! Dynamiczny wzrost rynku win musujących w Polsce

Polski rynek win musujących notuje świetne wyniki, a dynamika sprzedaży wyraźnie wskazuje na rosnące zainteresowanie konsumentów lekkimi i orzeźwiającymi trunkami. Jak pokazują dane, prosecco przoduje wśród win musujących, ale coraz więcej konsumentów eksploruje również świat szampanów i hiszpańskiej cavy. AMKA, znany importer i dystrybutor win w Polsce, od lat wspiera rozwój tej kategorii, sukcesywnie wzmacniając portoflio produktów dopasowanych do zmieniających się gustów Polaków. W segmencie HoReCa, sprzedaż prosecco w 2024 r. wzrosła aż o 20 proc!

Jak pokazują dane Nielsen IQ, sprzedaż prosecco w 2023 roku w Polsce wzrosła o ponad 15 proc. rok do roku, a na włoskie bąbelki wydaliśmy niemal 400 mln złotych. Nieco niższą, ale wciąż wyraźną dynamikę odnotował segment szampanów i hiszpańskiej cavy. AMKA, czołowy importer i dystrybutor win w Europie Środkowo -Wschodniej i Skandynawii wskazuje, że 2024 rok był dla sektora sparkling wines jeszcze lepszy. Widać to chociażby po danych sprzedażowych firmy dla segmentu HoReCa. Tu, w ciągu całego 2024 roku, segment prosecco urósł aż o 20 proc.! Warto podkreślić, że słupki sprzedażowe rosły sukcesywnie przez cały rok w ujęciu rok do roku, a nie tylko w styczniu i grudniu, czyli w miesiącach, w których tradycyjnie odnotowuje się zwiększony popyt w tej kategorii wyrobów alkoholowych.

„Wzrost zainteresowania winami musującymi wśród naszych partnerów z branży HoReCa odbieramy jako długoterminowy trend” – mówi Brian Hauch Fenger Dyrektor Generalny Amka Poland. „Prosecco cieszy się dziś ogromną popularnością, ale zauważamy także rosnącą sprzedaż w segmencie szampanów, które tworzą również marki premium – znane i szanowane na całym świecie, jak chociażby Vilmart czy Pommery. AMKA aktywnie wspiera te trendy poprzez kompetencyjne szkolenia, degustacje i autorskie rekomendacje produktów, dzięki którym hotele,
restauracje i sklepy specjalistyczne mogą zadbać o gusta i potrzeby najbardziej wymagających konsumentów” 
– dodaje.

W tym kontekście, rynek HoReCa odgrywa istotną rolę w edukacji i popularyzacji kategorii sparkling wines w Polsce. Dziś hotele, restauracje czy popularne winebar’y stały się miejscem, w których Polacy chętnie odkrywają nowe smaki i przekonują się, że szampany, prosecco czy kieliszek cavy znakomicie smakują nie tylko przy wyjątkowych okazjach.

„Polacy zdecydowanie pokochali bąbelki. Wzrost sprzedaży włoskiego prosecco w kanale HoReCa aż o 20 proc. wskazuje bezspornego lidera, ale przy okazji trend ten przyczynia się do torowania drogi innym kategoriom win musujących, również tym mniej znanym na rynku. W efekcie wzrasta kondycja całego segmentu sparkling i stanowczo rezonuje w codziennych zachowaniach konsumenckich, w tym na to, że sięgamy zarówno po produkty przystępne cenowo, jak i po wyrafinowane, luksusowe propozycje” – podkreśla Dariusz Jażdżyk, dyrektor ds. sprzedaży HoReCa w AMKA Poland.

Lokalna obecność, globalne doświadczenie

AMKA nie tylko importuje jakościowe wina i spirytualia, ale także kreuje trendy poprzez starannie dobrane i modyfikowane portfolio. Obecność na dziewięciu rynkach europejskich i wynikające z tego doświadczenie pozwalają szybko reagować na konsumenckie trendy i wprowadzać do oferty skrupulatnie wyselekcjonowane produkty, odpowiadające aktualnym potrzebom konsumentów. Według ekspertów AMKA, w nadchodzących latach rynek sparkling wines będzie kontynuować dynamiczny rozwój zarówno w kanale HoReCa, jak i w off-trade. Kluczowym warunkiem dalszych sukcesów sprzedażowych w tym segmencie będzie edukacja konsumentów i popularyzacja kultury spożywania wina, z uwzględnieniem rosnącego udziału win bezalkoholowych.

Napisane przez AMKA Polska

HONOR prezentuje swój najnowszy flagowy smartfon HONOR Magic7 Pro napędzany sztuczną inteligencją

Rok pełen satysfakcji i innowacji: Komfort podsumowuje 2024