– 6% wzrost portfolio
– 23% wzrost nowego biznesu
– 53% wzrost wolumenu BEV w nowym biznesie
MONACHIUM 18.03.2025 – Alphabet odnotował rok strategicznego wzrostu, wykazując dobre wyniki we wszystkich swoich sektorach operacyjnych, pomimo zmiennych warunków rynkowych. Portfolio firmy powiększyło się o 6%, osiągając poziom ponad 760 tys. pojazdów. Nowy biznes odnotował wzrost o 23%, przekraczając jednocześnie granicę 250 tys. pojazdów, a zamówienia na pojazdy elektryczne typu BEV kolejny raz stały się znaczącym katalizatorem wzrostu portfolio. Dodatkowo Alphabet powiększył swoją sieć partnerską OneNet o Słowenię i kraje bałtyckie, rozszerzając tym samym swoją międzynarodową obecność do 38 rynków.
Przyspieszenie wdrożenia xEV
Siłę napędową przechodzenia na alternatywne układy napędowe niezmiennie stanowi proces elektryfikacji flot. Podczas kiedy rynek odnotował niewielki ogólny wzrost, popyt na częściowo lub całkowicie elektryczne samochody (xEV) w nowym biznesie osiągnął zauważalny wzrost o 45% w porównaniu z rokiem 2023, a pojazdy xEV stanowią obecnie 35% całkowitego portfolio Alphabet. „Firmy na wszystkich naszych rynkach dokonują strategicznej zmiany w kierunku zelektryfikowanej floty, a co czwarte auto dostarczone w zeszłym roku było pojazdem elektrycznym” — mówi Jesper Lyndberg, który objął stanowisko CEO Alphabet International w listopadzie 2024 r.
Zrównoważony rozwój napędzany digitalizacją
Dzięki najnowocześniejszym osiągnięciom cyfrowym Alphabet jeszcze bardziej koncentruje się na niskoemisyjnej mobilności. Portal dla klientów oraz narzędzie do raportowania floty zostały w zeszłym roku wzbogacone o Asystenta AI – pierwsze w branży rozwiązanie oparte na sztucznej inteligencji. Umożliwia to klientom ograniczenie emisji i zwiększenie wydajności floty przy jednoczesnym zachowaniu zgodności z przepisami. „Zrównoważony rozwój i digitalizacja nie mogą już zostać rozdzielone. Naszym celem jest efektywne łączenie najlepszych cech obu światów”, mówi Lyndberg. „Dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji oraz innych innowacji jesteśmy w stanie odpowiadać na potrzeby klientów jednocześnie realizując nasze cele ESG”. Dodatkowo Alphabet wprowadził w 2024 r. dwie nowe role kierownicze: Chief ESG Officer oraz Chief Digitalisation Officer. „Oba te stanowiska już okazały się być kluczowe w rozwijaniu naszej wiedzy specjalistycznej w ramach działań na rzecz zrównoważonego rozwoju oraz transformacji cyfrowej”, dodaje Lyndberg.
Obiecujący początek 2025 r.
Alphabet odnotowuje mocny początek 2025 r. W pierwszych dwóch miesiącach nowego roku ponad 44% nowych kontraktów biznesowych dotyczyło pojazdów w pełni lub częściowo elektrycznych, co odpowiada 140 tys. pojazdów BEV z całego portfolio. „Ponieważ jest to początek mojego pierwszego pełnego roku jako CEO, bardzo się cieszę mogąc ogłosić, że obecnie jesteśmy na dobrej drodze do przekroczenia naszych celów na ten rok”, mówi Jesper Lyndberg.