Air France, narodowy przewoźnik francuski i jedna z największych linii lotniczych na świecie, wdrożyła kompleksowe rozwiązanie Amadeus Airline Ancillary Services (AAAS), które umożliwia Air France sprzedaż usług za pośrednictwem wszystkich swoich kanałów, w tym strony internetowej, kas lotniczych i agentów. Od czerwca br. aplikacja jest dostępna na rynku francuskim i pozwala biurom podróży oferować Seat Plus klientom korzystającym z EMD (ang. Electronic Miscellaneous Document) – branżowego standardu elektronicznej wymiany informacji. Dzięki Seat Plus pasażerowie mogą rezerwować miejsca z większą przestrzenią na nogi podczas długodystansowych lotów*.
– Pragniemy oferować naszym klientom kompleksowe usługi, niezależnie od sposobu, w jaki je zamawiają – mówi Jean Wieviorka, Air France VP Corporate and Distribution. – Dzięki rozwiązaniu Amadeus podróżni mają możliwość wyboru Seat Plus przy zakupie biletu na airfrance.com lub w dowolnym biurze podróży, a także dodania usługi do swojej rezerwacji w każdym momencie przed odlotem – dodaje.
Co więcej, Air France jest w stanie dostosować swoją ofertę do najbardziej lojalnych pasażerów. Przykładowo, wykorzystując AAAS, linie Air France mogą bezpłatnie zaproponować opcję Seat Plus członkom Flying Blue Gold i Platinum legitymującym się kartą Flying Blue podczas zakupu biletu.
– Obserwujemy znaczące zainteresowanie naszym rozwiązaniem Ancillary Services, bowiem coraz więcej linii lotniczych na całym świecie udostępnia swoim klientom kompleksową ofertę, składającą się z wielu elementów, które można dowolnie wybierać i łączyć, bez względu na kanał sprzedaży – mówi David Doctor, Director, Distribution Marketing, Amadeus. – Biura podróży coraz częściej występują też w roli konsultantów, ponieważ posiadają łatwy dostęp do rosnącej liczby produktów dodatkowych – dodaje.
Biura podróży we Francji mają możliwość rezerwacji opcji Seat Plus z branżowym standardem EMD. Narzędzie to służy do elektronicznej wymiany informacji i ułatwia dystrybucję oraz świadczenie usług dodatkowych. Podobnie jak w przypadku biletu elektronicznego, który został wprowadzony w 2008 roku, EMD stanowi część inicjatywy IATA dotyczącej e-usług, której celem jest wyeliminowanie papieru i usprawnienie realizacji wielu procesów.
Dotychczas 44 linie lotnicze wprowadziły Amadeus Airline Ancillary Services, aby dystrybuować usługi dodatkowe przez co najmniej jeden kanał sprzedaży. 16 linii lotniczych sprzedaje je również przez biura podróży, korzystając z AAAS, zaś 6 udostępnia je na kilku kluczowych rynkach, w tym w Holandii, Belgii, Danii, Finlandii, Francji, Luksemburgu, Norwegii, Hiszpanii i Szwecji.
*Loty Airbusem A340, połączenia do/z Mauritiusa, Ammanu i Damaszku nie są objęte tą usługą. Należy pamiętać, że opcja Seat Plus nie jest dostępna podczas lotów z niektórych międzynarodowych lotnisk. Ograniczenia te mają zastosowanie do wszystkich kanałów rezerwacji.
***
Informacje o firmie Amadeus
Amadeus to wiodący dostawca zaawansowanych rozwiązań technologicznych i usług przetwarzania danych dla światowej branży turystycznej.
Docelowe grupy klientów firmy to dostawcy usług turystycznych (np. linie lotnicze, hotele, przewoźnicy kolejowi, przewoźnicy promowi), sprzedawcy usług turystycznych (biura podróży, w tym online) i odbiorcy (firmy jak i turyści indywidualni).
Amadeus opiera swoją działalność na modelu biznesowym bazującym na transakcjach. W 2011 roku system Amadeus przetworzył niemal 950 milionów transakcji.
Amadeus ma swoje placówki w Madrycie (siedziba główna firmy), Nicei (dział rozwoju) i Erding (dział operacyjny – centrum przetwarzania danych) oraz biura regionalne w Miami, Buenos Aires, Bangkoku i Dubaju. Firma Amadeus świadczy usługi dla klientów za pośrednictwem
73 lokalnych Organizacji Handlowych Amadeus obejmujących swoją działalnością 195 krajów.
Spółka jest notowana na giełdach w Madrycie, Barcelonie, Bilbao i Walencji pod symbolem „AMS.MC”. W 2011 roku firma odnotowała zysk w wysokości 2,712 mln euro oraz EBITDA w wysokości 1,039 mln euro. Amadeus zatrudnia na całym świecie około 10 000 pracowników, reprezentujących 123 narodowości.
Więcej informacji o firmie Amadeus można znaleźć na stronie internetowej www.amadeus.com.pl
Więcej informacji na temat działań firmy Amadeus w zakresie finansów i inwestycji można znaleźć na stronie www.investors.amadeus.com
Kontakt dla mediów
Dorota Kaźmierska
Wicedyrektor
Sigma International (Poland) LTD
tel: +48 22 628 04 88, 628 05 93
e-mail: [email protected] w ww.sigma.com.pl
Elżbieta Więckiewicz
Account Manager
Dział Nowych Technologii
Sigma International (Poland) LTD
tel: +48 22 628 04 88, 628 05 93
e-mail: [email protected] w ww.sigma.com.pl
Ilona Tyczyńska
Junior Account Manager
Dział Nowych Technologii
Sigma International (Poland) LTD
tel: +48 22 628 04 88, 628 05 93
e-mail: [email protected] w ww.sigma.com.pl