w , , , , , ,

AI zastąpi Mikołaja? Sztuczna inteligencja wsparła świąteczne zakupy

Sztuczna inteligencja staje się coraz popularniejszym doradcą zakupowym – pokazują to najnowsze badania przeprowadzone przez Talkdesk w USA. Podczas świątecznego sezonu 2024 aż 9 na 10 amerykańskich konsumentów korzystało z rozwiązań opartych na AI podczas zakupów online.

„Te wyniki nie są zaskoczeniem. Obserwujemy rosnącą akceptację dla AI w handlu elektronicznym, szczególnie gdy technologia ta realnie pomaga kupującym. Co ciekawe, 60% kupujących wykorzystywało chatboty do wyszukiwania lepszych cen i kodów rabatowych, a podobna liczba śledziła z ich pomocą status przesyłek” – komentuje Krzysztof Lewiński, CEO Armatis, wiodącego outsourcera obsługi klienta i sprzedaży.

Badanie wykazało również, że 56% kupujących było bardziej zadowolonych z dodatkowego wsparcia AI, a 70% osób, które skorzystały z tej technologii podczas świąt, deklaruje chęć korzystania z niej przez cały rok.

„To pokazuje, że zmierzamy w kierunku harmonijnej współpracy między AI a ludźmi w sprzedaży i obsłudze klienta. AI nie zastępuje ludzkiego doradcy, ale skutecznie go wspiera, szczególnie w rutynowych zadaniach, takich jak wyszukiwanie promocji czy śledzenie przesyłek. To pozwala pracownikom skupić się na bardziej złożonych interakcjach z klientami” – podkreśla Krzysztof Lewiński.

Szczególnie interesujący jest fakt, że 7 na 10 konsumentów zwróciło w tym roku mniej produktów niż w poprzednich latach, co może sugerować, że AI pomaga w podejmowaniu lepszych decyzji zakupowych.

Przedstawiciel Armatis przewiduje także, że w najbliższej przyszłości sztuczna inteligencja zostanie wpleciona w proces zakupowy w sposób tak płynny, że klienci nawet nie będą świadomi jej obecności. Już teraz widać ten trend – według najnowszych badań Bain & Co. z listopada 2024 roku, 7 na 10 konsumentów nie zdawało sobie sprawy, że korzystało z generatywnej AI podczas zakupów u sprzedawców, którzy ją wdrożyli.

„Wyraźnie zatem widać, jak naturalnie ta technologia integruje się z procesem zakupowym, stając się niewidocznym, ale efektywnym wsparciem dla kupujących” – podsumowuje Krzysztof Lewiński.

Dodatkowe informacje o Armatis

 Armatis to firma wywodząca się z Francji, która od ponad 30 lat tworzy rozwiązania outsourcingowe dla przedsiębiorstw. Dotyczą one wielokanałowego wsparcia klienta, sprzedaży, helpdesku oraz innych rozwiązań B2C i B2B, które są dostarczane w ponad 14 językach i zgodnie z wizją zawartą w haśle „Your customer first”. Ofertę Armatis wyróżnia przede wszystkim elastyczność, która umożliwia klientom łatwe i szybkie skalowanie zespołu obsługi klienta i sprzedaży stosowanie do potrzeb, ale także know-how wynikający z ponad 30 lat działalności na rynku, innowacyjność i wypracowane procesy zarządzania. Armatis aktualnie zatrudnia na całym świecie ok. 9000 osób, a w Polsce ok. 2000. Dodatkowe informacje na temat Armatis Polska są dostępne na stronie: https://www.armatis.com/pl.

Napisane przez prs

Zlewozmywaki granitowe – wybór na lata