w ,

Adkontekst Planner – nowe rozwiązanie dla małych i średnich przedsiębiorstw

“Przygotowując narzędzie do planowania kampanii reklamowej dla MSP zwróciliśmy szczególną uwagę na czytelność interfejsu i tym samym przejrzystość  procesu planowania kampanii. W efekcie Adkontekst Planner daje zarówno wytrawnym mediaplanerom, jak i reklamodawcom którzy niekoniecznie na co dzień mają do czynienia z zakupem mediów, możliwość szybkiego i dość precyzyjnego przygotowania media planu z wykorzystaniem portfolio sieci Adkontekst. Dzięki Adkontekst Planner marketerzy mogą w czterech prostych krokach stworzyć reklamę,  wybrać miejsca emisji, określić stawki oraz budżet i przede wszystkim samodzielnie dokonać jej aktywacji – rozpocząć emisję.” – komentuje Łukasz Duda, dyrektor Biura Reklamy Adkontekst.

Pierwszym etapem jest wybór miejsca, w którym prezentowana będzie reklama, gdzie marketer ma do wyboru dwie metody targetowania: określenie kategorii tematycznych serwisów bądź wybranie konkretnych serwisów. W obu przypadkach dodanie do koszyka domen lub kategorii skutkuje przeliczeniem zasięgu, podaniem szacunków dotyczących odsłon reklamowych oraz estymowanej średniej liczby kliknięć w miesiącu dla jednego reklamodawcy. Dodatkowo w ramach procesu marketer dostaje sugestie odnośnie stawki CPC, czyli ceny za jedno kliknięcie internauty w reklamę. Oprócz targetowania na witryny i kategorie tematyczne użytkownicy Adkontekst Plannera mają możliwość przygotowania kampanii z wykorzystaniem geotargetowania. W planach jest udostępnianie w Adkontekst Plannerze kolejnych metod targetowania (m.in.: retargeting, audience targeting).
 

Kolejna część planowania kampanii to przygotowanie kreacji. W tym przypadku również mamy do wyboru dwie opcje – jedna z nich to reklama tekstowa, a druga – reklama graficzno-tekstowa, gdzie reklamodawca może wzbogacić tekst reklamowy o element graficzny, np. logo firmy. Klient samodzielnie tworzy teksty reklamowe, dodaje grafikę, a następnie wybiera słowa kluczowe. Może wpisać swoje propozycje, a ponadto skorzystać z podpowiedzi wygenerowanych przez system.
 

Następny etap to rozplanowanie budżetu, na którym reklamodawca decyduje o wysokości stawki za kliknięcie oraz wielkości budżetu kampanii.  Wysokość CPC ustala się za pomocą wygodnego „suwaka”, a Adkontekst Planner proponuje klientowi do wyboru 4 możliwe budżety na kampanię, wraz z informacją o dostępnych rabatach. W zależności od wybranych ustawień budżetowych cały czas w oknie z podsumowaniem kampanii wyświetlane są szacowane liczby kliknięć w wybranych kategoriach bądź serwisach oraz estymowany czas trwania kampanii.

W kolejnym kroku marketer może zobaczyć na jednym ekranie podsumowanie stworzonego Media Planu. Po jego akceptacji kampania jest tworzona w systemie i gotowa do startu. Reklamodawca może również samodzielnie uruchomić kampanię zgodnie z przygotowanym planem. W celu aktywowania reklamy wystarczy dokonać płatności online – analogicznie jak w każdym sklepie internetowym. Do dyspozycji reklamodawcy w trakcie procesu planowania kampanii jest także konsultant sieci, z którym można porozmawiać za pomocą technologii LiveChat.

Wprowadzeniu narzędzia Adkontekst Planner towarzyszy konkurs z nagrodami: “Zostań media plannerem Adkontekst” realizowany na profilu facebookowym sieci Adkontekst www.fb.com/adkontekst.

Avatar photo

Napisane przez NetSprint

Nowy Szlak Jedwabny

Sephora zaprasza na uroczyste otwarcie swojej pierwszej perfumerii w Gorzowie Wielkopolskim