Małgorzata Milczarek Bukowska, wiceprezeska zarządu Credit Agricole, została uznana za jedną z 15 najbardziej wpływowych kobiet w polskiej branży finansowej. Zestawienie opublikował miesięcznik „My Company Polska”.
Małgorzata Milczarek-Bukowska w Credit Agricole odpowiada za zarządzanie obszarem HR. Specjalizuje się w budowaniu strategii dotyczących systemów płacowych, zarządzania efektywnością, rozwoju talentów, a także różnorodności, równości i inkluzywności.
Ukończyła psychologię na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz studia MBA w Wyższej Szkole Biznesu – National Louis University w Nowym Sączu. Ponadto jest absolwentką studiów podyplomowych z zarządzania HR na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie, Uniwersytecie Leeds i Uniwersytecie Cornell. Ma wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu obszarem HR w międzynarodowych firmach. Obejmuje ono zarówno „twardy”, jak i „miękki” HR. Odpowiadała za przygotowanie i przeprowadzenie zmian modeli biznesowych, procesów kulturowych czy procesy HR w trakcie restrukturyzacji, przejęć i połączeń spółek.
Z bankiem Credit Agricole związana jest od 2024 roku. Wcześniej pracowała m.in. dla: ING, Nationale Nederlanden, Nordkalk; Pfizer, MetLife. Prywatnie jest szczęśliwą mężatką i mamą nastoletniego syna. Lubi muzykę, zwłaszcza na rockowych koncertach.
Większa różnorodność – lepsze wyniki
Jak podkreślają autorzy zestawienia, w sektorze finansowym liczebnie dominują kobiety, jednak jego stery ciągle trzymają głównie mężczyźni. Tylko na czele jednego dużego banku w Polsce stoi kobieta. Jeśli chodzi o proporcje płci w zarządach jest nieco lepiej, ale nadal daleko do pełnej równości.
Tymczasem większa różnorodność płci we władzach spółek, to lepsze wyniki finansowe. Potwierdzają to m.in. wyniki badań przeprowadzonych przez Leadership Institute w London Business School. Wskazują one, że wyższy poziom różnorodności w zarządach pozytywnie koreluje z lepszymi wynikami finansowymi (mierzonymi EBITDA) oraz stopą zwrotu z akcji.
Zestawienie 15 najbardziej wpływowych kobiet w polskiej branży finansowej już po raz drugi przygotowane zostało przez magazyn biznesowy „My Company Polska”.