w ,

Lemur, który podbił Wrocław: Rok z projektem „Misja: Koroniasty” w CH Korona

Rok 2024 zapisze się w historii Centrum Handlowego Korona we Wrocławiu jako czas pełen inspirujących działań społecznych i ekologicznych. Wszystko zaczęło się od adopcji lemura koroniastego z wrocławskiego ZOO, który stał się ambasadorem projektu „Misja: Koroniasty”. Te sympatyczne zwierzątko, jako „brand hero” Korony, zainspirowało nas do realizacji 12 inicjatyw promujących lokalne działania na rzecz ludzi i środowiska, które odbywały się w ramach cyklu „12 prac Koroniastego” oraz w myśl zasady „myśl globalnie, działaj lokalnie”. Przyszedł czas na podsumowanie realizacji rocznego projektu „Misja: Koroniasty”.

Projekt „Misja: Koroniasty” wystartował z dużym rozmachem, łącząc kreatywną kampanię z niepowtarzalnym wydarzeniem w CH Korona. Start projektu poprzedziła tygodniowa kampania teaserowa, wykorzystująca outdoor, materiały POS i media społecznościowe. Kulminacją była kampania ambientowa (22-26 stycznia), w ramach której misjonariuszki akcji z hasłem „#MisjaKoroniasty” angażowali przechodniów w zabawy słowne, nagradzając ich biletami do ZOO i kartami podarunkowymi na zakupy w CH Korona. Następnie, w dniach 27-28 stycznia, centrum zaprosiło mieszkańców Wrocławia do interaktywnych stref, gdzie najmłodsi uczestnicy poznawali gatunek lemura koroniastego oraz tworzyli prace artystyczne z materiałów recyklingowych. W centrum stanęła także zielona edudżungla, ukazująca, jak destrukcyjna działalność człowieka degraduje naturalne środowisko lemurów oraz naszą planetę. W wydarzeniu brali udział edukatorzy z wrocławskiego ZOO, a plansze edukacyjne zostały po evencie przekazane Wrocław ZOO. Punktem kulminacyjnym wydarzenia było oficjalne ogłoszenie, że lemur koroniasty stał się nowym ambasadorem Korony, co spotkało się z pozytywnym przyjęciem ze strony klientów Korony.

Projekt „Misja: Koroniasty” jest dla nas szczególnie ważny, ponieważ odzwierciedla nasze wartości – inkluzywność, brak wykluczeń i dostępność dla wszystkich. Poprzez różnorodne działania, takie jak zbiórki żywności, wsparcie ekologicznych inicjatyw czy edukacyjne spacery chcemy poprawiać jakość życia mieszkańców Wrocławia. Nasz projekt pokazuje, że lokalne działania mogą mieć globalne znaczenie, a każdy gest ma wartość” – mówi Justyna Podpora, Asset Manager w SCF Property Services.

Co działo się w Koronie w 2024 roku?

1 PRACA: Dobry Koszyk – zbiórka żywności

Pierwszą aktywnością w ramach projektu „Misja: Koroniasty” była współpraca z wrocławskim Stowarzyszeniem Poranek oraz akcja „Dobry Koszyk”, polegająca na zbiórce żywności dla potrzebujących mieszkańców Wrocławia, ze szczególnym uwzględnieniem dzieci dotkniętych skrajnym ubóstwem. W ramach inicjatywy udało się zebrać 70 kg żywności, która została przekazana do punktu wydawania żywności przy ul. Żeromskiego 3, prowadzonego przez członków i wolontariuszy Stowarzyszenia Poranek. Klienci i pracownicy różnych lokali w CH Korona, m.in. Auchan, Decathlon, Nasza Książka, Kantor Kant, Mohito i Okaïdi, wykazali się ogromnym zaangażowaniem, wspólnie pomagając lokalnej społeczności.

2 PRACA: Wsparcie EKOSTRAŻY

W lutym zorganizowaliśmy facebookową zabawę na rzecz Stowarzyszenia Ochrony Zwierząt EKOSTRAŻ. Na profilu CH Korona na Facebooku umieściliśmy post o chęci wsparcia dzikich zwierząt leśnych, zamieszkujących okolice Wrocławia. Każde polubienie tego postu przekładało się na 1 zł darowizny na wsparcie ośrodka rehabilitacji dzikich zwierząt, prowadzonego przez EKOSTRAŻ. W ramach inicjatywy zebraliśmy 1800 złotych i przyczyniliśmy się do budowania świadomości ekologicznej wśród mieszkańców Wrocławia.

3 PRACA: Edukacyjne spacery po Sołtysowicach

Kolejną inicjatywą była seria edukacyjnych spacerów po Sołtysowicach i Lesie Sołtysowickim, we współpracy z Lokalnym Partnerstwem Aktywne Sołtysowice, Fundacją Emma oraz lokalnymi przewodnikami. Uczestnicy mogli poznać historię oraz walory przyrodnicze tej części Wrocławia. W ramach projektu odbyły się trzy spacery – „Spacer z historią”, podczas którego przypominaliśmy mieszkańcom Wrocławia o „Sołtysowicach, których już nie ma”. Następnie odbył się spacer przyrodniczy „Co w KORONAch Lasu Sołtysowickiego piszczy?”, który wzbogacił wiedzę uczestników o lokalnym ekosystemie. Zwieńczeniem akcji był spacer rowerowy „Śladem willi Sołtysowic”.

Spacery przyciągnęły ponad 200 uczestników, którzy mieli okazję spędzić czas na łonie natury oraz odkryć wyjątkowe walory przyrodnicze oraz historyczne tej części Wrocławia.

4 PRACA: Zielony weekend

Pod koniec kwietnia zorganizowaliśmy – wspólnie z Dotlenieni.org – „Zielony weekend” z warsztatami tworzenia kokedamy, który poprzedzał konkurs ekologiczny. Inicjatywa spotkała się z entuzjastycznym odbiorem i udziałem ponad 3000 osób. Zwieńczeniem akcji było jesienne sadzenie 1000 drzew na terenie Lasu Świniary we Wrocławiu, dzięki czemu przyczyniliśmy się do tworzenia nowych zielonych przestrzeni.

5 PRACA: Rowerowy maj

W maju wspieraliśmy największą kampanię rowerową w Polsce – „Rowerowy Maj 2024”, dołączając do grona sponsorów nagród grupowych dla szkół i przedszkoli. W tegorocznej edycji akcji we Wrocławiu udział wzięła imponująca liczba – 146 placówek z 2135 klasami. Najaktywniejsze klasy zgarnęły atrakcyjny nagrody. CH Korona przekazała trzy karty podarunkowe na zakupy w CH Korona, każda o wartości 1000 zł.

6 PRACA: Współpraca z Fundacją Zobacz Mnie

W czerwcu, dzięki partnerskiej współpracy z Wrocław ZOO, mogliśmy zaprosić podopiecznych Fundacji Zobacz Mnie oraz ich opiekunów na Dream Night (Wieczór Marzeń) do wrocławskiego ZOO. Była to okazja do poznania z bliska lemurów koroniastych oraz wzięcia udziału w wyjątkowych atrakcjach, takich jak spotkania z opiekunami zwierząt. Dodatkowo, opracowaliśmy poradnik dotyczący pomocy osobom z niepełnosprawnościami w centrum handlowym. Poradnik, dostępny na naszej stronie internetowej, zawiera praktyczne wskazówki dla klientów Centrum Korona, jak wspierać osoby z niepełnosprawnościami podczas wizyty w CH Korona.

7 PRACA: Zbiórka krwi

W lipcu na parkingu przed CH Korona stanął krwiobus Honorowego Dawstwa Krwi, w którym mieszkańcy Wrocławia mogli oddać krew. W ramach akcji zebraliśmy 36 litrów krwi. Partnerami akcji były również nasze restauracje (Neobab, Pizza Hut, Charlie Food&Friends i Pasibus), które przygotowały dla wolontariuszy i krwiodawców vouchery na posiłki regeneracyjne.

8 PRACA: Operacja Czysta Rzeka

W sierpniu wzięliśmy udział w 6.edycji Operacja Czysta Rzeka, koordynowanej przez Fundację Czysta Rzeka. Zorganizowaliśmy akcję sprzątania brzegu rzeki Widawy. Udało się oczyścić odcinek rzeki od ul. Kowalskiej do Mostu Kolejowego. W ciągu jednego południa zebraliśmy ponad 20 kg śmieci. W sprzątaniu brała udział Dyrekcja Centrum Korona, reprezentanci firm współpracujących z Koroną (Custos, Koloryt, Agencja Jasne), najemcy (Decathlon) oraz ochotnicy, którzy zapisali się przez stronę akcji Operacja Rzeka.

9 PRACA: Chipowanie psiaków

Wrzesień przyniósł akcję chipowania zwierząt, którą przeprowadziliśmy we współpracy z Fundacją VetApp. W ramach inicjatywy zachipowaliśmy 50 psiaków  i kotów. Dodatkowo, zebraliśmy karmę dla zwierząt ze schroniska przy ul. Ślazowej. Poza samą akcją bezpłatnego chipowania można było porozmawiać z ekspertami. Bezpłatnych konsultacji udzielały behawiorystka zwierzęca Barbara Borzymowska oraz psia fizjoterapeutka Agnieszka Grabowska.

10 PRACA: Na tropie zdrowych nawyków

W październiku klienci Korony mieli szansę odkryć, jak wprowadzać zdrowe nawyki do codziennego życia dzieci – w atmosferze zabawy, wiedzy i edukacyjnych wyzwań. Wydarzenie organizowane wspólnie z Fundacją Polskiedzieci.org oraz partnerami Charlie Food&Friends, Decathlon i Salad Story, przeniosło uczestników w interaktywną podróż po czterech strefach zdrowia: Higiena, Sport, Dieta i Odpoczynek. W każdej strefie na dzieci i rodziców czekały zadania, za wykonanie których mogli zdobyć specjalne naklejki do Mapki Zdrowych Nawyków i upominki. Na stacji Sport nasi klienci wykręcili na rowerze stacjonarnym 85 km, a na stacji Dieta dzieci przygotowały 200 zdrowych koktajlów oraz wydaliśmy 300 porcji warzyw!

11 PRACA: Eko VIDEOakcja dla przedszkoli

W listopadzie Korona zorganizowała Eko VIDEOakcję, w której udział wzięło 8 wrocławskich przedszkoli. Najmłodsi stanęli przed wyzwaniem stworzenia krótkich filmów, w których zaprezentowali, jak na co dzień dbają o planetę. Wyobraźnia przedszkolaków nie miała granic. W ruch poszły samodzielnie przygotowane rekwizyty, barwne stroje i dziecięca kreatywność, które zachwyciły komisję konkursową. Największe uznanie zdobył filmik przygotowany przez grupę przedszkolną z Przyjaznego Zespołu Szkolno-Przedszkolnego przy ul. Białostockiej we Wrocławiu, która w nagrodę otrzymała voucher na zwiedzanie Centrum Edukacji Ekologicznej HYDROPOLIS połączone z warsztatami ekologicznymi.

12 PRACA: Konkurs na ekomural podsumowujący akcję „Misja: Koroniasty”

W grudniu podsumowaliśmy projekt konkursem na ekomural, który stał się symbolem zaangażowania Korony w ochronę środowiska. Do konkursu wpłynęło 70 zgłoszeń, a zwycięska praca zachwyciła jury dynamiczną i kolorową interpretacją „Misji: Koroniasty”. Główna nagroda – karta podarunkowa o wartości 3000 zł – trafiła do autorki zwycięskiego projektu – Adriany Zawadzkiej. Autorka projektu jest ilustratorką i malarką, a jej prace znalazły uznanie w cenionych domach aukcyjnych, takich jak Desa Unicum, Agra Art, Sopocki Dom Aukcyjny, Galeria Yegorov. Jej prace charakteryzują się minimalizmem i żywymi, kontrastowymi barwami.

„Kompozycja jest podzielona na trzy sekcje symbolizujące kluczowe wartości: odpowiedzialność ekologiczną, świadomy konsumpcjonizm oraz wrażliwość społeczną. Praca przedstawia takie działania jak: promowanie postaw ekologicznych i świadomych nawyków zakupowych, ochrona przyrody i lokalnych terenów zielonych, świadomy konsumpcjonizm i recykling oraz zrównoważony transport. Centralną postacią jest lemur koroniasty z symboliczną koroną, który stał się ambasadorem działań ekologicznych Korony. To dzieło inspiruje do wspólnego działania na rzecz ekologii i społecznej odpowiedzialności” – opisuje Adriana Zawadzka.

Mural, który już zdobi ścianę parkingu CH Korona, ma 15 m wysokości i 5 m szerokości i został namalowany farbami fotokatalitycznymi, które w założeniu mają neutralizować około 170 kg CO2 rocznie. Dodatkowo, na mural nałożono bezbarwną powłokę Edicol PF-10 Arisol, która pod wpływem światła pochłania zanieczyszczenia powietrza. Dzięki tej technologii, 75 m² pomalowanej powierzchni oczyszcza aż 75 m³ powietrza w zaledwie 45 sekund. Według Urban Forest Model, 100 m² rocznie usuwa ok. 3,2 tony zanieczyszczeń, co odpowiada posadzeniu 10 drzew liściastych.

Dzieło można podziwiać nie tylko sprzed wejścia do Korony, ale również przejeżdżając ulicą Bolesława Krzywoustego.

Nasze działania w 2024 roku to dowód na to, że razem możemy budować lepsze jutro – od najmłodszych mieszkańców Wrocławia po ich rodziców. Jesteśmy dumni, że nasza społeczność odpowiedziała z takim entuzjazmem na inicjatywy w ramach ‘Misji: Koroniasty”, pokazując, że wspólnie możemy zmieniać świat na lepsze” – dodaje Ewelina Rozwód, koordynatorka projektu „Misja: Koroniasty” i Marketing Manager Centrum Handlowego Korona.

Więcej informacji o projekcie można znaleźć na stronie internetowej CH Korona. Patronat medialny nad „Misją: Koroniasty” objęło Radio GRA Wrocław. Dziękujemy wszystkim, którzy włączyli się w nasze działania. Wasze zaangażowanie pokazuje, że razem możemy więcej!

Dodatkowe informacje:

Centrum Korona

Centrum Korona to jedno z pierwszych wielofunkcyjnych centrów handlowych w Polsce, gdzie oprócz zakupów można aktywnie spędzić czas w klubie fitness oraz zrelaksować się w strefie kina i restauracji. Całkowita powierzchnia najmu Centrum Korona to 40.000 m2.

Oferta handlowa centrum obejmuje 54 butiki i sklepy średnio powierzchniowe, a głównymi najemcami są: hipermarket Auchan, Cinema City, Fitness Academy oraz sklepy CCC, Decathlon, Rossmann i RTV Euro AGD. Centrum Korona może pochwalić się bogatą ofertą rozrywkową – na terenie obiektu działają: mulitiplex CINEMA CITY oraz kompleks strefy food court z 15 restauracjami i kawiarniami.

Właścicielem CH Korona jest Star Capital Finance. Zarządcą obiektu jest Apsys Polska.

www.centrum-korona.pl

Avatar photo

Napisane przez Orchidea PR

AI w Call Center: zamiast zwolnień, wzrost zadowolenia pracowników

Nowa odsłona limitowanej serii Śliwka Nałęczowska ART COLLECTION 2025. Kiedy sztuka inspiruje zmysły…