Po trzech latach Marco Schubert powraca do Audi i zostaje nowym członkiem zarządu ds. sprzedaży i marketingu. Rada Nadzorcza Audi podjęła tę decyzję 30 sierpnia 2024 r. Schubert zastąpi Hildegard Wortmann, która opuści zarząd Audi 31 sierpnia, po pięciu latach, na własne życzenie i za obopólną zgodą. Jednocześnie Wortmann opuści swoją rolę w Rozszerzonym Komitecie Wykonawczym Grupy Volkswagen.
„Hildegard Wortmann odegrała znaczącą rolę w rozwoju sprzedaży marki Audi i Grupy Volkswagen i miała na nią decydujący wpływ. Pełniąc swoją funkcję w Grupie, stworzyła silny, ponadmarkowy fundament sprzedaży na całym świecie. W Audi wraz ze swoim zespołem osiągnęła rekordową sprzedaż – i to w czasach wielkiego kryzysu. W imieniu Rady Nadzorczej AUDI AG chciałbym podziękować jej za niestrudzone, pełne empatii zaangażowanie” – powiedział Manfred Döss, Przewodniczący Rady Nadzorczej Audi, dodając: „Dzięki swojemu międzynarodowemu doświadczeniu, Marco Schubert posiada dokładnie takie umiejętności, jakich Audi teraz potrzebuje, by sprostać złożonym wyzwaniom na globalnych rynkach.”
Jörg Schlagbauer, wiceprzewodniczący rady nadzorczej AUDI AG i przewodniczący rady zakładowej AUDI AG: „Hildegard Wortmann była pierwszą kobietą w zarządzie Audi i zainicjowała wiele przyszłościowych i zrównoważonych ruchów w działaniach sprzedażowych. Chcielibyśmy podziękować jej za doskonałą współpracę i życzyć powodzenia w przyszłości zawodowej i osobistej. Witamy Marco Schuberta z powrotem w Audi w jego nowej roli członka zarządu ds. sprzedaży i marketingu, z niecierpliwością czekamy na konstruktywną i otwartą współpracę w celu dalszej modernizacji operacji sprzedaży”.
Gernot Döllner, prezes zarządu AUDI AG: „Hildegard Wortmann z powodzeniem kierowała działaniami sprzedażowymi i marką Audi w niestabilnych czasach i trudnych okolicznościach, a także energicznie wyznaczyła kurs na największą ofensywę produktową w historii AUDI AG, która niedawno rozpoczęła się wraz z Audi Q6 e-tron. W imieniu całego zarządu chciałbym wyrazić szczere podziękowania za to wybitne osiągnięcie. Cieszę się, że udało nam się sprowadzić Marco Schuberta, sprawdzonego eksperta w dziedzinie sprzedaży operacyjnej, który ma szerokie doświadczenie w różnych markach Grupy i regionach sprzedaży Audi”.
Marco Schubert ma ponad 30-letnie doświadczenie zawodowe w branży motoryzacyjnej, w tym 20 lat w Audi. Od 2021 roku jest wiceprezesem Porsche w Europie. Wcześniej przez trzy lata był prezesem działu sprzedaży Audi w Chinach. W Škoda Auto a.s. do 2018 r. był szefem sprzedaży w Azji i za granicą. Marco Schubert, urodzony w Magdeburgu, był dyrektorem zarządzającym Audi Szwecja w latach 2014-2017. Wcześniej kierował regionem Europy Północnej w Audi.
Marco Schubert mówi o swoich początkach w Audi: „Audi to marka z wielką tradycją i silnym zespołem. Przyjście tu jest dla mnie jak powrót do domu. Duch pracy zespołowej i pionierskie spojrzenie na Audi miały duży wpływ na mnie i moją karierę. Będziemy nadal potrzebować tych cech w przyszłości, ponieważ mamy wielkie plany: marka wprowadza na drogi największą ofensywę produktową w historii firmy. Z niecierpliwością czekam na kształtowanie tej transformacji wspólnie z rynkami i sprawianie, by ludzie na całym świecie byli entuzjastycznie nastawieni do Audi”.
Hildegard Wortmann wyraźnie dziękuje swojemu zespołowi: „Ostatecznie to zawsze ludzie robią różnicę. We współpracy z moim pełnym pasji zespołem w Audi, w operacjach sprzedaży Grupy i na rynkach, w ciągu ostatnich kilku lat, które naznaczone były wielkimi zmianami i zakłóceniami, udało mi się ukształtować, zmienić i z powodzeniem wdrożyć wiele rzeczy. Chciałabym podziękować wszystkim, którzy wspierali mnie na tej drodze i obdarzyli zaufaniem. Jest to dla mnie bardzo ważne. Podziękowania te kieruję w szczególności do naszych partnerów w światowych organizacjach dealerskich”.
Hildegard Wortmann pracuje w wiodących na świecie firmach od 34 lat, a w branży motoryzacyjnej od 26 lat. W lipcu 2019 r., pochodząca z niemieckiego Münster menedżerka została członkinią zarządu AUDI AG odpowiedzialną za sprzedaż i marketing, przechodząc z Grupy BMW do Grupy Volkswagen. Ponadto w 2022 r. została członkinią nowo utworzonego Rozszerzonego Komitetu Wykonawczego Grupy Volkswagen odpowiedzialnego za sprzedaż Grupy na całym świecie.