W polskim konfiguratorze nowego Audi A3 pojawiły się trzy nowe opcje wyboru silnika. Auto można skonfigurować z dwoma nowymi silnikami TFSI o mocy 116 i 150 KM oraz jednym TDI o mocy 116 KM. Do obecnej gamy dołączy jeszcze wariant hybrydowy w drugiej połowie 2024 roku oraz silnik 40 TFSI quattro w pierwszej połowie przyszłego roku.
Odświeżony model Audi A3 pojawił się w marcu tego roku i początkowo był dostępny z dwoma silnikami oraz dwiema przekładniami do wyboru: wariant35 TFSI z 1,5-litrowym silnikiem benzynowym o mocy 150 KM oraz wysokoprężna odmiana 35 TDI o mocy 150 KM.
Teraz do gamy dołączyły trzy kolejne wersje silnikowe, które są już dostępne na www.audi.pl. Auto można skonfigurować z silnikami 30 TDI o mocy 116 KM (85 kW) i manualną skrzynią 6-biegową, 30 TFSI o mocy 116 KM (85 kW) z manualną skrzynią 6-biegową lub S tronic oraz 35 TFSI o mocy 150 KM (110 kW) z manualną skrzynią 6-biegową.
Nowe silniki dostępne są zarówno w wersji Sportback, jak i Sedan. Pod koniec roku do gamy dołączy hybrydowy wariant typu plug-in oraz wersja 40 TFSI quattro na początku przyszłego roku.
Nowe A3: w szczytowej formie
Audi A3 zyskało jeszcze bardziej dynamiczny i emocjonujący wygląd, który idealnie podkreśla jego charakter. Sześciokątna, bezramkowa osłona Singleframe ma nowy design – została zauważalnie spłaszczona i poszerzona. Dominuje w przedniej części nadwozia i wspólnie z dużymi, kanciastymi bocznymi wlotami powietrza wyraźnie akcentuje sportowy styl kompaktowych modeli Audi. Wloty powietrza łączy charakterystyczny przedni spojler, który sprawia, że A3 wydaje się niższe. Z tyłu sportową naturę uwydatnia nowy zderzak z wyrazistym dyfuzorem. Częściowo inspirowane modelami RS, progresywne elementy stylistyczne są szczególnie efektowne w połączeniu z linią wyposażenia S line. Dynamiczny wygląd podkreślają nowe, ekspresyjne, metalizowane odcienie zielony District i czerwony Progressive. Lista opcji po raz pierwszy obejmuje matowe wykończenie w kolorze Daytona Grey.
Do bardziej wyrazistego designu nadwozia dopasowano wizualnie wyostrzone wnętrze. Wprowadzono tu szereg nowości – od wzornictwa dźwigni przekładni i otworów wentylacyjnych po dekoracyjne wstawki z tkaniny oraz nowe oświetlenie kabiny. Znacząco wzbogacono wyposażenie standardowe. Oprócz trójramiennej kierownicy obszytej skórą (kierownica wielofunkcyjna plus) seryjna specyfikacja obejmuje klimatyzację, pakiet oświetlenia Ambiente oraz środkowy podłokietnik z przodu.
A3 oferuje zaawansowaną cyfrową komunikację – za sprawą licznych usług z zakresu łączności, funkcji na żądanie oraz sklepu z aplikacjami. Standardowe wyposażenie obejmuje cyfrowe radio DAB+ i dotykowy wyświetlacz o przekątnej 10,1 cala, cyfrowe wskaźniki Audi virtual cockpit oraz indukcyjną ładowarkę smartfona. Oprócz dwóch portów ładowania USB-C w konsoli środkowej z przodu seryjna specyfikacja obejmuje dwa dodatkowe porty z tyłu.
Inteligentni pomocnicy: systemy wspomagające przydatne w mieście i na długich trasach
Już w standardzie A3 zapewniaja wysoki poziom bezpieczeństwa. Wypadkom z udziałem innych uczestników ruchu pomagają zapobiegać: system Audi pre sense front, funkcja unikania kolizji, asystent skrętu oraz ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu. Adaptacyjny tempomat, wspomagający kontrolę wzdłużną i poprzeczną, został uzupełniony o funkcję asystowanej zmiany pasa ruchu, która dodatkowo zwiększa komfort jazdy. System ten wspomaga przyspieszanie, hamowanie i kierowanie przy prędkości do 210 km/h, a także zmianę pasa na drogach szybkiego ruchu przy prędkości powyżej 90 km/h. Za pomocą białych strzałek w zestawie wskaźników i na wyświetlaczu head-up wskazuje on, czy i w jakim kierunku można zmienić pas ruchu. Bazuje przy tym na danych z tylnego radaru. Jeśli kierowca zainicjuje zmianę pasa poprzez dotknięcie dźwigni kierunkowskazu, system aktywnie wesprze go w przeprowadzeniu manewru, ingerując w działanie układu kierowniczego. Jego aktywacja odbywa się za pośrednictwem MMI.
W ruchu miejskim przydaje się Asystent parkowania z Audi parking system plus, który pomaga kierowcy w parkowaniu i wyjeżdżaniu z miejsca parkingowego poprzez precyzyjne interwencje w układzie kierowniczym. Jeszcze wyższy poziom bezpieczeństwa i komfortu zapewniają ostrzeżenie o zmianie pasa ruchu Audi side assist, ostrzeżenie przy wysiadaniu oraz asystent ruchu poprzecznego (ochrony przed kolizją) z tyłu, które wykorzystują tylne radary do monitorowania ruchu za samochodem i obok niego.