w

“Step into your sphere – wejdź do swojej przestrzeni” – Audi na OMR Festival 2023

W dniach 9 i 10 maja w Hamburgu odbywa się kolejne spotkanie najważniejszych firm i osobowości światowej sceny marketingu online i technologii. Ta największa w Europie impreza poświęcona tym zagadnieniom nosi nazwę OMR Festival (OMR = Online Marketing Rockstars). Podobnie jak w latach ubiegłych, w roku 2023 głównym jej sponsorem jest Audi. Marka z Ingolstadt stworzyła specjalnie na potrzeby festiwalu dużą ekspozycję, na której zwiedzający doświadczać będą mogli wielu interaktywnych elementów. Goście osobiście będą mogli się przekonać, jak Audi w przyszłości kształtować będzie wrażenia z jazdy. Podejście, które marka prezentuje na stoisku i w związanej z nim kampanii „Step into your sphere – wejdź do swojej przestrzeni”, reprezentuje nowy sposób myślenia o rozwoju motoryzacji.                                                      

Progresywna architektura i atmosfera klasy premium stoiska Audi na OMR 2023, zachęcają odwiedzających do przyjścia i pozostania na nim na dłużej niż tylko 9 i 10 maja. Interaktywne cyfrowe elementy stoiska to okazja by w lekki, często zabawny sposób poznawać markę, jej technologie oraz odkrywać wrażenia z jazdy w przyszłości. Zwiedzający z pewnością będą zachwyceni.

Podczas konferencji na głównej scenie, której hasło brzmi „Design & Digital: How Audi is driving transformation”, markę z czterema pierścieniami w logo reprezentować będą: Giorgio Delucchi, szef działu Digital Experience and Business AUDI AG oraz Stephan Fahr-Becker, projektant nadwozi AUDI AG. Stephan Fahr-Becker zaprezentuje również pracę projektantów Audi na scenie Red Stage, w prezentacji “Insight into Audi Design: Aesthetic Intelligence”. Oba przemówienia programowe będą transmitowane na żywo, a po ich zakończeniu, dostępne też w Audi MediaCenter.

Marka Audi będzie również gospodarzem czterech dyskusji panelowych skoncentrowanych na strategicznych celach marki: cyfrowym rozwoju, wydajności, designie i zrównoważonym rozwoju. Oprócz prelegentów Audi – Patricka Linsa (Concept Development UI/UX), Tima Miksche (Head of Audi Denkwerkstatt), Stephana Fahr-Beckera (Exterior Design) i dr Michaela Müllera (Head of Global Brand Strategy, Customer Insights), swoimi spostrzeżeniami podzielą się paneliści: Aya Jaff (pisarka), dr. Cornelius Ringe (WESOUND), Michala Rudorfer (inwestorka), Annika von Mutius (Empion), Jennifer Baum-Minkus (gitti Conscious Beauty), Dirk Pape (LinkedIn Marketing Solutions), Kerstin Weng (Vogue Germany) i Ayke Bogen (Condé Nast).

„Naszym celem jest ciągłe zaskakiwanie naszych klientów nowymi doświadczeniami. Dlatego po raz pierwszy postanowiliśmy tak zaprojektować doświadczenia na naszym stoisku, by skupić się na ludziach, ich uczuciach i doświadczeniach, a nie na samochodach  – niezależnie od wybieranych modeli, czy form ich napędu” – mówi Linda Kurz, szefowa marketingu Audi na Niemcy.

Inspiracją dla zbudowania takiej, a nie innej ekspozycji, były samochody koncepcyjne rodziny Sphere, m.in. Audi activesphere concept. Samochód ten jest mistrzem metamorfozy, zarówno w jego wnętrzu, jak i na zewnątrz. Zawsze gotowy na przygodę na łonie natury lub w miejskiej dżungli. Jego innowacyjna koncepcja łączy świat fizyczny i wirtualny (tzw. mixed reality). Informacje, treści i elementy interaktywne wyświetlane są w nim na powierzchniach i w przestrzeniach wewnątrz samochodu. Podejmując działania skoncentrowane na ludziach, Audi przy tworzeniu swoich samochodów koncepcyjnych zrywa z dotychczasowymi konwencjami projektowania pojazdów.

Audi w centrum zainteresowania stawia człowieka

W przeszłości o samochodach myślano głownie z perspektywy techniki. Ta orientacja wyznaczała kierunek rozwoju pojazdu i pomagała określić wygląd, funkcje, wnętrze, a nawet pozycję siedzącą pasażerów. Audi odwraca to myślenie do góry nogami. W Audi przyszłości, w centrum uwagi znajduje się człowiek jako jednostka. Zgodnie z hasłem Audi na OMR Festival „Step into your sphere – wejdź do swojej przestrzeni”, marka rozwija samochód jako „Personal Sphere – sferę osobistą” – interaktywną przestrzeń, która jest systematycznie projektowana od wewnątrz do zewnątrz. Na swoim stoisku, właśnie w „Sferze osobistej” Audi urzeczywistnia doświadczenia z wnętrzem przyszłości.

Audi przyszłości łączy atrakcyjny design, wysokiej jakości materiały i elementy cyfrowe, tworząc w ten sposób płynne i dostosowane do potrzeb użytkownika doświadczenie. Samochody opracowane z perspektywy użytkownika oferują inteligentne, intuicyjne i osobiste doświadczenia. Dzięki interaktywnej przestrzeni na festiwalu OMR, Audi chce zwrócić uwagę na kluczową rolę, jaką w kontakcie z technologią cyfrową odgrywają zmysły i emocje jednostki, nie wspominając o bezpieczeństwie danych. Audi stawia na projektowanie od wewnątrz do zewnątrz, przekształcając wnętrze samochodu w kluczowy interfejs między ludźmi a marką, stawiając na pierwszym miejscu współtworzenie i w razie potrzeby udostępniając technologię. Najlepiej widać to w procesie rozwojowym koncepcyjnego Audi urbansphere, gdzie firma aktywnie współpracowała z chińskimi klientami, by uwzględnić ich życzenia i pomysły.

Holistyczny ekosystem rozszerza sferę osobistą poza samochód

Digitalizacja i łączność otwierają zupełnie nowe możliwości interakcji w samochodzie i wokół niego. Liczba punktów styku z klientem rośnie wykładniczo. Dzięki swojemu holistycznemu ekosystemowi, Audi wykorzystuje te punkty kontaktowe, by zaoferować swoim klientom zintegrowane doświadczenie użytkownika w dowolnym miejscu i czasie. Kluczem do cyfrowo połączonego świata Audi jest aplikacja myAudi.

Użytkownicy już dziś mogą doświadczyć wielu aspektów tego ekosystemu. Audi, oferując m.in. tzw. funkcje na żądanie – functions on demand, pozwala klientom dostosować konfigurację funkcji pojazdu do ich potrzeb, również już po zakupie samochodu. Jest też zdigitalizowany proces sprzedaży z wirtualnymi usługami, takimi jak Audi Live Consultations oraz system rezerwacji nowych i używanych samochodów online. W przyszłości Audi doda do swojego cyfrowego ekosystemu jeszcze więcej elementów.

Zaufanie jako warunek konieczny dla unikalnych doświadczeń i nowych usług

W obecnych czasach generowanie i inteligentne analizowanie danych pozwala na dostarczanie spersonalizowanych usług i ustawień. Ale to jednak zaufanie jest kluczowym warunkiem tworzenia unikalnych doświadczeń cyfrowych, takich jak te, które można znaleźć na stoisku Audi oraz we współczesnych i przyszłych samochodach marki. Użytkownicy, którzy są skłonni udostępnić swoje dane, mogą zyskać najwięcej z wartości dodanej spersonalizowanych usług. W związku z tym, zaufanie użytkowników do bezpieczeństwa ich danych osobowych jest tu decydującym czynnikiem, a Audi stawia na koncepcję ochrony prywatności, która oferuje najlepszą możliwą przejrzystość, jak również najwyższy poziom bezpieczeństwa. W ten sposób cztery pierścienie przy przetwarzaniu danych osobowych uwzględniają różne osobiste preferencje. O tym, jak bardzo marce zależy na zaufaniu, będą mogli przekonać się także odwiedzający stoisko Audi na OMR Festival.

Giorgio Delucchi mówi: „Audi dba o bezpieczeństwo – zarówno w naszych samochodach, jak i w naszym cyfrowym świecie. Zaufanie klientów jest dla nas najwyższym priorytetem. Nigdy nie zbieramy i nie wykorzystujemy danych bez wyraźnej zgody naszych użytkowników i robimy to tylko zgodnie z surowymi przepisami dotyczącymi ochrony prywatności.”

OMR i Audi: długoterminowe partnerstwo

Pierwszy OMR Festival odbył się w 2011 roku i od tego czasu wydarzenie z roku na rok się rozrastało. W 2022 roku odwiedziło je ponad 70 000 osób. Dziś OMR to platforma dla prezentacji, wykładów i innych wydarzeń, z ponad 800 prelegentami, sześcioma scenami, przestrzenią wystawową dla ponad 1000 wystawców i z wyjątkową atmosferą. Odwiedzający mogą również liczyć na występy znanych muzyków, zespołów oraz na bogaty program rozrywkowy.

Audi od samego początku jest partnerem festiwalu, a w tym roku po raz trzeci z rzędu jest głównym sponsorem imprezy. Linda Kurz mówi: „OMR Festival łączy najnowsze osiągnięcia w dziedzinie technologii i marketingu cyfrowego z innowacyjną i żywą społecznością. Dla Audi to idealne miejsce, by zaprezentować nasz progresywny i skoncentrowany na ludziach sposób myślenia.”                                                      

Napisane przez Audi

Miasto, higiena, nowoczesność – za nami kolejny wykład otwarty w ramach programu stypendialnego Joseph Conrad Fellowship

Od 18 maja wchodzą w życie nowe przepisy ustawy antylichwiarskiej