Do tegorocznej, XIV edycji programu „Przedsiębiorstwo Fair Play”, zgłosiło się prawie 630 firm z całej Polski. Jak co roku poddały się one weryfikacji, w której ocenianowszystkie aspekty działalności firmy, uwzględniające nie tylko jego wyniki ekonomiczne czy jakość produktów, ale przede wszystkim sposób i styl prowadzenia przedsiębiorstwa.
Celem programu jest promowanie etyki w codziennej działalności gospodarczejwe wzajemnych relacjach przedsiębiorców zarówno z klientami, kontrahentami i pracownikami, jak i społecznością lokalną. Istotna jest tu także dbałość o środowisko lokalne.
- W firmie na co dzień pracujemy nad tworzeniem uczciwych relacji biznesowych – mówi Małgorzata Barańska dyrektor marketingu Libet – Tytuł „Przedsiębiorstwa Fair Play” otrzymaliśmy już po raz drugi z rzędu. Tegoroczny certyfikat przyjmujemy ze szczególnym zadowoleniem, ponieważ jest czytelnym potwierdzeniem wartości tak konsekwentnie prowadzonej naszej polityki działania.
Program promuje przede wszystkim szeroko pojętą etykę zarządzania organizacją. Pokazuje, że biznes i etyka mogą iść w parze. Laureaci certyfikatów „Przedsiębiorstwa Fair Play” postępują rzetelnie w stosunku do swoich klientów, nie mają zaległości w regulowaniu zobowiązań wobec kontrahentów i Skarbu Państwa. Reklamują się uczciwie, nie dyskredytując konkurencji. Natomiast swoim pracownikom stwarzają warunki sprzyjające efektywnej pracy. Wspierają również inicjatywy społeczne, a ich działalność jest przyjazna dla środowiska naturalnego.
Organizatorem przedsięwzięcia jest Fundacja „Instytut Badań nad Demokracją i Przedsiębiorstwem Prywatnym” oraz Krajowa Izba Gospodarcza. Uroczyste wręczenie tegorocznych nagród odbyło się 2 grudnia w Sali Kongresowej Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie.