Nieprzerwanie od 25 lat, ASTOR usprawnia infrastrukturę i systemy informatyczne, bez których trudno wyobrazić sobie codzienną pracę blisko 100 zatrudnionych lub współpracujących z firmą osób. Wśród autorskich rozwiązań laureata konkursu znalazły się między innymi Profesal ERP United,Platforma Internetowa ASTOR i Mobilny pracownik.Każdy z pracowników firmy, używając tych systemów informatycznych, zwiększa swoją efektywność, co w sposób bezpośredni przekłada się na przewagę konkurencyjną firmy ASTOR na rynku. „Zdobycie wyróżnienia zawsze działa niezwykle budująco, stanowi dobre podsumowanie naszych działań i podkreśla siłę informatyczną naszej firmy” – z satysfakcjąmówi Marek Zamojski, Kierownik Działu IT w firmie ASTOR.
Celem Konkursu, organizowanego po raz jedenasty w historii przez redakcję "Raport Businessman.pl TELEINFO", jest wyłonienie najlepiej zinformatyzowanych przedsiębiorstw oraz instytucji w 14 kategoriach. W Konkursie mogą wziąć udział firmy i instytucje, które mogą pochwalić się przeprowadzeniem znaczących projektów informatycznych w latach 2010-11.
W tym okresie firma ASTOR wdrożyła między innymi wspomniany już Profesal ERP United – program do zarządzania małymi i średnimi spółkami usługowymi i handlowymi. Dzięki zintegrowanym informacjom aplikacja zyskała funkcjonalność systemu klasyERP (Enterprise Resource Planning), CRM (Customer Relationship Management) oraz Hurtowni Danych (Data Warehouse). Powiązanie informacji finansowych z organizacyjnymi umożliwia kontrolę nad kosztami i efektywnością spółki integratorskiej oraz jest wsparciem procesów decyzyjnych, zarówno po stronie sprzedaży, jak i realizacji projektów wdrożeniowych lub organizacji wsparcia technicznego.
Dodatkowo Profesal ERP Unitedma wbudowaną obsługę Reporting Services do przeprowadzania analizy danych, co pozwala na monitoring efektywności pracy.
W roku 2011 uruchomiona została, nadal rozwijana – Platforma Internetowa ASTOR – serwis transakcyjny online dla klientów, dostępny pod adresem: http://platforma.astor.com.pl/.
Platforma, obok ogólnopolskiej linii telefonicznej, jest drugim podstawowym kanałem komunikacji w nowym systemie Pomocy Technicznej ASTOR, który ruszy od stycznia 2012 roku.
Ergonomicznie jednak serwis ten wykracza poza obszar wsparcia technicznego, obejmując swoją funkcjonalnością także zarządzanie:
· procesami sprzedaży i realizacji zamówień,
· kontaktami z partnerami firmy,
· e-learningiem.
Ze względu na swoją modułowość, system umożliwia dalszy rozwój o kolejne funkcje. W planach przewidywane jest wdrożenie m.in. systemu do generowania ofert dla partnerów.
Dla osób, które chcą otrzymywać informacje o nowościach w ofercie ASTOR za pośrednictwem poczty elektronicznej, proponowany jest e-Biuletyn Automatyki. Jest on rozsyłany w formie e-newslettera do zarejestrowanych czytelników. Zawiera krótkie zapowiedzi wybranych publikacji, z linkami do pełnych wersji tekstów (znajdujących się na stronach internetowych serwisów firmy ASTOR).
Rok 2011 to czas spędzony na konsolidacji wyżej wymienionych systemów oraz wdrożeniu nowych, takich jak: Mobilny Pracownik, Wirtualizacja, System Zarządzania Zasobami, System Zarządzania Licencjami, System Wypożyczeń wraz z autorskim Panelem Szybkich Wypożyczeń, System Obiadowy i wiele innych, mniejszych systemów, ułatwiających pracę pracownikom firmy i jej klientom. W 2012 rok ASTOR wejdzie jako kompleksowo zinformatyzowana firma, gotowa na nowe technologie oraz wyzwania.