Co ciekawe, współpraca zegarków i futbolu może odbywać się na wielu zupełnie różnych płaszczyznach i dotyczyć różnych, pod kątem prestiżu i ceny, rodzajów czasomierzy. Zegarki popularne – jako gadżety reklamowe klubów piłkarskich, to od dawna, bardzo dobrze znana i popularna, forma promocji marki i barw tych sportowych jednostek. Prawie w każdym sklepiku klubowym, obok szalików emblematów i flag znajdziemy zegary, budziki, czy zegarki nawiązujące do ich symboliki. Jednak właśnie w tym czasie, nowych kształtów nabiera współpraca promocyjno-reklamowa pomiędzy piłką nożną i branżą zegarkową w kategorii produktów luksusowych. Dotychczas tylko niektórzy, wyjątkowi piłkarze mają kontrakty reklamowe z prestiżowymi markami. Działania takie są jednak na tyle mało widoczne, że trudno jest wskazać, choćby kilkuosobową grupę aktywnych sportowo piłkarzy, zaangażowanych w promocję czasomierzy. Dzisiaj, powoli sytuacja ta się zmienia. Właśnie w grupie czasomierzy prestiżowych, gdzie producenci występują jako sponsorzy konkretnych zawodników, drużyn narodowych i klubowych pojawiają się coraz to nowi partnerzy. Jest to oczywiście efekt działającego w tym względzie sprzężenia zwrotnego – konkretni piłkarze oraz zespoły działają marketingowo jako promotorzy firm producenckich.
Piłka nożna jako dyscyplina sportu jest o tyle ciekawa dla branży zegarkowej, że łączy w sobie trzy z pozoru wykluczające się przymiotniki określające jej właściwości społeczne: elitarność, egalitarność i masowość. Fanami piłki nożnej są najbogatsi i najubożsi członkowie każdej społeczności, praktycznie w każdym kraju, a stadiony piłkarskie łączą ich wszystkich jako kibiców konkretnych zespołów. Pasjonaci futbolu, pewnie są też statystycznie najliczniejszą grupą kibiców sportowych. My swoim działaniem chcemy wskazać jeszcze inną formę powiązania z zegarków z piłką nożną. Przygotowując się do zbliżającego się EURO 2012, sami przygotowaliśmy specjalne piłkarskie zegarki. Swoim działaniem chcemy wskazać jeszcze inną formę powiązania z zegarków z piłką nożną. Tuningując istniejące na rynku zegarki różnych marek, chcemy umożliwić kibicom piłkarskim, manifestację fascynacji piłką nożną i pozytywny stosunek do najważniejszej piłkarskiej imprezy, jaka odbędzie się na Ukrainie i w Polsce – Mistrzostwom Europy w Piłce Nożnej – EURO 2012. Mamy nadzieję taką dobrą atmosferę poprzez nasze działanie tworzymy.
Władysław Meller
tekst ukazał się na portalu www.zegarkiipilka.pl