Był to pierwszy remont płyty postojowej PPS3 od czasu jej budowy w 1995 r.
– Nawierzchnia płyty i drogi DK-U2 nie nadawała się już do eksploatacji z powodu licznych spękań i obniżonej nośności i wymagała natychmiastowej naprawy – wyjaśnia Robert Wójcik, menedżer projektu ze strony firmy Skanska.
W ramach przeprowadzonych prac wyburzona została konstrukcja nawierzchni z betonu cementowego (ok. 38,5 tys. m kw.) oraz istniejące odwodnienie liniowe kanalizacji deszczowej. Wybudowane zostały nowe instalacje odwadniające i nowa konstrukcja płyty z warstwami stabilizującymi grunt, warstwami mrozoodpornymi, 18-cm podbudową i nową betonową nawierzchnią o grubości 33 cm. Do wykonania remontu zużytych zostało łącznie ok. 20 tys. m sześć. betonu.
Obecnie trwa procedura certyfikacji płyty PPS3 i drogi DK-U2 i dopuszczenia ich do eksploatacji.
i.