Głównym tematem, na którym skupiają się autorzy aktualnego wydania magazynu, jest skrócenie czasu realizacji inwestycji. „Każdy dzień wcześniejszego uruchomienia lub oszczędności w budżecie inwestycji można skwantyfikować kwotowo jako nadwyżkę wartości względem planu. Tą nadwyżką można się podzielić z zespołem realizującym inwestycję, aby go zmotywować do większego wysiłku w celu jak najszybszego uruchomienia inwestycji” – pisze Adam Życzkowski we wstępie artykułu w dziale „Strategia zarządzania”. Zarówno w tym, jak i w kolejnych artykułach menadżerowie i liderzy zespołów znajdą wiele praktycznych informacji o miękkich i twardych stylach zarządzania i motywowania, mających na celu szybszą realizację założonych planów.
Ponadto w najnowszym „Biznesie i Produkcji” można przeczytać o sposobach na redukcję kosztów energii. Jest to nie tylko sposób na uczynienie przedsiębiorstwa bardziej przyjaznego dla środowiska, ale również – jak pisze Tomasz Biernacik – „nadzór nad kosztami energii staje się dla firm produkcyjnych podstawowym narzędziem utrzymania konkurencyjności ich produktów.” W numerze zamieszczono również opisy wdrożeń ciekawych rozwiązań skutecznie podnoszących efektywność produkcji: robotyzacji w branży mleczarskiej oraz informatyzacji w firmie produkującej alkohole.
Nowością w tym numerze są komentarze blogerów z firmy ASTOR oraz kalendarium wydarzeń i konferencji branżowych pod patronatem „Biznesu i Produkcji”.
„Biznes i Produkcja” dostępny jest w prenumeracie w wersji elektronicznej oraz drukowanej (dostępny dla kadry zarządzającej średniego i wyższego szczebla firm produkcyjnych).
Więcej informacji na www.biznes-i-produkcja.pl.