Firma Oracle wprowadziła do oferty rozwiązanie Oracle Financial Services Enterprise Case Management, które pomoże instytucjom świadczącym usługi finansowe efektywniej i skuteczniej zarządzać dochodzeniami dotyczącymi przestępstw finansowych.
Nowe rozwiązanie jest oparte na infrastrukturze Oracle Financial Services Analytical Applications. Oferuje instytucjom świadczącym usługi finansowe jedną, obejmującą całe przedsiębiorstwo platformę zarządzania przypadkami, która zaspokoi zróżnicowane wymagania ich jednostek dochodzeniowych, specyficzne dla prowadzonej działalności biznesowej.Platforma ta zapewnia instytucjom finansowym wszechstronny wgląd w ich inicjatywy dotyczące zarządzania przestępstwami finansowymi oraz zgodnością z przepisami.
Dysponując nową platformą, instytucje finansowe mogą automatycznie udostępniać informacje dotyczące określonych kanałów obsługi klientów – takich jak bankowość internetowa oraz bankomaty i obsługa płatności – na potrzeby współpracy z analitykami ze wszystkich jednostek przedsiębiorstwa zajmujących się przestępczością finansową. Pozwala im to tworzyć skonsolidowane repozytorium danych na temat prowadzonych dochodzeń, które ułatwia wykonywanie niezbędnych analiz oraz udostępnianie informacji. Jednocześnie nowa platforma zapewnia pełną ochronę wcześniejszych inwestycji w rozwiązania do wykrywania przestępstw finansowych i do zapobiegania im, w tym w rozwiązania zapobiegające praniu brudnych pieniędzy i oszustwom finansowym.
Oprócz zapewnienia pełniejszego wglądu w dochodzenia prowadzone w przedsiębiorstwie, rozwiązanie Oracle Financial Services Enterprise Case Management pomaga bankom obniżyć koszty operacyjne związane z zarządzaniem zgodnością z przepisami i przestępstwami finansowymi. Dzięki platformie do zarządzania przypadkami w skali całego przedsiębiorstwa banki mogą skonsolidować koszty technologii z wielu programów zarządzania przestępstwami finansowymi i zgodnością z przepisami. Mogą też wykorzystywać posiadaną specjalistyczną wiedzę techniczną oraz zasoby techniczne w różnych działach banku.
Rozwiązanie Oracle Financial Services Enterprise Case Management zapewnia elastyczność oraz możliwość rozbudowy procesów zarządzania przestępstwami finansowymi. Pozwala podmiotom zainteresowanym zarządzaniem takimi przestępstwami oraz zgodnością z przepisami rozbudowywać proces dochodzeniowy w ciągle zmieniającym się środowisku prawnym i technologicznym. Oferowane przez nową platformę możliwości rozbudowy pozwalają też działom biznesowym rozwijać ich specyficzne programy dochodzeniowe bez wywierania negatywnego wpływu na inne działy.