Polycom, Inc. (Nasdaq: PLCM), wiodący dostawca rozwiązań z dziedziny Unified Communications, wprowadza dziś na rynek platformę Polycom® RealPresence™ będącą kompleksową infrastrukturą programową, która ułatwia w przedsiębiorstwach współpracę na odległość z wykorzystaniem wideo. Wcześniej znana jako Polycom UC Intelligent Core™ , platforma Polycom® RealPresence™ jest istotnym elementem rozwiązań teleobecności (telepresence) i wideo HD firmy Polycom. Ta – oparta na standardach otwartych – platforma gwarantuje integrację z aplikacjami komunikacyjnymi i społecznościowymi, takimi jak Microsoft Lync 2010™, IBM Sametime® oraz biznesową platformą społecznościową Jive. RealPresence integruje się z podstawową infrastrukturą sieciową i zabezpieczającą, umożliwiając bezpieczną współpracę przez sieci heterogeniczne przy wykorzystaniu pasma mniejszego nawet o 50 proc. niż w przypadku innych rozwiązań. Platforma Polycom RealPresence przeznaczona jest dla korporacji, małych i średnich firm oraz konsumentów. Pozwala dostarczać wideo w modelu Cloud Computing albo może być zarządzana lokalnie.
„Zarówno sektor biznesowy, jak i publiczny szukają sposobów na zwiększenie produktywności w wyniku działania rozwiązań komunikacji zunifikowanej (UC). Platforma Polycom, dzięki głębokiej integracji z ekosystemem partnerskim, umożliwia komunikację zunifikowaną obejmującą środowiska desktopowe, mobilne i grupowe” — powiedział Andy Miller, prezes i dyrektor generalny firmy Polycom. — „Dzięki oparciu platformy na standardach otwartych i zgodności operacyjnej natywnych aplikacji, rozwiązania Polycom będą odgrywać kluczową rolę w «efekcie sieciowym», jaki współpraca wideo może wywrzeć na użytkownikach na całym świecie”.
„Choć firma Polycom jest znana z popularnego sprzętu dla użytkowników końcowych, to właśnie nasze oprogramowanie staje się coraz bardziej atrakcyjne dla klientów, którzy potrzebują wsparcia w «unifikowaniu» swoich narzędzi UC, zwłaszcza, kiedy komunikacja wideo zaczyna przekraczać zapory sieciowe” – powiedział Rich Costell, starszy analityk w firmie IDC. – „Platforma Polycom RealPresence i zbudowany wokół niej szeroki ekosystem partnerski pomagają dyrektorom IT zabezpieczać istniejące inwestycje w UC i jednocześnie przygotować się na przyszłe technologie bez obaw, czy będą one ze sobą współpracować”.
Platforma Polycom RealPresence przyspiesza wdrożenia i zwiększa zwrot z inwestycji
Dzisiejsza informacja o platformie RealPresence jest kluczowym elementem strategii programowej firmy Polycom, która zakłada rzeczywiste ujednolicenie komunikacji zunifikowanej (UC). Więcej informacji: “Polycom Unveils Software Strategy to Drive Global Adoption of HD Video Collaboration through Open Standards” . UC wymaga interfejsów programowych opartych na standardach otwartych oraz integracji, która umożliwi współpracę aplikacji, systemów, sieci i urządzeń wideo różnych producentów. Łatwość użycia, wynikająca ze zgodności operacyjnej prowadzi do popularyzacji usługi. Użytkownicy zaczynają oczekiwać kontaktu twarzą w twarz przy każdej konwersacji. Niezależnie czy jest to: sesja szkoleniowa, wywiad, ocena produktu, czy rozmowa kwalifikacyjna z kandydatem do pracy, spotkanie z klientami lub partnerami, czy zebranie firmowe itd. Co więcej, coraz większa mobilność pracowników przyczynia się do rosnącego popytu na bardziej skalowalne rozwiązania wideo. Platforma Polycom RealPresence zapewnia przedsiębiorstwom łatwość użycia oraz niezawodność i skalowalność klasy operatorskiej, obsługując jednocześnie do 25 000 sesji i 75 000 zarejestrowanych urządzeń, czyli pięć raz więcej, niż najbliższe konkurencyjne rozwiązanie.
„W TBS, Inc. nieustannie szukamy okazji do wprowadzania innowacji, aby zachować wiodącą pozycję wśród mediów konkurujących o uwagę globalnego grona odbiorców” – powiedział Dan Darling, dyrektor IT w Turner Broadcasting System, Inc. – „W przyszłości platforma Polycom RealPresence pozwoli nam realizować cele mobilnościowe, a jednocześnie spełnić wymagania w zakresie zgodności operacyjnej dla pełnej gamy naszych mediów oraz systemów przed- i poprodukcyjnych."
Platforma RealPresence obejmuje następujące moduły:
* Universal Video Collaboration (uniwersalna współpraca z wykorzystaniem wideo) – oprogramowanie do wielopunktowej współpracy z wideo, głosem i udostępnianiem treści, które łączy wiele protokołów, pozwalając na kontakt z najwyższą możliwą jakością i najniższym kosztem.
* Video Resource Management (zarządzanie zasobami wideo) – oprogramowanie do centralnego zarządzania, monitorowania i dostarczania usług wideo w skali całej organizacji.
* Virtualization Management (zarządzanie wirtualizacją) – oprogramowanie do zarządzania połączeniami i dystrybuowania ich w sieciach pracy zespołowej z wysoką skalowalnością, redundancją i odpornością na awarie – do 25 000 sesji i 75 000 zarejestrowanych urządzeń jednocześnie obsługiwanych przez nawet 64 serwery wideo – które są niezbędne w przypadku przedsiębiorstw globalnych oraz wdrożeń w modelu chmurowym (cloud).
* Universal Access and Security (uniwersalny dostęp i zabezpieczenia) – oprogramowanie, które łatwo i bezpiecznie łączy uczestników rozmowy wideo wewnątrz i na zewnątrz organizacji, a jednocześnie optymalizuje współpracę bez względu na to, czy odbywa się ona w ramach przedsiębiorstwa, między firmami czy też między firmą a konsumentem.
* Video Content Management (zarządzanie treścią wideo) – oprogramowanie do bezpiecznego przechwytywania wideo (nagrywania i odtwarzania) oraz do zarządzania treścią i dostarczania wideo.
Dostarczanie kompletnego rozwiązania UC poprzez integrację z szerokim ekosystemem partnerskim
Platforma jest komplementarna z rozwiązaniami partnerskimi w zakresie komunikatorów/obecności, telefonii, konferencji internetowych, współpracy wideo, urządzeń mobilnych, mediów społecznościowych, łączności sieciowej i bezpieczeństwa. Platforma pełni funkcję centralnego węzła w środowisku UC i współpracuje z aplikacjami komunikacyjnymi i biznesowymi wielu producentów, m.in.:
* Komunikatory/obecność i współpraca wideo – rozwiązania Microsoft Lync i IBM Sametime ściśle współdziałają z platformą RealPresence, pozwalając użytkownikom łatwo i intuicyjnie rozpoczynać współpracę wideo z poziomu tych narzędzi. Rozwiązania te umożliwiają konsolidację wideo, głosu, komunikatorów/obecności oraz innych narzędzi do pracy zespołowej na korporacyjnej platformie komunikacyjnej, takiej jak Lync lub Sametime. Użytkownicy mogą łatwo uzyskać dostęp do wszystkich narzędzi zarówno z poziomu urządzeń stacjonarnych, jak i mobilnych. Ponadto zaawansowane oprogramowanie Polycom do przetwarzania połączeń pozwala użytkownikom wybierać te same numery bez względu na system PBX lub urządzenie, z którego dzwonią. Łączność jest zapewniana automatycznie bez względu na protokół, urządzenie, sieć i lokalizację, a zatem menedżer IT zyskuje narzędzie do spełniania potrzeb użytkowników.
* Kontrola połączeń- rozwiązania firm Avaya, BroadSoft, Cisco, IBM, Microsoft Corp. oraz Siemens, a także wiele innych platform kontroli połączeń oraz rozwiązania głosowe HD firmy Polycom. Platforma RealPresence zapewnia ścisłą integracją z planami wybierania- rozwiązanie niespotykane w branży, które zapewnia znacznie klientom większą efektywność poprzez łączenie punktów końcowych różnych producentów oraz konsolidację wielu kodów wdzwaniania.
* Konferencje internetowe – rozwiązania firm Adobe, AT&T, Cisco WebEx, Citrix, IBM, Intercall, i Microsoft.
* Mobilność – rozwiązania dla tabletów Apple, Motorola, Samsung, HP , HTC, RIM i innych firm; obsługa platform Android, iOS oraz Windows Phone 7; dostawcy sprzętu telekomunikacyjnego, w tym Ericsson, Juniper i Alcatel Lucent .
* Sieci społecznościowe – rozwiązania wideo HD zostaną zintegrowane z biznesową platformą społecznościową Jive, umożliwiając współpracę wideo niezależnie od urządzenia, platformy i położenia geograficznego (zob. powiązana informacja prasowa).
Partnerstwo na rzecz dostarczania „wideo jako usługi” przez chmurę
Polycom zawarł też sojusz z operatorami telekomunikacyjnymi, aby dostarczać wideo jako usługę chmurową. W czerwcu 2011, Polycom i 14 globalnych dostawców usług, w tym Airtel, AT&T, BCS Global, BT, Cable and Wireless Worldwide, Global Crossing, Glowpoint, iFormata Communications, Masergy, Orange Business Services, PCCW Global, Telefonica, Telstra, i Verizon, założyły organizację) Open Visual Cloud Consortium™ (OVCC™). OVCC to najbardziej rozbudowana centrala komunikacji wizualnej, której misją jest zapewnienie łączności między sieciami dostawców usług, aby współpraca wideo między dowolną liczbą osób, przebywających w dowolnym miejscu, używających dowolnego systemu lub urządzeń, stała się równie łatwa, jak dzwonienie lub wysyłanie SMS-a z telefonu komórkowego. Członkowie OVCC jako pierwsi stworzą globalną, standardową, heterogeniczną, wielosieciową centralę komunikacji wizualnej. W planach jest wsparcie dla pełnej gamy systemów wideo, w tym rozwiązań mobilnych i desktopowych, sal konferencyjnych oraz immersyjnej teleobecności.
Dzięki możliwościom w zakresie uniwersalnej współpracy wideo, zarządzania zasobami, zarządzania wirtualizacją, uniwersalnego dostępu i zabezpieczeń oraz zarządzania treścią wideo platforma Polycom RealPresence zapewnia kompleksową infrastrukturę, która pozwala usługodawcom dostarczać kompletne, bezpieczne i skalowalne rozwiązania UC jako usługę zarządzaną lokalnie albo z chmury na rzecz korporacji, małych i średnich firm oraz konsumentów.
Dostępność
Wszystkie elementy platformy Polycom RealPresence są obecnie dostępne w sieci certyfikowanych dystrybutorów Polycom. Więcej informacji o platformie RealPresence można uzyskać pod adresem http://www.polycom.com/products/uc_infrastructure/realpresence_platform/index.html lub pod numerem 1-800 POLYCOM.