w

Amadeus realizuje 16 ważnych projektów z zakresu CSR

Amadeus, wiodący partner technologiczny i dostawca usług przetwarzania danych dla światowej branży turystycznej, kontynuuje swoją misję społecznej odpowiedzialność biznesu, rozwijając w pierwszym półroczu 2011 roku szereg ważnych projektów. Są one efektem umów o współpracy zawartych z instytucjami państwowymi, organizacjami zawodowymi i firmami turystycznymi z całego świata. Każdy z projektów jest zbieżny ze społeczną misją firmy Amadeus, zakładającą wspieranie rozwoju przez turystykę i technologię.

Projekt transferu technologii – „Dystrybucja dla małych hoteli”

W 2011 roku firma Amadeus rozpoczęła nowe działania w dziedzinie wspierania rozwoju biznesu w branży turystycznej, pomagając małym, rozwijającym się przedsiębiorstwom we wdrażaniu profesjonalnych procesów i rozszerzaniu zasięgu handlowego. W Brazylii inicjatywa firmy Amadeus mająca na celu udostępnienie technologii i ułatwienie dostępu do rynku małym hotelom, nie dysponującym zasobami finansowymi ani doświadczeniem koniecznym do dystrybucji produktów za pośrednictwem profesjonalnych kanałów sprzedaży, objęła olbrzymią liczbę 2900 firm hotelarskich. Dzięki umowie zawartej w maju 2011 r. z Instituto Marca Brasil , utworzona została lokalna jednostka zarządzająca projektem, w który do tej pory zaangażowała się pierwsza grupa 100 hotelarzy z Rio Grande do Sul.

W ciągu minionych sześciu miesięcy, firma Amadeus podpisała kolejne umowy, umożliwiające rozszerzenie projektu transferu technologii dla małych hoteli w Ameryce Południowej i Środkowej oraz Afryce. Przykładem może być umowa zawarta w Ameryce Środkowej w ekwadorskiej prowincji Chimborazo z Fedecatur, regionalną Federacją Izb Turystyki, czy w Gambii z Ministerstwem Turystyki, w celu zwiększenia zasięgu rynkowego Narodowego Stowarzyszenia Małych Firm Turystycznych. Innymi krajami, w których firma Amadeus rozpoczęła realizację swojej flagowej inicjatywy, są Republika Południowej Afryki, Kostaryka, Peru i Boliwia. Łączna liczba hoteli, które skorzystają z efektów umów podpisanych do tej pory, szacowana jest na 4000.

Projekt transferu technologii – „Globalny Bank PC”

W ramach inicjatywy „Globalny Bank PC”, firma Amadeus wspiera akcję powtórnego wykorzystania używanych komputerów (maksymalnie trzyletnich) w administrowaniu projektami społecznościowymi na całym świecie. W pierwszej połowie 2011 roku firma Amadeus zadeklarowała przekazanie w darze i rozpoczęła dostawy 300 komputerów, które zostaną wykorzystane w programach szkoleniowych w branży turystycznej w Kenii, Nigerii, na Kubie, Filipinach, w Arabii Saudyjskiej i Nikaragui. Oczekuje się, że ze szkoleń prowadzonych za pomocą tych komputerów skorzysta co roku około 1500 kursantów.

Program edukacji w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu firmy Amadeus

Jednym z najważniejszych działań firmy Amadeus w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu jest program edukacyjny, działający w oparciu o lokalne umowy dotyczące szkoleń. Obejmują one szeroki zakres tematów, od kursów profesjonalnego zarządzania turystyką, po naukę podstawowych umiejętności korzystania z komputerów. Szkolenia przeznaczone są przede wszystkim dla młodych ludzi, którzy nie dysponują funduszami na naukę zawodu. W tym roku firma Amadeus rozwinęła już swój program edukacyjny w siedmiu krajach: Kenii, Arabii Saudyjskiej, Republice Południowej Afryki, Chorwacji, Nikaragui, Wenezueli i Kolumbii.

Oprócz działań w dziedzinie wspierania rozwoju społecznego, w bieżącym roku firma Amadeus poczyniła również istotne kroki w obszarze ochrony środowiska. W czerwcu tego roku Amadeus został członkiem Światowej Rady Turystyki Zrównoważonej (Global Sustainable Tourism Council, GSTC), której celem jest opracowanie standardowych kryteriów zrównoważenia dla uczestników branży turystycznej z całego świata. Oprócz tego, dążąc do spełnienia obowiązujących w branży kryteriów zrównoważonego rozwoju, firma Amadeus kontynuuje współpracę z Międzynarodową Organizacją Lotnictwa Cywilnego (ICAO) nad włączeniem wielkości emisji niepożądanych substancji przez samoloty do platform dystrybucyjnych, a zwłaszcza do korporacyjnego narzędzia rezerwacyjnego Amadeus e-Travel Manager.

Firma Amadeus pracuje również nad uzyskaniem pełniejszego i bardziej precyzyjnego obrazu wpływu swojej globalnej działalności na środowisko, zarówno jeśli chodzi o zużycie zasobów przez największe placówki firmy w Niemczech i Francji, jak i przez lokalne biura na całym świecie.

Jeśli chodzi o ekologiczność produktów Amadeus, w tym roku we współpracy z linią lotniczą Finnair firma przedstawiła proekologiczne efekty wdrożenia przez przewoźnika modułu zarządzania lotami (Flight Management), wzbogacającego Amadeus Altéa Departure Control System. Efektem usprawnień, związanych ze zwiększeniem dokładności obliczania podstawowych wskaźników zużycia paliwa, jest zmniejszenie niepotrzebnego zużycia paliwa, emisji CO2 oraz wydatków ponoszonych na zakup paliwa.

Wszystkie powyższe oszczędności przekładają się na istotne korzyści finansowe i operacyjne. Powyższe fakty przedstawione zostały w ramach Amadeus Airport Showcase w Cannes w marcu tego roku.

Tomas Lopez Fernebrand, VP General Counsel and Corporate Secretary, Amadeus IT Group, komentuje: „Naszą misją w ramach odpowiedzialności korporacyjnej jest wspieranie postępu ekonomicznego, społecznego i ekologicznego w dziedzinie zrównoważonej turystyki poprzez inteligentne zastosowanie technologii i nowatorstwa. Mając to na względzie uważamy, że przedkładanie działań mających pomóc ludziom i uczynić świat lepszym nad pomoc o charakterze czysto finansowym jest przede wszystkim kwestią określonego nastawienia – chęci wyznaczania kierunków i usprawniania przez wykorzystanie wiedzy i zasobów, z których korzystamy na co dzień”.

Felipe Gonzalez Abad, Amadeus Senior Advisor, dodaje: „Wiele projektów, które rozpoczęliśmy w tym roku w ramach programu odpowiedzialności korporacyjnej firmy Amadeus „Travel Further”, zostało bardzo dobrze przyjętych przez instytucje publiczne i międzynarodową społeczność. Potwierdza to wartość współpracy sektorów prywatnego i publicznego dla rozwoju społecznego. Jesteśmy niezwykle dumni z wkładu, który wnieśliśmy w tę sprawę w pierwszej połowie bieżącego roku w ramach odpowiedzialności korporacyjnej”.

Więcej informacji o programie odpowiedzialności korporacyjnej firmy Amadeus można znaleźć pod adresem www.amadeus.com/amadeus/travelfurther


***

Informacje o firmie Amadeus
Amadeus to wiodący dostawca zaawansowanych rozwiązań technologicznych i usług przetwarzania danych dla światowej branży turystycznej.

Docelowe grupy klientów firmy to dostawcy usług turystycznych (np. linie lotnicze, hotele, przewoźnicy kolejowi, przewoźnicy promowi), sprzedawcy usług turystycznych (biura podróży, w tym online) i odbiorcy (firmy jak i turyści indywidualni).

Amadeus opiera swoją działalność na modelu biznesowym bazującym na transakcjach. W 2010 roku system Amadeus przetworzył ponad 850 milionów transakcji.

Amadeus ma swoje placówki w Madrycie (siedziba główna firmy i dział marketingu), Nicei (dział rozwoju) i Erding (dział operacyjny – centrum przetwarzania danych) oraz biura regionalne w Miami, Buenos Aires, Bangkoku i Dubaju. Firma Amadeus świadczy usługi dla klientów za pośrednictwem 73 lokalnych Organizacji Handlowych Amadeus obejmujących swoją działalnością 195 krajów.

Spółka jest notowana na giełdach w Madrycie, Barcelonie, Bilbao i Walencji pod symbolem „AMS.MC”. W 2010 roku firma odnotowała zysk w wysokości 2,683 mln euro oraz EBITDA w wysokości 1,015 mln euro. Amadeus zatrudnia na całym świecie ponad 10 130 pracowników, reprezentujących 123 narodowości.

Więcej informacji o firmie Amadeus można znaleźć na stronie internetowej www.amadeus.com.pl

Więcej informacji na temat działań firmy Amadeus w zakresie finansów i inwestycji można znaleźć na stronie www.investors.amadeus.com

Wcześniej w tym roku firma Amadeus opublikowała swój raport o odpowiedzialności korporacyjnej za rok 2010, który uzyskał od Global Reporting Initiative poziom aplikacji A.

Kontakt dla mediów

Dorota Kaźmierska
Vice Director
Sigma International (Poland) LTD
tel: +48 22 628 04 88, 628 05 93
e-mail: [email protected]
www.sigma.com.pl

Elżbieta Więckiewicz
Account Manager
Dział Nowych Technologii
Sigma International (Poland) LTD
tel: +48 22 628 04 88, 628 05 93
e-mail: [email protected]
www.sigma.com.pl

Avatar photo

Napisane przez Sigma

MyDeal.pl sprawdza jakość i oferuje pracę marzeń

Czy cyberprzestępcy jedzą w McDonald’s?