Jakich produktów szukali ostatnio konsumenci dla swoich pociech w najpopularniejszym polskim serwisie aukcyjnym? W raporcie specjalnie przygotowanymdla „Branży Dziecięcej” znalazły się firmy, których produkty cieszyły się największym powodzeniem wśród około 11 mln polskich internautów.
Jak piszą autorzy raportu, wiedza o tym, jakich marek najchętniej poszukują konsumenci, jest kluczem do podnoszenia zysków ze sprzedaży. Przygotowane zestawienie zawiera informacje o najczęściej poszukiwanych przez allegrowiczów markach w kategorii „Dla dzieci”.
W kategorii ZABAWKI, tuż za produktami wielkich międzynarodowych koncernów, znalazła się marka WADER z wynikiem 5284 wyszukiwań tygodniowo, w badanym okresie*. Warto zaznaczyć, że Wader jest jedynym polskim przedstawicielem w prezentowanym rankingu.
Na imponujący wynik polskiej marki wpływa z pewnością fakt, że zabawki Wadera cieszą się zaufaniem rodziców, którzy pamiętają je ze swojego dzieciństwa i teraz sami chętnie kupują je swoim pociechom.
Konsumenci wybierając zabawki z oferty Wadera wskazują na trwałość, estetykę wykonania, bezpieczeństwo potwierdzone atestami oraz atrakcyjną cenę.
Przebicie się do świadomości konsumenta jest jednym z nadrzędnych celów jakie stawiają przed sobą firmy, polskiemu producentowi zabawek to się udało. Obecność w raporcie jest też pozytywnym sygnałem dla rynku, że również nasze rodzime produkty mogą konkurować z największymi graczami rynku zabawkarskiego.
*W raporcie ujęto tylko marki własne; pominięto popularne hasła czy nazwy rodzajowe towarów (np. buty, trampoliny itd.). Metodologia rankingu analiza liczby wyszukań danej marki dotyczy wyszukiwań dokonywanych w okresie 28.03.2011-16.05.2011. Informacje gromadzono raz w tygodniu, zatem w celu obliczenia średniej zsumowano dane na temat liczby tygodniowych zapytań, a następnie podzielono wynik przez osiem (tyle tygodni wzięto pod uwagę w badaniu). Czytając zatem prezentowane tabele, trzeba mieć na uwadze, że „wyszukania” oznaczają średnią liczbę wyszukań tygodniowo w badanym okresie. Warto pamiętać, że podczas tzw. długich weekendów (dwukrotnie w badanym okresie), aktywność użytkowników internetu znacznie malała, co z kolei wpłynęło na średnią (w Wielkanoc liczba zapytań o poszczególne marki była 3-, 4-krotnie niższa niż w pozostałych okresach).