Epicor Software Corporation (niedawno połączony z Activant Solutions Inc.), wiodący dostawca oprogramowania biznesowego dla przedsiębiorstw produkcyjnych, dystrybucyjnych i usługowych ulepszył moduł serwisowania (Service and Maintenance) w swoim systemie ERP Prophet 21. Moduł ten pozwala na łatwe wprowadzanie i przetwarzanie zapytań i zleceń serwisowych. Prophet 21 z ulepszonym modułem wspiera dystrybutorów w automatyzacji procesów serwisowania, a tym samym ma wpływ na utrzymanie lub podniesienie poziomu satysfakcji klientów.
Korzystając z modułu Service and Maintenance informacje o gwarancji i harmonogramy przeglądów prewencyjnych można skonfigurować na poziomie elementu. Umowy o świadczeniu usług mogą być dołączone do poszczególnych elementów, dzięki czemu przy wprowadzaniu powiązanego numeru seryjnego na zleceniu, system automatycznie „podpowiada” odpowiednią umowę. Moduł zleceń serwisowych w systemie Prophet 21 śledzi informacje dotyczące pracy, serwisanta, gwarancji oraz usługi i pozwala konfigurować wszystko, począwszy od stawek za pracę (zwykłe, nadgodziny, premie) aż po harmonogramy serwisantów.
Po wprowadzeniu zlecenia, dyspozytor może zaplanować usługę wyświetlając grafik dostępności serwisantów, a następnie przeciągając i upuszczając konkretne zadania do wolnych przedziałów czasowych, co spowoduje automatyczne utworzenie godziny rozpoczęcia i zakończenia pracy techników. Wszelkie elementy potrzebne do wykonania usługi zostaną natychmiast przydzielone w magazynie przypisanym do danego zadania.
W nowym oknie Service Dispatch dystrybutor może wyświetlić widok otwartych zleceń serwisowych, które trzeba zaplanować. Okno to pomaga również sprawnie przypisywać serwisantów do zadań. Dostarcza ono także istotnych informacji na temat zadań wymagających zaplanowania, np. co należy zrobić, dla kogo, gdzie i kiedy. Dyspozytor może szybko i łatwo przypisać serwisanta do danej pracy. Zastosowany format pozwala łatwo dostrzec, gdzie każdy technik powinien się znajdować w danym momencie. Prophet 21 umożliwia także automatyczne powiadamianie o przydzieleniu serwisanta do zadania. Okno Service Dispatch zawiera również informacje historyczne, a więc dyspozytor może zobaczyć nie tylko aktualne dane, ale także poprzednie harmonogramy zespołu.
„Nowy moduł serwisowania w Prophet 21 automatyzuje wszystkie działania – od śledzenia numerów seryjnych, poprzez przetwarzanie roszczeń gwarancyjnych, aż po tworzenie harmonogramów dla serwisantów. Pozwala to na uproszczenie całego procesu serwisowania”, mówi Kevin Roach, wiceprezes i dyrektor generalny ds. dystrybucji hurtowej w firmie Epicor.
Najważniejsze informacje:
* Moduł zleceń serwisowych w systemie Prophet 21 firmy Epicor śledzi informacje dotyczące pracy, serwisanta, gwarancji oraz usługi i pozwala konfigurować wszystko, począwszy od stawek za pracę, aż po harmonogramy serwisantów.
* W nowym oknie Service Dispatch dystrybutor może wyświetlić widok otwartych zleceń serwisowych, które trzeba zaplanować. Okno to pomaga również sprawnie przypisywać serwisantów do zadań.