Średnio każdego dnia pierwszego półrocza 2011 roku radio włączało 80,4 proc. Polaków, czyli 24,3 mln osób – prawie tyle samo co rok temu (w pierwszym półroczu 2010 roku było to 80,8 proc. Polaków).
Najwyższe zasięgi radio notuje w kategoriach wiekowych najistotniejszych dla reklamodawców – wśród osób dorosłych, w wieku 25-39 lat (każdego dnia 83,4 proc. z nich słuchało radia) i wśród młodzieży, w wieku 15-24 lata (82 proc.).
Pod względem wykształcenia radio notuje najwyższe zasięgi wśród osób najlepiej wykształconych. Dziennie radia w pierwszym półroczu słuchało 84,6 proc. osób z wyższym wykształceniem i 80,9 proc. ze średnim.
Rośnie liczba słuchaczy najzamożniejszych – co czwarty badany deklaruje, że starcza mu na wszystkie wydatki: w pierwszym półroczu br. było ich 26 proc. (rok wcześniej – 24,7 proc.). Ponad połowa (52,5 proc.) deklaruje, że na co dzień pieniędzy starcza, a nie starcza na większe wydatki (przed rokiem – 54,4 proc.). Odpowiedź „trzeba sobie odmawiać wielu rzeczy” wskazało 16,8 proc. badanych (16,4 proc.), a „nie starcza nawet na najpilniejsze potrzeby” – 3,2 proc. (2,8 proc.).
Dane: Radio Track, Millward Brown SMG/KRC, fala I-VI 2011