Celem konferencji i panelu dyskusyjnego z ekspertami było przybliżenie idei artbankingu i wealt management w Polsce.
Dziennikarze pytali czy nasz rynek nie jest jeszcze zbyt niedojrzały na ofertę jaką stanowi artbanking. Czy mamy wystarczająco zamożnych osób, które stać na dzieła sztuki?
W odpowiedzi eksperci Abbey House przytaczali dane według, których rośnie poziom zamożności polskiego społeczeństwa. Z ostatnich raportów – WPROST i Gazety Finansowej Jano wynika, że zwiększa się grupa osób zamożnych i średniozamożnych w Polsce. Rośnie też ogólny poziom bogactwa najzamożniejszej warstwy. „Patrząc w przyszłość oczekuje się, że najbogatsi zwiększą swoje alokacje w aktywa i towary jeszcze bardziej w 2012 r., ograniczając równocześnie inwestycje w nieruchomości i lokaty gotówkowe/depozyty.” czytamy w 15 edycji corocznego raportu o zamożności opublikowanego w czerwcu 2011. Kryzys rynku nieruchomości oraz niestabilność inwestycji gotówkowych przynosi koniunkturę na zakup dóbr luksusowych i dzieł sztuki. Jest to doskonała alternatywa dla „nudnych inwestycji” w aktywa finansowe, która poza zyskami w sferze finansowej przynosi konkretne dywidenda emocjonalne.
„To naturalne, że zaspokoiwszy wszystkie podstawowe potrzeby związane z funkcjonowaniem pragniemy zainwestować we własny rozwój, również duchowy.” Mówił Paweł Makowski przywołując dane z badań Maslowa dotyczące hierarchii potrzeb.
Gdyby każda z średnio zamożnych i zamożnych osób kupiła 4 razy w roku obraz o średniej wartości na poziomie 500 PLN inwestycje w skali roku wyniosły by setki milionów. Pieniądze te trwale wzmocniły by świat polskiej sztuki i kultury przynosząc jednocześnie konkretne korzyści inwestorom. Tymczasem szacuje się, że obroty domów aukcyjnych za rok 2011 wyniosą około 50 mln PLN i wzrosną w stosunku do roku 2010 o około 40% ( Dane z Raportu „Bezpieczeństwo Inwestycji – Artbanking. Abbey House).
W dalszej części Paweł Makowski, odpowiadając na pytania mówił o potrzebie rozhermetyzowania środowiska związanego ze sztuką wysoką w Polsce. Jego zamknięcie nie sprzyja „zarażaniu sztuką” kolejnych środowisk, co by ewidentnie sprzyjało popytowi na sztukę w Polsce. „Wszędzie na świecie nie trzeba być lekarzem aby się leczyć i historykiem sztuki czy artystą, aby interesować się sztuką. Można kochać i podziwiać Bacha, Gaudiego czy Dunikowskiego nie wiedząc wszystkiego o ich twórczości, dziełach czy okresie w którym tworzyli. Mamy wiele lat aby nauczyć się pisać i czytać oraz rozumieć to co czytamy. Na obcowanie ze sztuką i jej naukę również musimy dać sobie więcej czasu… Powinniśmy też pozbyć się kompleksów aby ten kontakt był pełny i intuicyjny. Pozbawiony niepotrzebnych obaw, które hamują proces poznawczy.”
Dietetycy twierdzą, że wystarczy spróbować nowej potrawy 6 do 8 razy aby pokochać każdy smak. Podobnie jest ze sztuką. Stały kontakt z ulubionym malarzem, lub dziełami sztuki reprezentującymi konkretny okres w sztuce pozwala nabyć niezbędną wiedzę. Poznanie sprzyja budowaniu stałej więzi i daje możliwość pokochania malarstwa, architektury czy muzyki.
Idealnym wstępem może być czytanie biografii wspaniałych artystów, takich jak te autorstwa Stendhala. Tło historyczne i społeczne w jakim powstawały najpiękniejsze dzieła sztuki jest równie fascynujące jak sama twórczość artystów.
Art&Business – pierwszy, ekskluzywny magazyn poświęcony sztuce i rynkowi dóbr luksusowych w Polsce jest odpowiedzią Abbey House na potrzeby edukacyjne społeczeństwa, a w szczególności potencjalnych inwestorów zainteresowanych nabyciem dzieł sztuki lub aktywów z nimi związanych. Jak podkreślają osoby związane z Abbey House jest to tylko element planowanych działań, których podstawą będą spotkania bezpośrednie z przedstawicielami środowisk artystycznych, programy stypendialne i szkoleniowe, pakiety edukacyjne oraz partnerstwa instytucjonalne. Najbliższe spotkanie poświęcone wealth management odbędzie się na koniec sierpni 2011.
Abbey House podkreśla też znaczenie sztuki, jako uniwersalnego języka porozumienia z otoczeniem w biznesie oraz narzędzia do budowania prestiżu marek. W związku z tym wychodzi z ofertą organizowania wydarzeń artystycznych na najwyższym poziomie, które stanowią idealne tło inicjatyw biznesowych i wspierają ich pozycjonowanie. Przedsiębiorcy odkryli takie możliwości setki lat temu. Dziś wraca moda na utożsamianie świata biznesu z rynkiem sztuki. Na piętrze Gorzowskiego salony Skoda mieści się Gelaria – SkodaArt, która cyklicznie urządza wernisaże promując polskich i lokalnych twórców. Kontrahenci oczekujący na obsługę mogą ten czas poświęcić na oglądanie współczesnego malarstwa. Abbey House udało się namówić marki Leksus i BMW Polska na połączenie inauguracji nowej marki z wernisażami malarstwa. To tylko początek nowego trendu.
„Mamy nadzieję, że takie spotkania, które stwarzają płaszczyznę dialogu o tym, co się dzieje na rynku sztuki w Polsce, będą inspiracją do szerszej dyskusji na ten temat. Natomiast sztuka, także jako dobro inwestycyjne będzie znajdować coraz większą liczbę odbiorców” z pasją – mówi Jakub Kokoszka.
W celu uzyskania dodatkowych informacji prosimy o kontakt:
Joanna Stopyra, PR Specialist, Dom Aukcyjny Abbey House S.A.
Mobile: 512 052 556
E- mail: [email protected]
Celem konferencji i panelu dyskusyjnego z ekspertami było przybliżenie idei artbankingu i wealt management w Polsce.
Dziennikarze pytali czy nasz rynek nie jest jeszcze zbyt niedojrzały na ofertę jaką stanowi artbanking. Czy mamy wystarczająco zamożnych osób, które stać na dzieła sztuki?
W odpowiedzi eksperci Abbey House przytaczali dane według, których rośnie poziom zamożności polskiego społeczeństwa. Z ostatnich raportów – WPROST i Gazety Finansowej Jano wynika, że zwiększa się grupa osób zamożnych i średniozamożnych w Polsce. Rośnie też ogólny poziom bogactwa najzamożniejszej warstwy. „Patrząc w przyszłość oczekuje się, że najbogatsi zwiększą swoje alokacje w aktywa i towary jeszcze bardziej w 2012 r., ograniczając równocześnie inwestycje w nieruchomości i lokaty gotówkowe/depozyty.” czytamy w 15 edycji corocznego raportu o zamożności opublikowanego w czerwcu 2011. Kryzys rynku nieruchomości oraz niestabilność inwestycji gotówkowych przynosi koniunkturę na zakup dóbr luksusowych i dzieł sztuki. Jest to doskonała alternatywa dla „nudnych inwestycji” w aktywa finansowe, która poza zyskami w sferze finansowej przynosi konkretne dywidenda emocjonalne.
„To naturalne, że zaspokoiwszy wszystkie podstawowe potrzeby związane z funkcjonowaniem pragniemy zainwestować we własny rozwój, również duchowy.” Mówił Paweł Makowski przywołując dane z badań Maslowa dotyczące hierarchii potrzeb.
Gdyby każda z średnio zamożnych i zamożnych osób kupiła 4 razy w roku obraz o średniej wartości na poziomie 500 PLN inwestycje w skali roku wyniosły by setki milionów. Pieniądze te trwale wzmocniły by świat polskiej sztuki i kultury przynosząc jednocześnie konkretne korzyści inwestorom. Tymczasem szacuje się, że obroty domów aukcyjnych za rok 2011 wyniosą około 50 mln PLN i wzrosną w stosunku do roku 2010 o około 40% ( Dane z Raportu „Bezpieczeństwo Inwestycji – Artbanking. Abbey House).
W dalszej części Paweł Makowski, odpowiadając na pytania mówił o potrzebie rozhermetyzowania środowiska związanego ze sztuką wysoką w Polsce. Jego zamknięcie nie sprzyja „zarażaniu sztuką” kolejnych środowisk, co by ewidentnie sprzyjało popytowi na sztukę w Polsce. „Wszędzie na świecie nie trzeba być lekarzem aby się leczyć i historykiem sztuki czy artystą, aby interesować się sztuką. Można kochać i podziwiać Bacha, Gaudiego czy Dunikowskiego nie wiedząc wszystkiego o ich twórczości, dziełach czy okresie w którym tworzyli. Mamy wiele lat aby nauczyć się pisać i czytać oraz rozumieć to co czytamy. Na obcowanie ze sztuką i jej naukę również musimy dać sobie więcej czasu… Powinniśmy też pozbyć się kompleksów aby ten kontakt był pełny i intuicyjny. Pozbawiony niepotrzebnych obaw, które hamują proces poznawczy.”
Dietetycy twierdzą, że wystarczy spróbować nowej potrawy 6 do 8 razy aby pokochać każdy smak. Podobnie jest ze sztuką. Stały kontakt z ulubionym malarzem, lub dziełami sztuki reprezentującymi konkretny okres w sztuce pozwala nabyć niezbędną wiedzę. Poznanie sprzyja budowaniu stałej więzi i daje możliwość pokochania malarstwa, architektury czy muzyki.
Idealnym wstępem może być czytanie biografii wspaniałych artystów, takich jak te autorstwa Stendhala. Tło historyczne i społeczne w jakim powstawały najpiękniejsze dzieła sztuki jest równie fascynujące jak sama twórczość artystów.
Art&Business – pierwszy, ekskluzywny magazyn poświęcony sztuce i rynkowi dóbr luksusowych w Polsce jest odpowiedzią Abbey House na potrzeby edukacyjne społeczeństwa, a w szczególności potencjalnych inwestorów zainteresowanych nabyciem dzieł sztuki lub aktywów z nimi związanych. Jak podkreślają osoby związane z Abbey House jest to tylko element planowanych działań, których podstawą będą spotkania bezpośrednie z przedstawicielami środowisk artystycznych, programy stypendialne i szkoleniowe, pakiety edukacyjne oraz partnerstwa instytucjonalne. Najbliższe spotkanie poświęcone wealth management odbędzie się na koniec sierpni 2011.
Abbey House podkreśla też znaczenie sztuki, jako uniwersalnego języka porozumienia z otoczeniem w biznesie oraz narzędzia do budowania prestiżu marek. W związku z tym wychodzi z ofertą organizowania wydarzeń artystycznych na najwyższym poziomie, które stanowią idealne tło inicjatyw biznesowych i wspierają ich pozycjonowanie. Przedsiębiorcy odkryli takie możliwości setki lat temu. Dziś wraca moda na utożsamianie świata biznesu z rynkiem sztuki. Na piętrze Gorzowskiego salony Skoda mieści się Gelaria – SkodaArt, która cyklicznie urządza wernisaże promując polskich i lokalnych twórców. Kontrahenci oczekujący na obsługę mogą ten czas poświęcić na oglądanie współczesnego malarstwa. Abbey House udało się namówić marki Leksus i BMW Polska na połączenie inauguracji nowej marki z wernisażami malarstwa. To tylko początek nowego trendu.
„Mamy nadzieję, że takie spotkania, które stwarzają płaszczyznę dialogu o tym, co się dzieje na rynku sztuki w Polsce, będą inspiracją do szerszej dyskusji na ten temat. Natomiast sztuka, także jako dobro inwestycyjne będzie znajdować coraz większą liczbę odbiorców” z pasją – mówi Jakub Kokoszka.
Zapraszamy do kontaktu bezpośredniego
Joanna Stopyra, PR Specialist, Dom Aukcyjny Abbey House S.A.
E- mail: joanna.stopyra[at]abbeyhouse.pl