w

Rusza największa akcja rekomendacyjna w historii Kompanii Piwowarskiej

Po raz pierwszy Kompania Piwowarska zaangażowała do promowania swoich produktów tak wielką liczbę ludzi na raz. Specjalnie na potrzeby tej akcji współpracujące z KP agencje zrekrutowały 700 studentów w 27 polskich miastach, w których znajdują się ośrodki akademickie. W założeniu każdy student ma odwiedzić 7 punktów sprzedaży w swoim mieście, co oznacza, że młodzi ludzie docelowo zawitają do 4900 sklepów.

Wsparcie sprzedaży poprzez piwne doradztwo

Zadaniem studentów nie będzie po prostu promowanie produktów – ma być to raczej forma doradztwa piwnego. Podczas wizyt w sklepach uczestnicy akcji będą zachęcać potencjalnych konsumentów do zakupu produktów z portfolio KP – ze szczególnym uwzględnieniem innowacji, czyli Tyskiego Klasycznego i wszystkich wariantów Książęcego – poprzez aktywne rozmowy o markach oraz korzyściach wynikających z nabycia danego piwa. Dodatkowo akcja ma na celu promowanie kultury piwnej wśród konsumentów. To rozszerzenie programu Ambasadorzy Piwa, który jest realizowany w firmie od początku roku, jednak dotychczas obejmował tylko pracowników.

Wszyscy studenci przed akcją wzięli udział w specjalnym szkoleniu produktowym, przeprowadzonym przez Trenerów Sprzedaży oraz Trenerów Regionalnych KP pod kierownictwem Adama Samorka, starszego managera ds. rozwoju sprzedaży w Kompanii Piwowarskiej. Podczas pracy „w terenie” widoczność i rozpoznawalność zapewnią im specjalnie zaprojektowane koszulki, a wsparciem podczas rozmów z klientami sklepów będą m.in. książeczki Ambasadorów Piwa, zawierające opisy wszystkich marek znajdujących się aktualnie w ofercie firmy.

To nie pierwszy przypadek, gdy Kompania Piwowarska w taki sposób wspiera sprzedaż swoich produktów. Ponad rok temu wśród konsumentów w punktach sprzedaży detalicznej promowany był Żubr Ciemnozłoty, a jesienią tego roku w lokalach gastronomicznych – Książęce. Różnica polegała na tym, że wówczas do nowych marek przekonywali sami pracownicy biurowi KP, w tym przedstawiciele zarządu, zaś akcje nie były prowadzone na tak szeroką skalę.

Z korzyścią dla studentów

To, że w rolę „piwnych doradców” wcielą się studenci, nie jest bynajmniej przypadkowe.

Zależało nam, aby w akcji wzięli udział studentki i studenci, najchętniej zarządzania i sprzedaży, tak by kierunki ich studiów były w jakiś sposób związane z zadaniem, jakie będą mieli wykonać – tłumaczy Piotr Linkiewicz, kierownik ds. rozwoju sprzedaży w Kompanii Piwowarskiej i lider projektu. – Dzięki temu na pewno będą pracować z większym zaangażowaniem, a korzyści z akcji będą obopólne.

Dodatkowym kryterium naboru był wiek uczestników – muszą mieć oni ukończone 21 lat, ponieważ wymaga tego polityka odpowiedzialnego marketingu KP. Zgodnie z nią osoby promujące wyroby firmy muszą nie tylko być pełnoletnie, ale także wyglądać na pełnoletnie.

Praca w roli „piwnego doradcy” to dla młodych ludzi nie tylko możliwość dodatkowego zarobku przed Świętami, ale także szansa na zdobycie specjalistycznej wiedzy (np. w zakresie technik komunikacji z konsumentem) i doświadczeń sprzedażowych, co dla studentów takich kierunków jak zarządzanie i sprzedaż może być szczególnie cenne. Kompania Piwowarska docenia fakt, że studenci podejmują inicjatywę i mają chęć zdobywania doświadczenia zawodowego. Jako lider branży piwowarskiej i największa firma spożywcza w Polsce, chce umożliwić poznanie swojego biznesu od środka młodym ludziom, którzy za chwilę będą szukać pracy.

Nasze doświadczenia związane z bezpośrednim wsparciem sprzedaży produktów są bardzo pozytywne – mam tu na myśli oczywiście Żubra Ciemnozłotego i Książęce. Dlatego jesteśmy przekonani, że efekty tej akcji będą więcej niż zadowalające – podsumowuje Piotr Linkiewicz. – Jeśli dodatkowo „zarazimy” studentów pasją do piwnej kategorii, nasza satysfakcja będzie jeszcze większa.

Do redaktora:

Kompania Piwowarska – Lider branży piwowarskiej w Polsce

Kompania Piwowarska jest największym przedsiębiorstwem piwowarskim w Polsce. Kilkusetletnie doświadczenia w warzeniu piwa, nowoczesne technologie i rygorystyczne przestrzeganie zasad produkcji na światowym poziomie gwarantują najwyższą jakość naszych produktów. Do portfela marek KP należą najpopularniejsze polskie piwa – m.in. Tyskie, Żubr, Lech, Dębowe Mocne, Redd's, a także międzynarodowe marki premium: Pilsner Urquell, Grolsch oraz Peroni Nastro Azzurro. Kompania Piwowarska (utworzona w 1999 roku) posiada trzy browary (w Tychach, Poznaniu i Białymstoku) oraz oddziały handlowe na terenie całego kraju. Kompania Piwowarska prowadzi także działalność społeczną oraz programy edukacyjne popularyzujące odpowiedzialność i umiar w konsumowaniu alkoholu. Wielkość sprzedaży osiągniętej przez KP w roku finansowym zakończonym 31 marca 2012 r. wyniosła 13,5 mln hektolitrów piwa.

SABMiller – jeden z największych na świecie producentów piwa

Kompania Piwowarska jest częścią jednego z największych na świecie producentów piwa – SABMiller plc. Grupa produkuje lub dystrybuuje piwo na sześciu kontynentach, a jej ogólnoświatowy portfel obejmuje międzynarodowe piwa premium, takie jak Grolsch, Miller Genuine Draft, Peroni Nastro Azzurro czy Pilsner Urquell oraz czołowe marki lokalne, takie jak Aquila, Castle, Miller Lite, Snow czy Tyskie. SABMiller jest jedną z największych na świecie (poza USA) firm rozlewających produkty Coca-Coli. W roku finansowym zakończonym 31 marca 2012 SABMiller osiągnął przychody w wysokości 31,4 mld USD oraz wypracował zysk brutto (EBITA) w wysokości 5,6 mld USD. SABMiller plc jest notowany na giełdach papierów wartościowych w Londynie i Johannesburgu.

Dodatkowych informacji udzielają:

Wojciech Mrugalski

kierownik ds. komunikacji

Kompania Piwowarska S.A.

ul. Szwajcarska 11, 61-285 Poznań

tel. + 48 61 66 77 667

tel. kom. + 48 601 91 11 44

fax + 48 61 66 77 850

[email protected]

www.kp.pl

Klaudyna Polanowska-Skrzypek

specjalista ds. public relations

Kompania Piwowarska S.A.

ul. Szwajcarska 11, 61-285 Poznań

tel. + 48 61 667 7473

tel. kom. + 48 695 592 926

fax + 48 61 667 7850

[email protected]

www.kp.pl

FM Logistic – sposób na sukces

Świątecznie w Sweet Home