We wrześniu Goethe-Institut zaskoczył kampanią “Was ist das? Kapusta i kwas”, nawiązującej do stereotypów na temat języka niemieckiego.
Na billboardach i w kreacjach internetowych pojawiły się takie hasła jak:
Was ist das? Kapusta i kwas!
Eine kleine Świnke po polu gelaufen.
Meine Mutter ist Computer.
Rowen kopen.
Niśt fersztejen.
Skwitowane stwierdzeniem: “może najwyższy czas uczyć się niemieckiego we właściwym miejscu”.
Kampania okazała się dużym sukcesem, zarówno w bezpośredniej ewaluacji (liczby zgłoszeń na kursy), jak w popularności w Internecie.
“Odzew na kampanię był ogromny. Dostaliśmy mnóstwo propozycji na kolejne kreacje, wśród komentarzy w Internecie było wiele ciekawych pomysłów – tych bardziej i mniej popularnych” – mówi Eva Juziuk, dyrektor Działu Kursów i Egzaminów w Goethe-Institut w Warszawie.
Dlatego też, część kampanii outdoorowej zrealizowana będzie dzięki internautom. Na FanPage'u Goethe-Institut w Warszawie pojawiła się aplikacja, dzięki której można podawać swoje pomysły na hasła reklamowe. Komisja Goethe-Institut wybierze najlepsze hasła, a autor najlepszego hasła otrzyma semestralny kurs w Goethe-Institut. W przypadku wielokrotnego zgłoszenia tego samego hasła, decyduje kolejność zgłoszeń.
Za realizację kampanii (w tym kreacji z wygranym hasłem), zakup mediów i realizację aplikacji odpowiedzialna jest leniva.studio.
FanPage Goethe-Institut Warszawa – https://www.facebook.com/goetheinstitut.warszawa
Bezpośredni link do aplikacji – https://apps.facebook.com/goetheswinki/