Otwarcia dokonała firma AmRest Coffee Sp. z o.o., joint venture utworzone przez Starbucks Coffee International, Inc. oraz AmRest Sp. z o.o.[1]. Jest to już czwarta kawiarnia popularnej sieci, w której mieszkańcy Trójmiasta mogą napić się pysznej kawy 100% arabica.
„Dzisiejszy dzień jest dla nas wyjątkowy, ponieważ świętujemy otwarcie 30. kawiarni Starbucks w Polsce. Chcemy bardzo podziękować Polakom za niezwykle ciepłe przyjęcie we wszystkich miastach, do których wprowadziliśmy naszą markę. Cieszymy się, że jesteśmy częścią życia tak wielu ludzi, zwłaszcza tych, dla których picie doskonałej kawy jest codziennym rytuałem. Wierzymy, że otwarcia naszych kolejnych kawiarni będą wywoływały równie duży entuzjazm, jak ma to miejsce w Olivia Business Centre” – powiedział Michael Hudspeth, Starbucks Brand President na rynek Europy Środkowo-Wschodniej.
Olivia Business Centre to wielofunkcyjne centrum biznesowe z dominującą funkcją biurową, zlokalizowane przy al. Grunwaldzkiej 472. Kawiarnia Starbucks znajduje się w budynku Olivia Gate, który został oddany do użytku listopadzie 2011 roku i jest już w 100% wynajęty. Lokal zajmuje powierzchnię 177 m2 i oferuje klientom łącznie 49 miejsc siedzących, w których mogą się wygodnie rozsiąść z kubkiem aromatycznej kawy. Ponadto kawiarnia dysponuje dużym patio o powierzchni 175 m2 z dodatkowymi 65 miejscami. Z myślą o pracownikach sąsiednich biur, wydzielona została specjalna strefa VIP, która z czterech stron może być osłonięta specjalnymi kotarami na potrzeby organizacji spotkania biznesowego. Kawiarnia działa w godzinach od 7:00 do 21:00 od poniedziałku do piątku oraz od 8.30 do 20.00 w soboty i niedziele. Goście mają dostęp do bezprzewodowego Internetu (Wi-Fi). Lokal jest także dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Nowa kawiarnia Starbucks idealnie wpisuje się w otoczenie poprzez swój industrialny wystrój. Posadzka na bazie cementu nadaje pomieszczeniu nowoczesny, a jednocześnie awangardowy wygląd. Drewniane ściany zostały ozdobione grafikami przedstawiającymi uprawę kawy oraz jej drogę z różnych zakątków świata do kubków naszych gości. Autorką prac jest młoda wrocławska artystka Patrycja Sap. Przy dużym stole na 12 osób ustawione zostały duńskie, palisandrowe krzesła z lat 60. Drewniane elementy wykończeniowe oraz blaty stołów zostały wykonane przez polskich stolarzy z rodzimych materiałów.
Obecność marki Starbucks w Olivia Business Centre świetnie koresponduje też z filozofią ożywiania centrum po godzinach pracy. „Bardzo się cieszymy, że Starbucks jest z nami. Jest to marka – legenda, która wpisuje się w powszechne marzenia o zawodowym i biznesowym sukcesie, przyciągając z dużą siłą tych, którzy taki sukces osiągnęli lub do niego dążą. Jesteśmy dumni, że udało nam się pozyskać markę o takim statusie jako najemcę naszego obiektu. Chcemy, by Olivia Business Centre była nie tylko komfortowym miejscem pracy, ale stała się też miejscem chętnie odwiedzanym «po godzinach» i służącym również mieszkańcom całej dzielnicy oraz pracownikom i studentom sąsiadujących z nami uczelni: Uniwersytetu Gdańskiego czy Akademii Wychowania Fizycznego i Sportu” – powiedziała Agnieszka Popławska z Olivia Business Centre.
„Serdecznie zapraszamy pracowników sąsiednich biur, tutejszych mieszkańców oraz studentów pobliskich uniwersytetów do odwiedzania naszej kawiarni. Starbucks to świetne miejsce, zarówno gdy poszukujemy kreatywnych pomysłów i zastrzyku energii, jaki i odprężenia, chwili zapomnienia przy kubku aromatycznej kawy. Podobnie nasze kawy, zawsze 100% arabica – są dobre na różne okazje i pory dnia. Jestem przekonana, że każdy znajdzie u nas coś dla siebie” – powiedziała Ewa Bałys, koordynator ds. marketingu Starbucks Polska.
Z okazji otwarcia kawiarni w Olivia Business Centre, przy Uniwersytecie Gdańskim został rozstawiony specjalny namiot, w którym bariści Starbucks serwowali studentom pyszną kawę oraz rozdawali zaproszenia do nowego lokalu. W przyszłości planowane są seminaria kawowe zarówno dla studentów uniwersytetu, jak i dla pracowników Olivia Business Centre.
Informacje o kawiarniach Starbucks w Polsce i rejonie Europy Środkowo-Wschodniej
Nowa kawiarnia Starbucks w gdańskim centrum biznesowym Olivia Business Centre to czwarty lokal firmy w Trójmieście i zarazem 30. w Polsce. Firma zarządza ponadto dwunastoma kawiarniami w Warszawie, sześcioma we Wrocławiu (w tym jedną w Bielanach Wrocławskich), trzema w Poznaniu, dwiema w Szczecinie i Katowicach oraz jedną w Krakowie. Pierwsza lokalizacja przy ul. Nowy Świat w Warszawie została otwarta 8 kwietnia 2009 roku. Do końca 2011 roku w Polsce funkcjonowało dwadzieścia kawiarni Starbucks.
Kawiarnie Starbucks oferują szeroki wybór popularnych napojów kawowych na bazie espresso, takich jak Caffè Latte, Caffè Mocha czy Cappuccino. Dostępne są także napoje miksowane z lodem Frappuccino® w rozmiarach tall, grande oraz venti. Oprócz świeżo parzonej kawy, klienci Starbucks mogą wybierać spośród kilkunastu rodzajów najwyższej jakości kaw ziarnistych 100% arabica o różnym profilu palenia (kawy lekko, średnio i mocno palone), pochodzących z Ameryki Łacińskiej, Afryki oraz regionu Azji i Pacyfiku. W europejskich kawiarniach Starbucks wszystkie napoje na bazie espresso przygotowywane są z ziaren z certyfikatem Fairtrade.
Menu Starbucks obejmuje również napoje nie zawierające kawy, szereg wypieków i ciastek, a także przekąsek przygotowanych specjalnie na śniadanie, lunch czy deser. Są wśród nich kanapki, wrapy, quiche, sałatki, bajgle, ciasta, muffiny oraz inne smakołyki. Dzięki tak bogatej i różnorodnej ofercie każdy znajdzie tu coś dla siebie. Wszystkie potrawy doskonale smakują w połączeniu z każdą z oferowanych przez Starbucks kaw.
Starbucks pragnie także zapewnić swoim partnerom (tak właśnie w Starbucks nazywani są pracownicy) oraz klientom miejsce dające im poczucie przynależności. Goście kawiarni mogą oderwać się tu od codziennych zajęć oraz spotkać z przyjaciółmi, aby wspólnie wypić kubek pysznej kawy. Dla partnerów jest to miejsce, gdzie mogą dzielić się z klientami swoją pasją do kawy i życia sprawiając, że goście będą chętnie wracali do kawiarni Starbucks. We wszystkich kawiarniach w Polsce partnerzy organizują degustacje kaw oraz seminaria kawowe, spotkania tematyczne oraz różnorodne wydarzenia angażujące lokalne społeczności.
AmRest, który otworzył pierwszą kawiarnię Starbucks w Czechach w 2008 roku, obecnie zarządza trzynastoma lokalami na tamtym rynku. Firma stworzyła także joint venture ze Starbucks na rynku węgierskim, gdzie funkcjonuje siedem kawiarni. W 32 krajach na terenie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki znajduje się około 1 800 kawiarni Starbucks.
Informacja o Starbucks
W 1971 roku firma Starbucks Coffee Company zobowiązała się do pozyskiwania i palenia najwyższej jakości kawy arabica. Obecnie, dysponując kawiarniami na całym świecie, Starbucks Coffee Company jest wiodącą firmą w dziedzinie pozyskiwania, sprzedaży i palenia kawy. Opierając się na naszym zobowiązaniu i przyjętych przez nas wartościach, z każdym kubkiem kawy dostarczamy naszym klientom niepowtarzalną atmosferę i wyjątkowe wrażenia (Starbucks Experience). Aby dowiedzieć się więcej o Starbucks Experience zapraszamy do naszych kawiarni oraz na strony www.starbucks.com i www.starbucks.pl, a także na profil Starbucks na portalu Facebook.
Informacja o AmRest
AmRest jest największym niezależnym operatorem restauracyjnym w Europie Środkowo-Wschodniej. Zarządza restauracjami KFC, Pizza Hut oraz Burger King w Polsce, Czechach, Bułgarii, Serbii, Rosji i na Węgrzech, natomiast w Hiszpanii restauracjami La Tagliatella. AmRest jest również operatorem kawiarni Starbucks w Polsce, Czechach oraz na Węgrzech. Dodatkowe informacje na stronie www.amrest.eu.
[1] Starbucks Coffee International, Inc. jest spółką zależną, której wyłącznym udziałowcem jest Starbucks Coffee Company (NASDAQ: SBUX), a AmRest Sp. z o.o. jest spółką zależną, której wyłącznym udziałowcem jest AmRest Holdings SE (AmRest, WSE: EAT).