Madryt, 13 listopada 2012 r. — Firma SAP AG przedstawiła nowe rozwiązanie pod nazwą SAP® 360 Customer. To oparte na platformie SAP HANA® rozwiązanie będzie wykorzystywać zaawansowane możliwości technologii In-memory Computing, technologii przetwarzania w chmurze oraz biznesowych rozwiązań mobilnych. Umożliwi przedsiębiorstwom zmianę sposobu kontaktów z klientami oraz zdecydowane wyjście poza ramy tradycyjnego zarządzania kontaktami z klientem (customer relationship management ― CRM). Informacja ta została ogłoszona na połączonej konferencji SAPPHIRE® NOW + SAP® TechEd odbywającej się w Madrycie w dniach 13-16 listopada 2012 r.
W konkurencyjnym środowisku biznesowym poziom obsługi klienta pozwala przedsiębiorstwom wyróżnić się na rynku. „Oczekiwania klientów są coraz większe. Nie wystarczy tylko reagować na problemy wymagających klientów” ― powiedział Don Peppers, współzałożyciel firmy Peppers & Rogers Group. „Przedsiębiorstwa starają się poznać potrzeby, preferencje i profil społecznościowy klientów, aby móc nawiązać z nimi kontakt i zapewnić im spersonalizowaną i zróżnicowaną obsługę prowadzącą do nawiązania współpracy".
Taka obsługa pozwoli firmom podnieść poziom lojalności klientów, maksymalnie zwiększyć zyski i oraz zoptymalizować swoje zasoby, aby zapewnić jeszcze większe korzyści zarówno klientom, jak i innym zainteresowanym stronom. Przełomowa technologia In-memory Computing stanowiąca element platformy SAP HANA pozwoli urzeczywistnić tę wizję przedsiębiorstwom z całego świata.
To rozwiązanie całkowicie zmienia reguły gry ― pomoże firmom skuteczniej wprowadzać produkty na rynek i szybciej je sprzedawać oraz radykalnie podnieść poziom obsługi klientów” ― powiedział Bill McDermott, dyrektor generalny firmy SAP. „Rozwiązanie SAP 360 Customer oparte na platformie SAP HANA zapewni firmom pełny wgląd w dane klientów ― w czasie rzeczywistym i z dowolnego miejsca”.
Rozwiązanie SAP 360 Customer udostępni unikatowe możliwości, które pozwolą, aby na podstawie uzyskanych informacji podejmować konkretne działania i nawiązywać kontakty z klientami ― w odpowiednim kontekście i w czasie rzeczywistym. Zwiększy możliwości pracowników mobilnych, ułatwi współpracę, oraz przyspieszy zawieranie transakcji. Rozwiązanie to już zmienia sposób, w jaki firmy kontaktują się z klientami. Lenovo, drugi co do wielkości na świecie producent komputerów osobistych, jako jeden z pierwszych wdrożył platformę SAP HANA, aby wesprzeć szybki rozwój firmy.
„Kluczowe znaczenie dla sukcesu firmy Lenovo ma pełna wiedza o tym, co dzieje się w naszym przedsiębiorstwie w dowolnym momencie, oraz możliwość szybkiego reagowania na zmieniające się warunki rynkowe” ― powiedział Xiaoyu Liu, wiceprezes działu aplikacji globalnych (Global Application Development) w firmie Lenovo. „Okazało się, że SAP HANA to wyjątkowo wydajna platforma, która pomaga nam osiągnąć ten cel. Dlatego właśnie badamy możliwości usprawnienia zarządzania kontaktami z klientem poprzez oparcie tego procesu na platformie SAP HANA. W fazie testów tego rozwiązania zaobserwowaliśmy aż 30-krotny wzrost wydajności kluczowych procesów. Pierwsze wyniki są bardzo obiecujące ― rozwiązanie pozwoli nam uzyskać pełny wgląd w czasie rzeczywistym w działalność biznesową, a także znacznie przyspieszy realizację wszystkich operacji związanych z obsługą klientów”.
„Udało nam się urzeczywistnić pierwotną wizję założyciela naszej firmy, Hasso Plattnera, aby udostępnić przedsiębiorstwom zarządzającym swoją działalnością w czasie rzeczywistym możliwości przetwarzania transakcji, i danych analitycznych na jednej platformie” ― powiedział dr Vishal Sikka, członek zarządu firmy SAP odpowiedzialny za rozwój technologii i innowacji. „Pakiet rozszerzeń nr 5, który ma zostać zaprezentowany w tym tygodniu, to niezakłócający pracy dodatek do platformy SAP HANA. Pakiet ten ma umożliwić realizację zintegrowanych usług aplikacji, oferować kluczowe dla przedsiębiorstw możliwości zapewniania wysokiej dostępności, odtwarzania po awarii i zintegrowanej analizy danych. Ma też umożliwić optymalizację kluczowych aplikacji OLTP, co pozwoli nam wprowadzić na rynek naszą pierwszą aplikację o znaczeniu krytycznym z pakietu SAP Business Suite, SAP CRM, wdrożoną całkowicie na platformie SAP HANA”.
Trzy podstawowe atuty rozwiązania SAP 360 Customer
Rozwiązanie SAP 360 Customer oferuje trzy ważne dla klientów możliwości:
- Wgląd w czasie rzeczywistym: Przedsiębiorstwa uzyskają bezpośredni wgląd w dane klientów, w ich potrzeby i preferencje. Będą także mogły przewidywać ich przyszłe zachowania. Taki kompleksowy wgląd w czasie rzeczywistym w informacje o klientach będzie oparty na najbardziej aktualnych danych z systemów interakcji z klientami i z systemów transakcyjnych oraz na publicznie dostępnych informacjach z sieci społecznościowych. Przedsiębiorstwa będą w stanie uzyskać w krótkim czasie dostęp do dużych ilości danych, radykalnie przyspieszyć realizację istniejących procesów oraz zrewolucjonizować podejmowanie decyzji ― w dowolnym miejscu, z poziomu dowolnego urządzenia.
- Interakcje w czasie rzeczywistym: Dzięki możliwości wglądu w czasie rzeczywistym w dane klienta, przedsiębiorstwa będą mogły zapewniać zróżnicowaną obsługę klientów i oferować im spersonalizowane produkty precyzyjnie zaspokajające ich potrzeby i życzenia. Będą też w stanie na bieżąco wykorzystywać spływające informacje i nawiązywać kontakt z klientem z wyprzedzeniem w celu rozwiązywania problemów, a także wprowadzania nowych produktów i usług.
- Realizacja w czasie rzeczywistym: Firmy będą w stanie natychmiast i kompleksowo realizować procesy dotyczące klientów, rzetelnie wywiązywać się z podjętych zobowiązań oraz zapewniać obsługę klienta w sposób wyróżniający firmę wśród konkurencji. Wykorzystując najlepsze procedury branżowe wbudowane w rozwiązania SAP, przedsiębiorstwa będą mogły zwiększyć efektywność i wydajność. To pozwoli pracownikom na lepszą realizacją zadań sprzedażowych, serwisowych i marketingowych.
Kluczowym elementem rozwiązania SAP 360 Customer jest aplikacja SAP® CRM wdrożona na platformie SAP HANA. W jego skład wejdą też inne produkty i rozwiązania oparte na chmurze, takie jak rozwiązanie SAP® Customer OnDemand, platforma społecznościowa SAP® Jam oraz kilka rozwiązań mobilnych.
Planuje się również udostępnienie systemu SAP CRM wdrożonego na platformie SAP HANA jako rozwiązania przeznaczonego do szybkiego wdrażania u nowych klientów i u klientów z już wdrożonym systemem CRM, a także jako rozwiązania obsługującego istniejące rozwiązania pilotażowe wdrożone u klientów. Rozwiązania SAP® Rapid Deployment są przeznaczone dla klientów, u których należy wdrożyć rozwiązanie SAP w ciągu maksymalnie 12 tygodni. Oferują kompleksowy pakiet skonfigurowanego fabrycznie oprogramowania, usług wdrożeniowych, treści oraz szkoleń dla użytkowników ― każdy taki pakiet ma ustalony zakres i jest oferowany w stałej cenie.
Więcej możliwości dla partnerów
Rozwiązanie SAP 360 Customer będzie wdrażane i oferowane przez firmę SAP oraz przez jej partnerów. Rozwiązanie to umożliwi partnerom wdrażanie innowacyjnego produktu i pozwoli im rozwinąć prowadzoną działalność, a także pomóc ich własnym klientom w wyróżnieniu się spośród konkurencji i w dalszym rozwoju. Opinie partnerów zamieszczono w dokumencie pt. „Quote Sheet: SAP to Power the Customer Experience Transformation" (Cytaty: SAP oferuje rozwiązanie umożliwiające radykalne usprawnienie obsługi klientów).
Informacje, wpisy na blogach, filmy i inne materiały dotyczące odbywającej się w Madrycie konferencji SAPPHIRE NOW + SAP TechEd można znaleźć w serwisie prasowym dotyczącym wydarzeń.
Konferencja SAPPHIRE® NOW + SAP® TechEd w Madrycie
W 2012 r. firma SAP ponownie połączyła cykl imprez edukacyjnych z główną imprezą dla klientów firmy, która odbywa się w Madrycie w dniach 13-16 listopada. W ramach konferencji SAPPHIRE® NOW firma SAP oferuje swoim obecnym i potencjalnym klientom oraz partnerom możliwość nawiązania nowych kontaktów Prezentuje swoją strategię produktową oraz pokazuje w jaki sposób rozwiązania SAP pomagają przedsiębiorstwom z całego świata w usprawnieniu działalności. Konferencja SAP® TechEd pozwala kierownikom działów informatyki, programistom, administratorom i ekspertom ds. procesów biznesowych zdobywać w interaktywnym środowisku wiedzę przekazywaną przez specjalistów odpowiedzialnych za rozwój najnowocześniejszych technologii firmy SAP. Ta połączona impreza zapewnia dostęp do całego środowiska firmy SAP i pozwala uczestnikom dowiedzieć się, jak firma SAP może pomóc ich przedsiębiorstwom prowadzić działalność w jeszcze efektywniejszy sposób. Informacje na ten temat można śledzić w serwisie Twitter : @SAPPHIRENOW i @SAPTechEd. Można też dołączyć do dyskusji na kanałach #SAPPHIRENOW i #SAPTechEd.
Materiały graficzne i filmowe dla mediów:
Informacje, blogi, filmy i inne materiały z konferencji SAPPHIRE NOW + SAP TechEd będą dostępne w serwisie prasowym imprezy pod adresem www.events.news-sap.com. Na stronie www.sap.com/photos znajdują się materiały filmowe przeznaczone do emisji oraz cyfrowe zdjęcia prasowe, które można przeglądać i pobierać. Na tej platformie znajdują się także materiały w wysokiej rozdzielczości, które mogą Państwo wykorzystać w swoich kanałach medialnych. Relacje wideo na różne tematy można znaleźć pod adresem www.sap-tv.com. Dostępne tam filmy użytkownicy mogą zamieszczać na własnych stronach internetowych. Można też przesyłać łącza do filmów za pośrednictwem poczty elektronicznej lub uruchomić subskrypcję kanałów RSS z SAP TV.