Akcja „Pierwszy dzwonek” organizowana przez Colorovo miała na celu przekazanie uczniom, rodzicom i nauczycielom ważnych informacji na temat bezpieczeństwa dzieci w szkołach oraz poinformowanie o zasadach bezpiecznego poruszania się do i ze szkoły. Konkurs był prowadzony dwutorowo. W głosowaniu, na stronie www.pierwszydzwonek.pl, które rozpoczęło się wraz z początkiem roku szkolnego i trwało do końca października, rodzice i dzieci wybierali ich zdaniem najbezpieczniejszą podstawówkę w Polsce. Natomiast w konkursie indywidualnym rodzice, którzy wysłali kody kreskowe z produktów Colorovo mieli szansę wygrać artykuły szkolne dla swoich pociech.
W konkursie na najbezpieczniejszą szkołę 2012 roku na podium znalazły się podstawówki z województwa mazowieckiego. Pierwsze miejsce zdobyła Szkoła Podstawowa nr 9 z Pruszkowa (z ilością 11561 głosów), druga była warszawska podstawówka nr 312, a trzecie miejsce zajęła Publiczna Szkoła Podstawowa z Grójca. 90 procent wszystkich głosów oddano na podstawówki z województwa mazowieckiego, a najwięcej głosów otrzymały szkoły z mniejszych miast, w tym zwycięskie podwarszawskie placówki. W pierwszej piątce znalazły się również szkoły z lubelskiego, a zaraz za nimi podstawówka z województwa śląskiego.
Szkoła Podstawowa nr 9 z Pruszkowa – najbezpieczniejsza szkoła 2012 roku dba o bezpieczeństwo swoich podopiecznych angażując się w wiele inicjatyw. Akcja „Pierwszy dzwonek” zrealizowana przez markę Colorovo to jeden z tych programów, w których szkoła nr 9 wzięła udział, przy okazji zajmując 1 miejsce. W ramach nagrody Szkoła z Pruszkowa otrzymała kwartalny zapas tuszy i tonerów marki Colorovo.
„Akcji dotyczących bezpieczeństwa nigdy za wiele. Zasad bezpieczeństwa trzeba uczyć zarówno dzieci jak i dorosłych i my robimy to na co dzień. W tym celu organizujemy lekcje ze strażą miejską, która edukuje dzieci w zakresie bezpieczeństwa oraz rozmawiamy z rodzicami i uczymy ich na co zwracać uwagę i jak zapewnić bezpieczeństwo naszym pociechom.” – mówi Urszula Głogowska-Żuchowska, Dyrektor szkoły nr 9 z Pruszkowa.
Ponad 30 tysięcy odsłon strony Pierwszydzwonek.pl świadczy o dużym zainteresowaniu akcją, a to oznacza, że temat bezpieczeństwa najmłodszych jest przez nas traktowany priorytetowo. Na stronie akcji zarówno rodzice jak i dzieci mogli skorzystać z cennych porad dotyczących bezpieczeństwa. Dzieci dowiedziały się jak bezpiecznie przechodzić przez ulicę i poznały numery telefonów alarmowych, natomiast rodzice uzyskali porady jak rozmawiać z dzieckiem o bezpieczeństwie i na co zwrócić szczególną uwagę przed jego pierwszą samodzielną drogą do szkoły.
„Chcemy, aby akcja „Pierwszy dzwonek” była swego rodzaju katalizatorem, który sprawi, że inicjatyw propagujących bezpieczeństwo będzie więcej. Mamy wiele głosów od rodziców, że porady dostępne na naszej stronie pomagają, a dzieci mają większą świadomość swoich zachowań w drodze do i ze szkoły. Wiemy również, że po akcji Pierwszy dzwonek szkoły chcą kontynuować edukację w zakresie bezpieczeństwa. Dla nas to olbrzymi sukces.” – mówi Grzegorz Skobel z Colorovo.
Marka Colorovo chce być kojarzona z działaniami o charakterze prospołecznym i budując swój wizerunek wspomaga projekty adresowane do dzieci i młodzieży. „Pierwszy dzwonek” jest kolejną inicjatywą wspieraną przez Colorovo. Marka była partnerem tytularnym lokalnych zawodów piłkarskich dla drużyn młodzieżowych „Colorovo Cup” i objęła patronat nad drużyną ze Szkoły Podstawowej z Wołomina.