w

Union Investment nabywa Manufakturę

Warta 390 milionów Euro transakcja będzie największą, pojedynczą transakcją na rynku nieruchomości komercyjnych w tym roku. Sprzedającymi są Euris/Rallye Group oraz Apsys, który to będzie kontynuował zarządzanie centrum handlowym.

Największa transakcja roku

Apsys oraz Euris/Rallye Group informują o nabyciu centrum handlowego Manufaktura przez Union Investment w dniu 31 października 2012 r. Transakcja sprzedaży dotyczy powierzchni 91 000 m2.

Zgodnie w wolą nabywcy, Apsys będzie kontynuował zarządzanie Manufakturą przez okres co najmniej 10 lat. Firma ta zarządza obecnie 20 centrami handlowymi o powierzchni handlowej wynoszącej ponad 600 000 m2.

Maurice Bansay, prezes i założyciel Apsys oświadczył: „Sprzedaż Manufaktury jest potwierdzeniem doskonałych kompetencji Apsys jako dewelopera i zarządcy centrów handlowych oraz stanowi dowód długofalowego zainteresowania inwestorów regionalnymi centrami handlowymi w polskich miastach. Jesteśmy dumni z tej transakcji: Union Investment okazał zaufanie do know-how Apsys jako dewelopera oraz zarządcy z wieloletnim doświadczeniem. Kapitał pozyskany w wyniku tej transakcji zostanie ponownie zainwestowany w nowe projekty realizowane we Francji i w Polsce.”

Manufaktura: gwarantowany sukces w portfolio 

Zrealizowana na terenie byłej XIX-wiecznej fabryki włókienniczej Manufaktura przywróciła życie ceglanym, historycznym budynkom, które zostały poddane starannej renowacji. Poza centrum handlowym projekt obejmuje m.in. 3 muzea, 4-gwiadkowy hotel oraz centrum konferencyjne.

Centrum Handlowe Manufaktura zostało otwarte dla klientów 17 maja 2006 roku i obejmuje 307 lokali o charakterze handlowym i rekreacyjnym oraz 2 955 miejsc parkingowych. W 2007 roku Centrum zostało laureatem nagrody „Excellance Award” przyznawanej przez Urban Land Institute a w 2008 roku laureatem nagrody dla Najlepszego Europejskiego Centrum Handlowego przyznawanej przez International Council of Shopping Centers.

Manufaktura, obejmująca swym zasięgiem strefę zamieszkałą przez ponad 2,5 miliona osób, od momentu otwarcia w 2006 roku zyskała status głównego centrum rozrywki oraz miejsca organizacji wielu spotkań i imprez w Łodzi (koncerty, kino na wolnym powietrzu i inne imprezy).

Głównymi najemcami Manufaktury są Real, Cinema City, Van Graaf, marki z grupy Inditex, Leroy Merlin, C&A, H&M, Alma, Media Saturn oraz wiele innych.

Dowodem wiodącej pozycji Manufaktury w regionie jest 20 milionów klientów odwiedzających to centrum rocznie.

Manufaktura jest prawdziwie unikalnym projektem nie tylko z uwagi na jej rozmiar, ale także walory architektoniczne, dobór najemców jak i lokalizację. Centralnym punktem jest Rynek – główny plac kompleksu, z którego klienci w naturalny sposób przechodzą do części handlowych, rekreacyjnych i kulturalnych.

Manufaktura uzyskała certyfikat „BREEAM-In-Use” z oceną „Bardzo Dobrą” .

HSBC (agent), Salans (usługi prawne), Deloitte (doradztwo podatkowe) i DTZ (wycena) doradzali sprzedającym przy transakcji, natomiast Hogan Lovell (usługi prawne), TPA (doradztwo podatkowe) oraz Jones Lang LaSalle (wycena) wspomagali Union Investment.

Avatar photo

Napisane przez Effective PR

Haier My Zone – oryginalne rozwiązanie podziału przestrzeni chłodzenia i mrożenia

Sixt dla gwiazd: Seal i Omara Portuondo