Łukasz Tomczak: społeczna odpowiedzialność bezcenną gratyfikacją
Kierując się społeczną odpowiedzialnością biznesu, Caelum Development regularnie angażuje się w działania prospołeczne i charytatywne. Tego typu działania w centrach handlowych, należących do portfolio grupy, mają na celu m.in. aktywizację lokalnej społeczności. Dodatkowym celem, który udaje się osiągać, jest uzyskanie efektu lojalizacji, dzięki długofalowemu przywiązaniu emocjonalnemu klienta do danego centrum. Dzięki szeregowi działań prospołecznych, poszczególne centra stały się immanentnymi częściami swych miast i swych społeczności,.
Flagowym przykładem takich działań jest stała kampania „EKO DAR”, prowadzona w siedmiu obiektach grupy – Galerii Askana, Galerii Wisła, Galerii Młyńskiej, Galerii Kosmos, CH Stara Cegielnia, CH Familia oraz CH Max. Kampania została nagrodzona przez Polską Radę Centrów Handlowych jako laureat PRCH Retail Awards 2012 w kategorii „Kampania Wizerunkowa Roku – Corporate Social Responsibility”. Naturalnie, czujemy dużą satysfakcję z powodu dostrzeżenia kampanii przez rynek, niemniej, prawdziwa radość tkwi w realizowaniu prawdziwej pomocy potrzebującym.
W kampanii „Eko Dar” wykorzystaliśmy istniejący potencjał każdego klienta. Każde gospodarstwo domowe generuje pewną ilość odpadów. Istotną ich część stanowią elementy plastikowe, przede wszystkich puste butelki PET i nakrętki do nich. W portfolio grupy Caelum Development prowadzimy zbiórkę plastikowych nakrętek, następnie odpłatnie przekazujemy je firmom recyklingowym. Fundusze uzyskane z tego źródła finansowały zakup sprzętu rehabilitacyjnego dla potrzebujących dzieci.
Wsparliśmy i nadal wspieramy konkretnych beneficjentów – zebrane środki przekazujemy na konkretne potrzeby, nie zaś na cele statutowe fundacji czy organizacji pozarządowych – dzięki temu płaszczyzna charytatywna jest bardziej efektywna. Muszę przyznać, że szczera radość i wdzięczność obdarowanych, znajdujących się w trudnej sytuacji, są bezcenną gratyfikacją za włożony wysiłek.
Co istotne w kampanii „Eko Dar”, zaangażowanie się nie wymagało od klientów wysiłku finansowego, tj. akcja pozbawiona była dodatkowych barier zaangażowania. W akcję udało się zaangażować szereg instytucji i firm, co sprawia, że notujemy ciągły i szeroki napływ nakrętek do naszych centrów.
Na chwilę obecną udało się sfinansować zakup narzędzi rehabilitacyjnych dla trojga potrzebujących dzieci. Koszt każdego z urządzeń kształtował się na poziomie kilkudziesięciu tysięcy złotych i przekraczał możliwości finansowe rodziców wspieranych dzieci. W ten sposób, centra handlowe grupy Caelum sfinansowały zakup specjalistycznego wózka rehabilitacyjnego dla pięcioletniego Kacperka, kamizelki oksydacyjnej dla rocznego Julianka, wózka stabilizacyjnego dla czteroletniego Tomka Ossowskiego a w chwili obecnej, trwa zbiórka kwoty na specjalistyczne urządzenie umożliwiające chodzenie pięcioletniej Lenki – NF Walker.
Mając tę świadomość, grupa inwestycyjna Caelum Development, rozpowszechniła akcję „Eko Dar”, a jej pozytywny odzew ze strony klientów zaangażowanych centrów sprawił, iż kampania stała się trwałym elementem działań obiektów i trwa do dziś.
Caelum Development to irlandzka grupa kapitałowa z siedzibą główną w Warszawie, utworzona w 2002 roku przez grupę prywatnych irlandzkich inwestorów z ponad 10 – letnim doświadczeniem na rynku nieruchomości. Caelum operuje na terenie Europy Środkowo-Wschodniej, głównie w Polsce a także na terenie Rumunii. W portfolio inwestycji Caelum znajdują się m.in.: CH Nova Park (Gorzów Wielkopolski), Galeria Askana (Gorzów Wielkopolski), Galeria Młyńska (Racibórz), Wratislavia Center (Wrocław), Galeria Wisła (Płock). Największym realizowanym przez zespół Caelum Development projektem jest wielofunkcyjny kompleks handlowo – rozrywkowy ParkLake Plaza w Bukareszcie, Rumunii (o powierzchni najmu 67 000 mkw.).
więcej informacji na: www.caelumdevelopment.eu