W swoim wystąpieniu podczas konferencji Oracle OpenWorld Thomas Kurian, szef działu rozwoju produktów Oracle, poinformował, że Oracle, w ramach swojej najszerszej i najbardziej zaawansowanej w branży strategii rozwoju usług w chmurze, znacznie powiększa ofertę Oracle Cloud, a grono klientów i partnerów firmy cały czas rośnie.
- Kompleksowa oferta usług Oracle w zakresie platform (Platform Services), aplikacji (Application Services) i sieci społecznościowych (Social Services) została poszerzona o siedem nowych usług Oracle Cloud, udostępnionych w wersji zapoznawczej na zasadzie subskrypcji.
- Model cenowy nowych usług, oparty na miesięcznym abonamencie, jest prosty i przewidywalny. Klienci mogą wybrać subskrypcję przedłużaną z miesiąca na miesiąc lub umowę na dłuższy okres.
- Usługi Oracle Cloud zyskują coraz większą popularność. Codziennie korzysta z nich już ponad 10 tysięcy klientów i przeszło 25 milionów użytkowników.
- Aby pomóc partnerom w szybszym wprowadzaniu na rynek nowych usług w chmurze, Oracle oferuje im również nowy, kompleksowy zestaw zasobów wdrożeniowych i programów partnerskich Oracle Cloud.
- Oracle Cloud to funkcjonalne, zintegrowane i bezpieczne usługi w chmurze, przynoszące użytkownikom biznesowym i programistom natychmiastowy wzrost produktywności oraz inne liczne korzyści.
- Oracle Cloud to obecnie najbezpieczniejsze, najnowocześniejsze oraz najbardziej elastyczne i niezawodne usługi w chmurze, oferujące klientom bogaty wybór opcji.
Oto siedem nowych usług Oracle Cloud, które zostały udostępnione w wersji przeglądowej:
- Oracle Planning and Budgeting Cloud Service: Usługa ta, dostępna w chmurze w ramach abonamentu, oferuje sprawdzone funkcje rozwiązania Oracle Hyperion Planning. Usprawnia tworzenie planów finansowych, budżetów i prognoz.
- Oracle Financial Reporting Cloud Service: Usługa ta ułatwia tworzenie i składanie bardzo dobrze sformatowanych, najwyższej jakości sprawozdań zarządczych i finansowych.
- Oracle Planning and Budgeting Cloud Service: Usługa ta umożliwia agregowanie informacji i danych analitycznych z systemu przedsiębiorstwa, sieci społecznościowych i źródeł zewnętrznych oraz wykorzystywanie ich w aplikacjach biznesowych, takich jak systemy zarządzania relacjami z klientami (CRM). Pomaga również w aktualizacji danych klientów, potencjalnych klientów i osób kontaktowych.
- Oracle Social Sites Cloud Service: Usługa ta ułatwia szybkie udostępnianie serwisów internetowych klientom zgodnie z wymaganiami współczesnych firm. Dzięki rozbudowanym funkcjom edycji i zaplecza nawet niewyspecjalizowani użytkownicy mogą szybko tworzyć i publikować serwisy internetowe wysokiej jakości.
- Oracle Developer Cloud Service: Usługa ta pomaga w zespołowym tworzeniu oprogramowania. Zapewnia środowisko oparte na standardach, obsługujące pełny cykl programowania. Ułatwia zarządzanie kontrolą źródeł, śledzenie problemów, ciągłą integrację oraz współpracę podczas tworzenia dokumentów.
- Oracle Storage Cloud Service: Usługa ta umożliwia przechowywanie danych cyfrowych i zarządzanie nimi w chmurze. Można ją zintegrować z innymi usługami Oracle Cloud, które wymagają pamięci masowej online.
- Oracle Messaging Cloud Service: Usługa ta zapewnia infrastrukturę, która umożliwia wymianę komunikatów między aplikacjami w środowisku Oracle Cloud i poza nim z wykorzystaniem kolejek asynchronicznych.