Zadaniem blogera Streetcom, który przyjmuje zaproszenie do udziału w kampanii rekomendacji jest przetestowanie przekazanego przez Streetcom bezpłatnego, pełnowartościowego produktu, jego ocena, zamieszczenie opinii na blogu, a często również zorganizowanie konkursu dla swoich czytelników. Dzięki promocji na nowej platformie, blog poznaje społeczność Streetcom, która liczy prawie 230 000 konsumentów i ma ponad 28 000 fanów na Facebooku. Blogi są podzielone na kategorie i umożliwiają dostosowanie tematyki do prowadzonej kampanii, najlepiej odpowiadającej potrzebom klienta. Nowa platforma udoskonala współpracę Streetcom z blogerami, co świetnie uzupełnia kampanie z udziałem Ekspertów, prowadzone w świecie realnym i w sieci.
Blogerzy uczestniczą dobrowolnie w kampaniach, do których zostają zaproszeni przez agencję. Streetcom podkreśla, że jako inicjator powstania Kodeksu Etyki Marketingu Szeptanego, dba o zasady uczciwego postępowania w ramach prowadzonych kampanii. Blogerów obowiązują więc reguły opisane na stronie www.streetcom.pl/blog. Do Kodeksu Blogera Streetcom należą m.in.: jawność – zawsze mówi o tym, że uczestniczy w kampanii marketingu rekomendacji; szczerość, gdyż nie otrzymuje zapłaty za swoje działania na blogu, a w kampanie angażuje się dobrowolnie; naturalność – bloger nie jest instruowany, w jaki sposób ma przedstawiać opinie. Kampania jest okazją do dobrej zabawy, a jeśli ktoś nie akceptuje danej marki, nie powinien angażować się w projekt. Rekomendowanie produktów ma bowiem sens tylko wtedy, gdy wiemy, że zasługują na polecenie.