Podczas trzech sierpniowych wieczorów mieszkańcy kilkudziesięciu polskich miastach w popularnych lokalach mogli spotkać Ambasadorów Piwa z Kompanii Piwowarskiej. W programie rekomendacji „Wieczory z Książęcym” wzięło udział ponad 100 pracowników KP, którzy odwiedzili łącznie 50 pubów i klubów. Ambasadorzy w dwuosobowych zespołach proponowali gościom spróbowanie jednego z trzech wariantów Książęcego. „Wieczory z Książęcym” były okazją do przedstawienia konsumentom Kolekcji Specjalności: Czerwonego Lagera, Ciemnego Łagodnego i Złotego Pszenicznego oraz rozmowy o kulturze piwa.
Wszyscy Ambasadorzy Piwa, którzy uczestniczyli w akcji, odbyli wcześniej specjalne szkolenie. Dzięki wiedzy zdobytej podczas zajęć z ekspertami mogli nie tylko zachęcać gości do spróbowania nowych wariantów Książęcego, ale także opowiadać m.in. o zasadach prawidłowego serwowania piwa czy łączenia go z potrawami. Akcje z udziałem Ambasadorów Piwa umożliwiają pracownikom KP włączenie się w promocję naszych marek i są szansą na bezpośrednie spotkanie z konsumentami naszych produktów – mówi Tomasz Kanton, kierownik ds. PR marek Kompanii Piwowarskiej.
Na dobry początek – 1800 nowych konsumentów Książęcego
Kolekcja Specjalności Książęcego jest dostępna w gastronomii od czerwca br., a w handlu pojawiła się miesiąc później. Trzech wariantów nowej marki z portfolio Kompanii Piwowarskiej można spróbować w 800 lokalach w całej Polsce. Podczas „Wieczorów z Książęcym” Ambasadorzy Piwa mogli upewnić się, czy piwo jest podawane zgodne z rytuałem serwowania i we właściwym szkle. Jest to szczególnie ważne w przypadku marki oferującej tak różnorodne piwa jak Książęce i dbającej o rozwój kultury piwnej.
Kolekcja Specjalności Książęce to trzy odmienne style piwa, o zróżnicowanych walorach smakowych, stanowiące idealną alternatywę dla osób, które pragną poszerzać piwne horyzonty, jednak boją się rozczarowania trudnym smakiem. „Wieczory z Książęcym” były okazją do tego, by konsumenci, zachęceni przez naszych Ambasadorów Piwa, sami wkroczyli w bogaty i różnorodny świat piwnych doświadczeń – mówi Krzysztof Bogacz, manager ds. zarządzania marką Książęce. – W ciągu zaledwie kilku dni pracownikom KP udało się dotrzeć z informacją o naszych nowych piwach do ponad 1800 konsumentów i spotkali się z pozytywnym odzewem. Bardzo się cieszymy z takiego wyniku.
3 nowe smaki, moc pozytywnych wrażeń
To ciekawe doświadczenie z innego świata niż produkcyjny, a przy tym miło spędzony czas na rozmowach w trakcie i po akcji – podsumowuje „Wieczór z Książęcym” jeden z konsumentów. Inny dodaje: Szukam nowych smaków i wybieram je w sklepach czy lokalach. Książęce stało się szybko jednym z moich ulubionych piw.
Ambasadorzy Piwa również nie kryją entuzjazmu. Nie było to trudne zadanie, raczej przyjemne. Zdecydowana większość osób w lokalu, w którym byłyśmy, znała już Książęce. Byli to przeważnie ludzie młodzi, którzy chętnie z nami rozmawiali. Udało nam się przekazać im cenne informacje na temat naszej nowej marki, a od tych, którzy spróbowali Książęcego, uzyskaliśmy interesujące opinie – mówi Magdalena Krzyżaniak-Piotrowska, kierownik administracji KP, która z dwiema koleżankami z pracy odwiedziła lokal w Poznaniu. – Sama akcja dała nam przede wszystkim wiedzę na temat naszych nowych produktów. Był to też dobry pretekst, by wyjść wspólnie z domu i miło spędzić czas.
Niezależnie od działań Ambasadorów Piwa w terenie, Kompania Piwowarska podjęła jeszcze jedną inicjatywę związaną ze swoją nową marką – „Dni Książęcego”. Jej adresatami byli tym razem nie konsumenci, ale sami pracownicy. Chcąc wypromować Kolekcję Specjalności Książęcego wśród załogi i zwiększyć wiedzę na temat nowych produktów, w sierpniu Kompania Piwowarska zorganizowała spotkania w firmowych pubach w Poznaniu i Tychach oraz współpracującym z KP pubem w Białymstoku. Szkolenia, obejmujące wprowadzenie w świat marki Książęce i profesjonalną degustację sensoryczną nowych wariantów piwa, połączone były z dobrą zabawą, nie zabrakło bowiem konkursów z nagrodami.
Ambasadorzy Piwa wspierają marki
„Wieczory z Książęcym” to kolejna akcja z udziałem Ambasadorów Piwa. Po raz pierwszy KP zaangażowała swoich pracowników do wsparcia sprzedaży w październiku ubiegłego roku. Ponad 350 menedżerów i specjalistów uczestniczyło wówczas w promocji piwa z limitowanej edycji Żubr Ciemnozłoty, zachęcając konsumentów w całym kraju do zakupu. Akcję wspierał Rob Priday, prezes Kompanii Piwowarskiej, który wraz z całym zarządem przekonywał do Żubra Ciemnozłotego klientów sklepów na Śląsku. W lipcu br. pracownicy wyruszyli nad polskie morze, by promować orzeźwiającego Lecha Shandy. Ambasadorzy z różnych działów firmy na dwa dni wcielili się w role przedstawicieli handlowych. Ich zadaniem było odwiedzenie wskazanych punktów sprzedaży i zachęcenie sklepów i pubów do wprowadzenia do oferty Lecha Shandy. Zespoły, które uzyskały najlepsze wyniki otrzymały nagrody – weekendowe wycieczki i zestawy plażowych gadżetów.
Ambasadorzy Piwa to wewnętrzny program lidera branży piwowarskiej w Polsce, zapoczątkowany w lutym br. Jego celem jest szerzenie wiedzy o produkcji, jakości i sprzedaży piwa oraz świecie marek z portfela KP wśród pracowników. Programem objęto ponad 3 200 osób zatrudnionych we wszystkich oddziałach firmy. W ramach projektu pracownicy wzięli udział w profesjonalnych szkoleniach, podczas których poznawali zagadnienia rytuałów serwowania, sztuki mówienia o piwie, technik degustacji i historii piwa oraz kluczowe informacje o markach KP, a ich wiedza jest regularnie sprawdzana. Dzięki programowi wszyscy pracownicy Kompanii Piwowarskiej stali się ekspertami i ambasadorami piwa.
Książęce. Poznaj Kolekcję Specjalności
Książęce to pierwsza polska marka piw premium – najnowsza propozycja w portfelu Kompanii Piwowarskiej, czerpiąca zarówno z globalnych doświadczeń SABMiller w warzeniu piwa, jak i pasji i doświadczenia browarników z Tyskich Browarów Książęcych.
Książęce to marka dla wszystkich ciekawych świata, którzy cenią jego różnorodność, chcą w pełni celebrować bogactwo piwnych trunków, a jednocześnie poszukują idealnie wyważonych smaków. Książęce, oferując nowe, niezwykłe gatunki, zabiera konsumentów w intrygującą podróż, w której mogą poznać niecodzienne smaki, barwy i aromaty piwa. W portfelu marki znalazły się trzy wyjątkowe, ale jednocześnie łatwe do picia gatunki – Czerwony Lager, Ciemne Łagodne oraz Złote Pszeniczne. Marka dba także o rozwój kultury picia piwa w Polsce, w tym m.in. o odpowiedni rytuał serwowania oraz wyrafinowaną sztukę łączenia różnych gatunków piw z konkretnymi potrawami, co pozwala cieszyć się pełnym bogactwem smaków i aromatów.
Do redaktora:
Kompania Piwowarska – Lider branży piwowarskiej w Polsce
Kompania Piwowarska jest największym przedsiębiorstwem piwowarskim w Polsce. Kilkusetletnie doświadczenia w warzeniu piwa, nowoczesne technologie i rygorystyczne przestrzeganie zasad produkcji na światowym poziomie gwarantują najwyższą jakość naszych produktów. Do portfela marek KP należą najpopularniejsze polskie piwa – m.in. Tyskie, Żubr, Lech, Dębowe Mocne, Redd's, a także międzynarodowe marki premium: Pilsner Urquell, Grolsch oraz Peroni Nastro Azzurro. Kompania Piwowarska (utworzona w 1999 roku) posiada trzy browary (w Tychach, Poznaniu i Białymstoku) oraz oddziały handlowe na terenie całego kraju. Kompania Piwowarska prowadzi także działalność społeczną oraz programy edukacyjne popularyzujące odpowiedzialność i umiar w konsumowaniu alkoholu. Wielkość sprzedaży osiągniętej przez KP w roku finansowym zakończonym 31 marca 2012 r. wyniosła 13,5 mln hektolitrów piwa.
SABMiller – jeden z największych na świecie producentów piwa
Kompania Piwowarska jest częścią jednego z największych na świecie producentów piwa – SABMiller plc. Grupa produkuje lub dystrybuuje piwo na sześciu kontynentach, a jej ogólnoświatowy portfel obejmuje międzynarodowe piwa premium, takie jak Grolsch, Miller Genuine Draft, Peroni Nastro Azzurro czy Pilsner Urquell oraz czołowe marki lokalne, takie jak Aquila, Castle, Miller Lite, Snow czy Tyskie. SABMiller jest jedną z największych na świecie (poza USA) firm rozlewających produkty Coca-Coli. W roku finansowym zakończonym 31 marca 2012 SABMiller osiągnął przychody w wysokości 31,4 mld USD oraz wypracował zysk brutto (EBITA) w wysokości 5,6 mld USD. SABMiller plc jest notowany na giełdach papierów wartościowych w Londynie i Johannesburgu.
Dodatkowych informacji udzielają:
Wojciech Mrugalski
kierownik ds. komunikacji
ul. Szwajcarska 11, 61-285 Poznań
tel. + 48 61 667 7667
tel. kom. + 48 601 91 11 44
fax + 48 61 667 7850
Tomasz Kanton
kierownik ds. brand PR
Kompania Piwowarska
ul. Emilii Plater 53, 00-113 Warszawa
tel. +48 22 315 27 96
tel. kom. +48 695 592 651