Organizatorami akcji są: Komenda Straży Miejskiej w Toruniu, Petrus Tvk, Wydział Zdrowia i Polityki Społecznej UMT, Caritas Diecezji Toruńskiej oraz szkolne koła Caritas działające przy toruńskich gimnazjach.
– Celem projektu jest zachęcenie młodzieży gimnazjalnej, poprzez tworzenie tzw. reklam społecznościowych, do refleksji dotyczącej zdrowotnych oraz prawnych aspektów zażywania środków psychoaktywnych. W ramach zadania powstanie grupa liderów, którzy w swoich szkołach zachęcą kolegów i koleżanki do stworzenia – np. przy pomocy kamer w telefonach komórkowych – reklamy uzmysławiającej odbiorcom konsekwencje uzależnienia od nikotyny, alkoholu i narkotyków zarówno w aspekcie indywidualnym, jak i społecznym – mówi rzecznik prasowy Straży Miejskiej w Toruniu, Jarosław Paralusz. – Chcemy, aby liderami zostali uczniowie toruńskich gimnazjów, którzy na co dzień działają w szkolnych kołach Caritas. Zadaniem każdego z nich będzie stworzenie zespołu, który przygotuje reklamę społecznościową w formie spotu poruszającą problem uzależnień w środowisku młodzieży gimnazjalnej.
W celu profesjonalnego przygotowania młodzieży do pełnienia roli liderów w swoich szkołach, koordynatorzy ds. profilaktyki Komendy Straży Miejskiej w Toruniu przeszkolą w trakcie dwudniowego seminarium grupę uczniów działających przy szkolnych kołach Caritas. Młodzież zapozna się z wiedzą w zakresie budowania zespołów rówieśniczych, profilaktyki uzależnień oraz tajników warsztatu filmowego.
Szkolenie pozwoli uczniom na przygotowanie profesjonalnych spotów w oparciu o wyznaczone bloki tematyczne:
- Nikotyna prowadzi do chorób
- Alkohol prowadzi do rozwiązłości
- Narkotyki mogą prowadzić do popełnienia przestępstw
- Alkohol w ciąży
- Alkohol niszczy więzi międzyludzkie
- Alkohol prowadzi do przemocy
- Uzależnienia zmieniają nasze zachowania
- Alkohol niszczy uczucia
- Alkohol i narkotyki są przyczyną wypadków komunikacyjnych …
Przygotowane spoty dotyczące problematyki uzależnień oceni jury składające się z organizatorów projektu. Z pośród nadesłanych reklam społecznościowych wybranych zostanie pięć filmów. Będą one zamieszczone na stronie internetowej Caritas Diecezji Toruńskiej www.torun.caritas.pl, na której internauci będą mogli poprzez oddawanie głosu wybrać najciekawszy spot.
Młodzież zaangażowana w pracę nad wyróżnionymi filmami otrzyma vouchery na seans filmowy 3D do Cinema City, natomiast placówka oświatowa, której liderzy nagrają zwycięski film, w nagrodę otrzyma projektor z kamerą.
Autorzy pięciu najlepszych filmów przy współpracy Petrus Tvk dodatkowo przygotują profesjonalne reklamy społecznościowe, które zostaną wyemitowanie na antenie telewizji Petrus.
Szczegółowe informacje dotycząc projektu znajdują się na stronie internetowej Straży Miejskiej w Toruniu www.strazmiejska.torun.pl