Badanie agencji social mediowej Think Kong pokazało, że zdecydowana większość firm (83%) uznaje za wystarczające posiadane, wewnętrzne procedury postępowania antykryzysowego. Tylko niewielka część przedsiębiorstw przygotowuje się do kryzysów z pomocą wyspecjalizowanych firm, agencji. Korzystanie z pomocy agencji prowadzącej działania w Internecie i w mediach społecznościowych deklaruje zaledwie 6% firm.
„Podstawowe wytyczne dotyczące posługiwania się i komunikacji w social media powinny, nie tylko na wypadek kryzysu, istnieć w każdej firmie” – komentuje Norbert Kilen, strategy director agencji Think Kong – „Tymczasem tylko w 35% przedsiębiorstw istnieją jakiekolwiek spisane zasady określające sposób komunikacji na Facebooku czy w innych miejscach w Internecie. Wygląda na to, że managerowie firm albo nie wiedzą o skali możliwych zagrożeń, albo cechuje ich przesadny optymizm”.
Badanie wykazało także, że większość firm aktywnie monitoruje Internet w poszukiwaniu wzmianek o swoich markach. Deklaruje to aż 93% firm. Jednocześnie 41% z nich nie prowadziła żadnych szkoleń dotyczących komunikacji w serwisach społecznościowych, blogosferze czy na internetowych forach.