Talk Track dla danej kategorii produktów to badanie ciągłe, prowadzone na dużej grupie – 1000 osób. Dotyczy wszystkich marek w danej kategorii i będzie prowadzone rocznie, w comiesięcznym cyklu. Głównymi benefitami dla producenta z pozyskania wyników Talk Track jest zbadanie siły marek w swojej kategorii i ocena ich pod względem Word of Mouth. Klient może obserwować, w jaki sposób konsumenci rozmawiają o markach, czy są gotowi do rekomendowania ich. Jest to jedyne na rynku badanie trackingowe, które bada rzeczywiste rozmowy o markach. Producent może ocenić wpływ prowadzonych kampanii marketingowych bądź PR w TV, prasie czy Internecie i zweryfikować ich skuteczności w kontekście prawdziwych rozmów o markach pomiędzy konsumentami, znajomości marek i gotowości do ich polecania. Dodatkową wartość stanowi ocena ryzyka związanego z produktami i analizy, w jaki sposób kryzysy komunikacyjne bądź wizerunkowe przekształcają się w negatywne opinie o produktach. Producent poznaje również trendy i pozycję marek miesiąc po miesiącu. Podczas badania oceniana jest także temperatura rozmów o markach. Producent może więc obserwować swoje produkty w kontekście konkurencji i jej działań na rynku. Widzi także, jakie grupy osób polecają bądź opiniują negatywnie produkty. Znajdują się wśród nich nie tylko znajomi, ale sprzedawcy i fachowcy (np. lekarze czy farmaceuci). Badanie pozwala na identyfikację i analizę grup osób zaangażowanych w proces rekomendacji.
„Przed podjęciem pierwszej próby badawczej i wprowadzeniem Talk Track do oferty Streetcom, przeprowadziliśmy testy i wstępne badania. Potwierdzają one światowe trendy i nasze przekonanie o sile rekomendacji konsumenckich. Rekomendacja jest postrzegana jako najbardziej godne zaufania źródło wiedzy o markach i produktach. 96 % respondentów uczestniczących w badaniu Streetcom w czerwcu 2012 roku uznało za najbardziej wiarygodne opinie znajomych. 62% wskazań uzyskała rekomendacja specjalisty, a 60% informacje na forach internetowych. Podczas kampanii marketingu rekomendacji, w których się specjalizujemy, prowadzimy badania produktów. Postanowiliśmy wykorzystać tę siłę medium, jakie stanowi baza Ekspertów i stworzyć nowe możliwości dla naszych Klientów. Talk Track pozwoli badać cyklicznie marki w szerszym kontekście. Mamy już pierwsze wyniki badań odżywek dla dzieci. Mogę powiedzieć, że są bardzo satysfakcjonujące pod względem oceny metody.” – mówi Matylda Szymalska, Prezes Zarządu Streetcom Polska.
Według badania Streetcom, respondentki najczęściej wymieniają opinie na temat kosmetyków (97%), żywności (86%) oraz chemii gospodarczej (81%). Połowa respondentek codziennie wymienia opinie o produktach, a aż 93% kobiet przed zakupem pierwszych kosmetyków dla dziecka zapytało o opinię znajome matki. 94% osób zadeklarowało, że w ciągu ostatniego miesiąca poleciło jakiś produkt znajomej. Talk Track dotyczyć może każdej grupy i kategorii produktów i usług.